IHHE Skrevet 11. mai 2013 #1 Del Skrevet 11. mai 2013 ja.. Hva gjør jeg da? Har prøvd alle verdens flasker, amme i rolig rom. Tutekopp, skje, you name it...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 12. mai 2013 #2 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) hva vil han ha da? han må jo spise! har du prøvd å la det gå veldig langt til neste måltid? slik at han er veldig sulten? eller la pappaen gi flaske Endret 12. mai 2013 av peanutts82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IHHE Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mai 2013 Han vil ikke ha av pappaen heller. Han vrir seg unna puppen og flasken bare tygger han på. Prøver jeg med tutekopp så bare renner melka/vannet ut av munnen igjen. Så jeg må gi han drikke liggende på gulvet, små mengder av gangen selvsagt så han ikke drukner i melk.. Veldig slitsomt, og ett måltid tar ca en time hver gang... Noen som har tips til hvordan få baby til å ta flaska? Det er det samme hva det er i den, han drikker ikke uansett... Har prøvd i over 2 mnd nå. Hver dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini&Meg Skrevet 12. mai 2013 #4 Del Skrevet 12. mai 2013 Hvor gammel er han da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 13. mai 2013 #5 Del Skrevet 13. mai 2013 Melk fra sprøyte, syntes det er enklere enn tutkopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 13. mai 2013 #6 Del Skrevet 13. mai 2013 Han vil ikke ha av pappaen heller. Han vrir seg unna puppen og flasken bare tygger han på. Prøver jeg med tutekopp så bare renner melka/vannet ut av munnen igjen. Så jeg må gi han drikke liggende på gulvet, små mengder av gangen selvsagt så han ikke drukner i melk.. Veldig slitsomt, og ett måltid tar ca en time hver gang... Noen som har tips til hvordan få baby til å ta flaska? Det er det samme hva det er i den, han drikker ikke uansett... Har prøvd i over 2 mnd nå. Hver dag.. åh herregud så slitsomt... aner ikke hva du kan gjøre... håper noen erfarne damer kan svare deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 13. mai 2013 #7 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hvor gammel er han? Har ammingen fungert normalt tidligere? Hvordan har vektutviklingen vært? Er det noe spesielt som har skjedd i det siste, eller når disse problemene startet? (Tenker da spesielt på ammeproblemer, ikke introduksjon av flaske - for det er ikke unormalt at ammebarn ikke er spesielt interessert i flaske.) Hvorfor ønsker du gi han flaske - er det for å få i han mat på "folkvis" eller er det fordi du skal være borte fra han lengre enn avstanden mellom to måltid? Det er litt uklart ut fra det du skriver hvor store problemene med ammingen er, og om det har fungert tidligere? Er det noen amminger som fungerer i det hele tatt, feks. nattamming? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IHHE Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hvor gammel er han? Har ammingen fungert normalt tidligere? Hvordan har vektutviklingen vært? Er det noe spesielt som har skjedd i det siste, eller når disse problemene startet? (Tenker da spesielt på ammeproblemer, ikke introduksjon av flaske - for det er ikke unormalt at ammebarn ikke er spesielt interessert i flaske.) Hvorfor ønsker du gi han flaske - er det for å få i han mat på "folkvis" eller er det fordi du skal være borte fra han lengre enn avstanden mellom to måltid? Det er litt uklart ut fra det du skriver hvor store problemene med ammingen er, og om det har fungert tidligere? Er det noen amminger som fungerer i det hele tatt, feks. nattamming? Han er 6 mnd. Han er en stor gutt som har lagt på seg godt hele tiden. Alltid vært glad i mat og mast etter puppen støtt. Jeg vil gjerne lære han å ta flaske da jeg skal ut i jobb om bare en mnd og for at pappaen skal få i han melk/vann mens jeg er borte. Det er likedan med tutekopp, klarer ikke drikke av den. Ammingen har gått strålende hele veien. Aldri noe problem. Men nå de siste ukene vil han ikke ha. Ikke på natten heller. Han søker etter puppen, men så fort han får den i munnen så hyler han. Kan det være sopp? At han har vondt i munnen? Dette skjedde bare plutselig en morgen jeg skulle gi han morgenpuppen. Ville ikke ha. Også har det bare fortsatt. Nå driver jeg med tutekopp og "heller" melk og vann i små mengder inn i munnen hans. Han må jo ha væske!!! Dette er så innmari slitsomt og det nytter ikke å dra noen steder da det bare blir mas.. Han spiser godt da. Både grøt, fruktmos og middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IHHE Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg ønsker også at han skal ta flaske/tutekopp da jeg kjenner jeg trenger litt egentid nå. Ha muligheten til å kunne ta en lunch med venninner i helgen mens lillegutt er hjemme med pappaen, uten at jeg trenger å bekymre meg for at han ikke får i han drikke.. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 16. mai 2013 #10 Del Skrevet 16. mai 2013 Det vil nok gå helt fint om han ikke drikker noe mens du er på jobb Ikke optimalt, men husk at maten han spiser inneholder mye væske! Så dehydrert blir han ikke. Har du forsøkt å gi melka med skje, evt med litt grøtpulver i slik at den blir mer som velling? Pass på at han har minst 5 godt våte bleier pr døgn. Har du lest Ammehjelpens artikkel om brystvegring, kanksje du kan finne noen tips der? http://ammehjelpen.no/artikkel/18/Brystvegring Mye hudkontakt hjelper ofte. På http://ammehjelpen.no/a-starte-pa-nytt?id=895 finner du en video om å starte på nytt, denne viser hvordan du kan stimulere barnets nyfødtreflekser slik at det finner frem til brystet på nytt. Denne teknikken har vist seg veldig effektiv for å få barn til å begynne å die (altså en stund etter fødselen, det er akkurat det samme som skjer når babyen legges på mors bryst rett etter fødselen), selv om det oftest ikke er gjort på en dag, altså. Prøv å ligge så mye med naken hud mot hverandre som mulig, og slapp av. Det kan hende han har vondt i munnen. Det kan være tenner, men det er rart at det har pågått så lenge. Øreverk er kanskje mer sannsynlig. Merker du noen forskjell på hvilken side av hodet han har opp når det er verst? Men også øreverk pleier gå over på noen dager. Har du forsøkt å rett og slett gi han en paracet for å se om det hjelper? Ellers er det mange barn som har låsninger av en eller annen type, og disse kan bli synlige når barnet er flere måneder gammelt. Dersom du har vært hos manuellterapeut, fysio eller liknende med han før, kan det lønne seg å be om en ny sjekk nå - og det kan også hende at du bør ta han med til manuellterapeut med spesialisering på barn dersom han aldri har vært der. Har han eller du symptomer på sopp - hvitt belegg flekkvis i munnen, eller "piggtrådsmerter" i brystet? Se http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske for tips om behandling. Om kun han har symptomer er det ikke nødvendig å behandle deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelupp1988 Skrevet 18. mai 2013 #11 Del Skrevet 18. mai 2013 Ungen kan ha reflux kanskje? Min har det. Fant jeg ut etter åtte måneder og vi sleit mye med mating/flaske da han ble over fire måneder. Stille reflux barn tar det som regel utover natten, men tenner kan det også være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå