Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk tidlig ul pga angsten jeg har fått etter at jeg mistet sønnen min i krybbedød. Jeg er livredd for å miste den lille i magen også!! Det må nok være en grunn til at du skal få tidlig ul.

Jeg vet at mange bestiller seg og betaler for dette selv. Det er jo godt å vite at alt er bra med den lille i magen, før du er halvveis i svangerskapet:) Heldigvis så går det bra med de fleste!!!

Jeg skal faktisk på min fjerde UL denne uka og jeg er 12 uker på vei.

Blitt ekstra fulgt opp fordi jeg egentlig ikke kan få barn og fordi jeg har fått ekstra hormoner for å sikre at fosteret holder seg på plass, tilfelle kroppen ikke produserer nok hormoner. Har i utgangspunktet store hormonelle problemer og fått beskjed om at eneste mulighet for barn er eggdonasjon eller adopsjon.

Derfor ville de følge meg bedre ettersom jeg var/ er i en litt spesiell situasjon.

Om du mener tidlig UL er UL før den "obligatoriske" i uke 18/19 så er det slik at vi "eldre mødre" dvs. mødre som vil være 38 år eller eldre ved termin får tilbud om en ekstra UL i uke 12.

Dette er bare et tilbud siden "vi" visstnok skal være i risikogruppen.

Ellers er min erfaring at om du er veldig bekymret og virkelig ønsker en tidliere UL enn 18 uker (og du ikke tilhører noen risikogruppe) så er de fleste fastleger så greie at de kan sende rekvisisjon.

Nå er det heller ikke noe problem å bestille en tidligere UL på privateklinikker, men da koster det selvfølgelig penger, tror sånn ca fra 1000-lappern og oppover.

Spurte legen min om mulighetene før tidlig ultraljf i forrige uke på første kontroll, å fikk beskjed om at det kunne vi sikkert få til. Stusset litt på at hun ville ha meg tilbake på kontroll m to uker da....er det normalt? Venter 1e, så aner ikke.

Annonse

Jeg går å venter på svar fra henvisning fra legen pga jeg har mistet 3 ganger før og ikke er 100% sikker på hvor langt på vei jeg er.. Men tar jo evigheter å få svar fra sykehuset.. Over en uke siden legen sendte henvisning og enda ikke hørt noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...