Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å lurer veldig på når jeg skal fortelle det på jobb.

Er 7+1 i dag, og i morgen er første legetime.

Lurer veldig på om de har begynt å mistenke noe, da jeg så og så alltid er på jobb og aldri er hos legen. Også jobber jeg jo i barnehage, og jeg er den eneste på avdelingen som ikke har barn. Ped.lederen min tuller jo hele tiden med at jeg ikke må finne på å bli gravid, fordi da mister hun sin høyre hånd (er førskolelærer2).

Heldigvis har jeg klart å jobbe til tross for slitenhet og noe kvalme (uten oppkast) forløpig.

Hvis de finner ut av det så er ikke det så farlig, men tenker å vente så lenge jeg kan mot de usikre 12 ukene har gått...

Hva er erfaringene her ute, eller hvilke tanker har dere gjort dere?

Fortsetter under...

tja...eg er lærar i ungdomsskulen, og valte å fortelje det til teamleder og han eg er kontaktlærar med..mest fordi eg var trøtt og litt uggen.. Då var eg 9 veker på veg, men eg fortalte det ikkje til elevane mine før rundt veke 20, for eg tenkte at då var eg omtrent "sikker", men nei, me mista etter 24 veker.. Og det var jo forferdeleg, men samtidig så fekk eg så masse støtte frå elevar og kollegar.

Denne gongen ventar eg lengst mogleg, men dersom du er veldig dårleg så synest eg du skal fortelle det, men sei at det ikkje er offisielt. Då har ped.leiaren din meir peil på kvifor du evt er vekke frå jobb.... Og sjølv om ein graviditet ikkje er ein sjukdom, så er det likevel ein unntakstilstand for kroppen!

Gjest flykræsj

Jeg sitter å lurer veldig på når jeg skal fortelle det på jobb.

Er 7+1 i dag, og i morgen er første legetime.

Lurer veldig på om de har begynt å mistenke noe, da jeg så og så alltid er på jobb og aldri er hos legen. Også jobber jeg jo i barnehage, og jeg er den eneste på avdelingen som ikke har barn. Ped.lederen min tuller jo hele tiden med at jeg ikke må finne på å bli gravid, fordi da mister hun sin høyre hånd (er førskolelærer2).

Heldigvis har jeg klart å jobbe til tross for slitenhet og noe kvalme (uten oppkast) forløpig.

Hvis de finner ut av det så er ikke det så farlig, men tenker å vente så lenge jeg kan mot de usikre 12 ukene har gått...

Jeg har gjerne fortalt det til nærmeste leder en stund før de "magiske 12", men presisert at det er taushetsbelagt og at han/ hun ikke skal dele dette med kollegaer. Grunnen er som du sier at det gjerne blir legetime, kanskje noe tilpasning av arbeid eller at de kan planlegge vikariat i god tid. Lykke til :)

Hva er erfaringene her ute, eller hvilke tanker har dere gjort dere?

Jeg fortalte det veldig tidlig, både denne gang og da jeg mistet i februar. Synes det bare er godt at de rundt meg vet om det så tidlig som mulig, i hvert fall når man har mange plager o.l. :) Jobber i barnehage jeg også, som ped.leder, og både styrer og medarbeidere syntes det var kjempeflott å få vite det så tidlig :)

Jeg endte opp med å fortelle det til ped.lederen min i går, og til min nærmeste kollega - siden det er hun og jeg som har hovedansv. for småbarnsgruppen. Er jo ikke alle lukter som er like heldige! Og måtte gå hjem i dag pga. kvalmen... ugh.. Men tror jeg holder det der forløpig. Venter nok noen uker til for å fortelle resten av de ansatte avdelingen min. Er ikke alle som har så lett for å holde munn, og vi er jo totalt 50 ansatte i hele barnehagen..

Endret av eneleh_

Annonse

eg må visst fortella det på jobb i morgon sjølv. er lærar og timeplanar for hausten er i startfasen, så etter å ha vore til legen i dag, så blei me enige om at eg skal gi beskjed. Dersom eg framleis er gravid i august, så skal eg gå i 50%, trur eg. Må vere forsiktig pga tidligare svangerskapsforgiftning og høgt blodtrykk..

Jeg er 6+6 i dag, tror jeg blir nødt til å fortelle det til min leder snart. har vært på kurs denne uken, og har paralellt utviklet kvalme.. Spent på hvordan det blir tilbake på jobb i morgen. Har en jobb som krever at jeg er fullstendig "tilstede" i samtaler, samt at det er visse pasienter jeg ikke ønsker å være behandler for (f.eks. høy voldsrisiko). Synes det er så tidlig å fortelle det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...