Gå til innhold

Min solskinnshistorie

SologLillegull

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på gull nummer to som sover i korga si, og tenker på hvor heldig jeg er som har fått lov til å bli tobarnsmamma. Bittelillegull ble født for to uker siden, fire dager på overtid. Det ble planlagt keisersnitt, for han viste ingen tegn på å ville ut, og fordi jeg hadde hatt keisersnitt med nummer en (også på overtid) ville de ikke vente for lenge. Fikk en kommentar fra en sykepleier om at barna mine har det for godt i magen min, og vil ikke ut, må si at det var veldig rart å høre det, med tanke på at jeg hadde mistet fire ganger siden forrige fødsel...

Jeg har vel vært en av de "heldige", etter fire aborter på ett år fikk jeg rask utredning, og de fant to mutasjoner. Fikk albyl-e og klexane, og det funket på første forsøk. Første halvdel av denne graviditeten var veldig tøff, mannen min ville ikke snakke om det før vi var over første trimester, og jeg hadde heller ikke fortalt det til andre enn en kollega, så jeg var alt for mye alene med stresset og redselen. Det kom seg litt etter at ul i uke 12 var fin, men jeg klarte ikke å senke skuldrene før etter uke 20. Etter det gikk det stort sett greit, men panikken tok meg av og til, tror nok ikke man slipper unna den. Jeg hadde hatt noen samtaler med psykolog som del av utredningen, og hadde også en jordmor som tok seg god tid til å snakke om hvordan jeg hadde det mentalt, og det hjalp veldig. Anbefaler alle å få sånn hjelp om dere føler behov for det.

Sender mange gode tanker til dere andre, håper alt går bra for dere som er gravide, og at dere som ikke er det snart får gode nyheter.

Tusen takk for all støtte og gode råd jeg har fått her inne, det har vært en enorm hjelp!

Fortsetter under...

Gratulerer! Så utrolig koselig å lese! For en deilig tid du får fremover.

Jeg krysser fingrene og håper jeg kan legge ut et liknende innlegg i august. 3 mnd igjen, og det føles som en evighet. Har mistet 9 ganger mellom Ludde og lillje jenta i magen. Kos dere masse med lille gullet :-)

ÅÅÅ, så koselig å lese nok en solskinnshistorie - gratulerer så masse som 2-barns mamma. Jeg opplevde det samme i november etter 4 MA`er, så vet hvor lykkelig man blir av å endelig være i mål! Har ikke hatt mye tid til å svare og skrive innlegg her inne det siste halvåret, dagene raser avgårde, men livet er deilig hektisk og jentene tilfører hver dag glede!

Kos deg masse med den nyankomne, deilig tid vi går i møte nå!

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...