Gå til innhold

Hvordan skal dere fortelle den store nyheten etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Har så lyst å gjøre noe ut av det.

Første gang måtte jeg ringe rundt siden mobil og melding ikke var like vanlig som i dag. ;)

Med andremann hadde jeg et dikt lagret på mobilen som vi sendte til alle som hadde med det å gjøre. Lykken hos oss er så uendelig stor for vi er igjen blitt far & mor osv.

Tredje gang sendte vi bilde med litt tekst.

Noen som har morsomme spennende og kanskje litt uvanlige tips? :D

Fortsetter under...

Har ikke kommet på noe morsomt å gjøre altså.. blir nok til at vi sender en tekstmelding med at babyen er født og vekt og lengde :) Så kan de komme og se og hilse på på sykehuset om de er interesserte.

Det blir rart om man skal "gjøre noe utav" det.. Det ligger liksom i kortene når de vet termindato og kan se på en kalender :-)

Vi kommer bare til å sende en melding. Tipper vi skriver noe sånt som "Nå har babyen kommet til verden og det ble en liten gutt/jente. Vi ringer når vi er vel hjemme fra sykehuset og har fått roet oss litt".

Jeg har ikke min familie i nærheten og de kan derfor ikke komme på sykehuset.

Regner med vi sender en sms til besteforeldre og søsken. Så får de videreformidle beskjeden til resten av familien. Ønsker heller ikke besøk på sykehuset. Vil være ifred de første dagene. Husker sist så rant det jo inn av hele slekta på barsel, det var fryktelig slitsomt.

Annonse

Mine foreldre vet jo at det skjer siden de skal være barnevakt. Mannen kommer nok til å ringe til sine foreldre, ellers sender vi melding til resten av familien og en del venner. Mange som vil vite!

Har gjort det samme alle gangene. Sist gang ga jeg et "forvarsel" ved at jeg sjekket inn på sykehuset på Facebook da fødselen var i gang.

Gjør ikke noe mer spesielt ut av det enn å sende melding til alle kjente og ringe mamma og svigermor, det er bra nok :) Ingen vers eller poesi her , kun en melding satt på spissen,slik at den blir gøy å lese.

Sender melding og/eller ringer de nærmeste :) Synes det var kjempekoselig sist å sende en mms av den lille og å få pratet med de nærmeste, jeg var i lykkerus og ville dele den vidunderlige babyen og følelsen med hele verden :)

vi ringte rundt allerede på fødestuen, 1 time etter at gullene kom til verden :) veldig personlig å ringe til besteforeldre og søsken synes jeg da- og sååå koselig å høre at flere rett og slett gråt og var i ekstase over de nyfødte :) så fikk de gi beskjed til alle de ønsket:) vi sendte sms senere på kvelden til venner +++. stresset ikke akkurat med det ;)

Annonse

Gjest nåharjeglystpåno3

Jeg synes det er morsommere å gjøre litt ut av nyheten at man er blitt gravid heller jeg da. For DET er jo en overaskelse liksom. Alle VET jo at man skal føde på en måte, ingen stor overaskelse at det kommer en baby rundt termin, og det er nok større for meg og pappan og storebror enn for alle de andre, spesielt når det ikke er førstemann. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...