Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi arvet en kanskje 10 år gammel quinny duovogn. Mini er nå 4 mnd, og jeg har så smått begynt å se på sportsdelen. Sånn jeg ser det, så er det langt fra mulig å legge ryggen ned. Diverse slitasje gjør også at jeg har tenkt å kjøpe en ny sportsvogn når det blir aktuelt.

Jeg triller på landevei og grus, lite i gater og på senter. Er helt blank på vognfronten siden vi fikk den første vogna -jeg trengte derfor aldri å sette meg inn i temaet.

Hvilken sportsvogn vil du anbefale og hvorfor? Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046895-hvilken-sportsvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det noen ting du bør ta stillig til, ønsker du:

-3 eller 4 hjul?

-Vil du ha mulighet til å ha barnet vendt mot deg når du triller?

-Bør vognen bli liten sammenslått og er det viktig at den er lett?

Hvis du kommer med dine ulike preferanser så er det enklere å gi råd :)

Se her kom det svar mens jeg skrev!

Gjerne med 4 hjul, har 3 nå og føler at det er litt ustabilt. Fordel at den er grei å legge sammen, men vi har stor bil. Nåværende vogn er stor og tung så det hadde vært fint om den var litt lettere å håndtere.

Gjerne med mulighet til å ha ansiktet begge veier.

Altfor mye å velge i ja, jeg har egentlig bare lyst til at noen skal ta avgjørelsen for meg. Emmaljunga classic sport, feks, ser fin og bra ut... Anbefales?

Endret av Satya

Da hadde jeg valgt en vogn med lufthjul, blir veldig mye bedre trillekomfort på ugjevnt underlag da.

Classic sport er et godt valg ja!

Ellers kan du titte på simo sportsvogn, brio happy, teutonia prestige (og mistral, hvis du skal kjøpe brukt).

Annonse

Jeg har kjøpt Easy Walker Qtro. Kjempelett å trille, og har svingbare hjul forann som ikke er for små. Litt som en trehjuling, men stødigheten til en 4hjuling :) Eneste som er litt dumt er at man kan kun ha barnet fra seg, men barna er jo nysgjerrige og vil jo helst se mest mulig og, så det gjør ikke noe :)

Vogna er like god i byen som på landet. Og man kan låse hjulene foran dersom det er behov for det :)

• 2 uker senere...
Gjest Helio14

Jeg har kjøpt Easy Walker Qtro. Kjempelett å trille, og har svingbare hjul forann som ikke er for små. Litt som en trehjuling, men stødigheten til en 4hjuling :) Eneste som er litt dumt er at man kan kun ha barnet fra seg, men barna er jo nysgjerrige og vil jo helst se mest mulig og, så det gjør ikke noe :)

Vogna er like god i byen som på landet. Og man kan låse hjulene foran dersom det er behov for det :)

Denne har jeg også bestilt (uprøvd), så bra du er fornøyd :) går sittedelen på sportsdelen helt opp i rett sittestilling?

Denne har jeg også bestilt (uprøvd), så bra du er fornøyd :) går sittedelen på sportsdelen helt opp i rett sittestilling?

Det har jeg ikke sjekka ennå... Junior kom for 2 uker siden på sportsdelen er nok på loftet....er hvertfall superlett å trille og kjapp å slå sammen og hive i bilen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...