Gå til innhold

Sitter barnet ditt i bilsete på bussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en rekke debatter her inne som omhandler sikring av barn i buss, enten det er privat eller i barnehagen. Og jeg har fått inntrykk av at mange skriver at de aldri ville latt barnet kjøre buss uten. Jeg har ikke lappen å tar gjerne bussen flere ganger daglig men, har aldri sett ett barn i bilsete.

Til dere som svare ja, hvor gjør dere av bilsete når dere har kommet frem ditt dere skal

Mulig det er ett eller annet jeg har misforstått

Anonym poster: de4f51f20654127bb41230b508f87375

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, kjører aldri med bilsete på buss. Baby ligger i vogn, de to eldste på 3 og 5,5 sitter i bussens sete. Er det sele der bruker de det, er det ikke sele så kjører vi rutebuss likevel uten sele.

Skrevet

Nei, han sitter enten i vogna si eller i setene på bussene eller på fanget mit.

Anonym poster: b7df9d2d4b687f4e6e4fc505bfe8b0d0

Skrevet

Har aldri hatt med bilstol på buss, det får da være måte på hysteri! Men nå tenker jeg på rutebuss da.

Da vi tar flybuss finnes det stoler med innebygd barneseter i,og da har småbarna sitett der. Men da snakker vi om en buss som kjører 90-100 km i timen på hovedvei...

Anonym poster: c83088aa6b8fe5cc3cbe64af29e8b11d

Skrevet

Her er det bilstoler på alle bussene vi tar men bruker de ikke.

Jeg må holde vognen ellers så velter den når ikke barnet er oppi.

Så her sitter han stort sett oppi vognen,eller en sjelden gang på fanget visst han er veldig grinete.

Men liker ikke å ha han på fanget for det må jo være livsfarlig visst vi skulle krasje :S

Skrevet

mente ikke at jeg har med eget bilsete,de har sånne busser som er barnestoler i.

Skrevet

Jeg hadde planer om å ta med bilstol på timeekspressen en gang ja, for den kjører i over 80 km i timen og har krasjet eller vært i ulykke et par ganger nå på kort tid. Men vi synes det ble for mye styr så vi tok toget ;) der er det jo så greit å ha med barn ;)

Skrevet

Kjører ikke buss så ofte, men når vi kjør det så er det i bilstol

Skrevet (endret)

Kjører buss uten bilstol. Jentungen satt da enten i vogna eller i setet med belte.

En av grunnene til at jeg kjørte opp var dårlig sikring på buss.

Endret av Idril Vardamir
Skrevet

Det kommer jo an på bussen!

Vi kjører bare bybuss i Oslo, og da sikres aldri barna.

Vil tro mange her på dib snakker om turbuss.

Anonym poster: e93bfd843445c7a1fab343cf4e32e213

Skrevet

Vi har bare tatt buss en gang. Da var barnet ca et halvt år, brukte medbrakt sete. Vi hadde ikke med vogn da mannen skulle pakke bilen for hyttetur og tok med vogna i den etter jobb. Vi ble plukket opp med bil etter bussturen av ei vi skulle på hytte med. Bussturen tok en time.

Normalt sett ville jeg ha brukt vogn ved kortere bussturer.

Skrevet

Ute på landet hvor vi bor nå er det sånt "festeopplegg" for bilsete på bussene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...