lykke21 Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Hei! Jeg har en datter på 5måneder som ikke vil ta flasken. Hun tok flasken da hun var nyfødt men siden hun var 6 uker gammel så har hun nektet. Jeg har prøvd, samboeren min har prøvd og mine foreldre. Har prøvd forskjellige flasker og tuter, hun tygger bare på den og nekter å drikke. Jeg har nå gitt opp. Problemet er bare det at om 3 måneder så skal hun i barnehagen. Jeg har begynt å gi grøt på kvelden, men er det noe hun kan begynne å spise nå på dagtid? Istedenfor morsmelk. Noen som slet med det samme når småen skulle i barnehagen? Hva gjorde du? Trenger gode råd. Begynner å småstresse... Tusen takk
☆☆☆ Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Har ingen råd utover at det er greit å hugse at 3 mnd er lenge når det er ein baby det er snakk om.
November-spire-79 Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Det vil helt sikkert ordne seg om 3 mnd drikker sikkert barnet av tutekopp og spiser både frukt, middag og kanskje litt brød? Jeg ville tatt det helt med ro. Det skjer så mye fra 6 mnd. Vesla her på 6 1/2 mnd drikker selv av tutekoppen og vil spise med skjeen selv når vi har grøt o.l Det blir mye gris da. Hun nektet flaske helt til hun var 6 mnd. Det går seg til
lykke21 Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2013 Det vil helt sikkert ordne seg om 3 mnd drikker sikkert barnet av tutekopp og spiser både frukt, middag og kanskje litt brød? Jeg ville tatt det helt med ro. Det skjer så mye fra 6 mnd. Vesla her på 6 1/2 mnd drikker selv av tutekoppen og vil spise med skjeen selv når vi har grøt o.l Det blir mye gris da. Hun nektet flaske helt til hun var 6 mnd. Det går seg til Tusen takk for svar! Det var nå godt å høre. Da kan jeg slappe litt av
Ikkesåallerværst Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Ja, dette har jeg faktisk erfaring med . Min nektet flaske hele veien. Da han var rundt 6-7 måneder, kunn jeg få han til å drikke litt vann fra tutekopp og flaske med mam-smokk. Helt pyton, siden han ikke klarte å die med mindre det var helt stille og mørkt rundt han = sosialt selvmord for mor. Da jeg fikk min femte brystbetennelse da han var åtte måneder, bestemte jeg meg for å kutte drastisk ned på ammingen, rett og slett fordi det var en pest og plage. Han drakk kanskje 10-20 ml på de måltidene han ikke ble ammet (spiste bare to kvarte porsjoner med grøt og fire skjeer middag) hvis jeg var heldig. Stod stille på vekta en måned (han er i godt hold), men til slutt tok han i allefall 50-70 dl de måltidene han ikke ble ammet. Da var det i hovedsak av mam-tut. Da jeg begynte å jobbe når mini var 11 måneder, skjedde det samme med vekt, i tillegg til at han ikke tisset om dagen. Han spiser dårlig med fast føde, sliter med brekninger og grøten begynner jo å bli ganske kjedelig, så derfor gir vi han fortsatt mme. Men jeg ammer han jo mye fortsatt. Sikkert mer enn enkelte ammer sine nyfødte . Liiiit kjedelig syns jeg da, men sånn er det nå..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Min tok heller ikke flaske men drakk gledelig fra glass med sugerør. Det ordner seg skal du se :-)
Rødhette <309+<312 Skrevet 11. mai 2013 #7 Skrevet 11. mai 2013 ikke stress, det ordner seg. når baby er 8 mnd kan de spise grøt, frukt, middag, brødskive. og drikke av tutekopp, og kanskje kopp med sugerør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå