Gå til innhold

Hvorfor vil han ikke sovne om kvelden?

Anbefalte innlegg

Noen som har det/har hatt det på samme måten? :wacko:

Har en liten gutt på akkurat 2 år, som ikke har lyst å sove om kvelden...

Dagsovingen går helt fint, da sovner han som regel på 5 minutter og så sover han i ca 1 1/2 time. :)

Vi har fulgt gode råd om faste rutiner hver kveld, sove til samme tid, ikke for sent osv...

Han er kjempe trøtt, men gjør "alt" for at han ikke skal sovne. Han har fått junior seng i februar så det har vel egentlig holdt på siden det... Siden han ser at han kommer seg ut av sengen. Leggingen, altså selve sovingen, kan ta flere timer... Og vi sitter inne med han hver kveld, ellers klatrer han bare ut av sengen i det uendelige! Har prøvd det også, 30 ganger ut og inn av rommet....

Er det slik leggingen skal være framover?! B)<_<:wacko:

Endret av vårbaby2011

Fortsetter under...

Kanskje han er moden for å sove mindre, evt slutte helt med soving på dagen? Jeg ser du skriver at han virker trøtt når du legger han, men vi hadde det på samme måte, og det ble mye bedre når hun sluttet med dagsoving! Nå sovner hun på 5 min:)

Vi satte trappegrind i døra til rommet da vi bytta til juniorseng her. Hadde ingen leker på rommet heller. Da tok det ikke lange tida før han ble i senga, siden det ikke var noe gøy å gjøre der inne ;)

Ellers tenker jeg at dere bør kutte ned på dagsoving.

Ja, jeg tror nok dere er inne på noe med den dagsovingen ;-)

Grunnen til at vi ikke vekker han når han sover om dagen, er at de gangene vi har måttet gjøre det fordi vi skal ut eller noe, har han vært unormalt grinete resten av dagen. Derfor har vi tenkt at han kanskje trengte den sovingen på dagen ;-) Takk for tilbakemelding :-)

Jeg ville satt inn sprinkwlsenga igjen jeg. Vi hadde det samme problemet med eldstemann som fikk juniordeng da han var 2 år. Det var for tidlig så han måtte sove i sprinkwlsenga en stund til. Lillebror blir 3 til sommeren og sover fortsatt godt i sprinlelsenga si,

Hadde vært beste løsningen og beholdt grindsengen, men han holdt på og klatre ut av den... Og da ble jeg så engstelig for at han skulle falle i gulvet :/ Derfor litt tidlig ute med lavere seng ;) Skulle glatt satt den andre inn igjen, men vet ikke om jeg våger. Nå vil han vel garantert prøve og komme seg utav ;)

• 3 uker senere...

Annonse

Kjenner til problemet, tok nærmere ett halvt år før eldstemann sluttet med løping ut av senga ol..

Har dessverre ingen gode råd, da hadde kanskje vi også sluppet det, hehe :)

Vi leser bøk/ bøker, prater litt om hva som har skjedd den dagen og så har vi sagt natta og gått ut.

Har stått parat utafor døra og geleidet han stille tilbake, gang, på gang, på gang..

Har nok hendt jeg har blitt forbanna på det tullet, men å hisse seg opp på kveldstid er oppskrift på katastrofe her!

Hold ut, ikke gi ham oppmerksomhet, så går det nok over skal du se :)

Noen som har det/har hatt det på samme måten? :wacko:

Har en liten gutt på akkurat 2 år, som ikke har lyst å sove om kvelden...

Dagsovingen går helt fint, da sovner han som regel på 5 minutter og så sover han i ca 1 1/2 time. :)

Vi har fulgt gode råd om faste rutiner hver kveld, sove til samme tid, ikke for sent osv...

Han er kjempe trøtt, men gjør "alt" for at han ikke skal sovne. Han har fått junior seng i februar så det har vel egentlig holdt på siden det... Siden han ser at han kommer seg ut av sengen. Leggingen, altså selve sovingen, kan ta flere timer... Og vi sitter inne med han hver kveld, ellers klatrer han bare ut av sengen i det uendelige! Har prøvd det også, 30 ganger ut og inn av rommet....

Er det slik leggingen skal være framover?! B)<_<:wacko:

Vi hadde også ei som sovnet lett på dagen, men ikke på kvelden. Vi tok vekk dagsovingen helt da hun var 2år og 2-3mnd. Kuttet ned mye på bhg, men måtte kutte helt ut der også. De sa hun var veldig trett om dagene, men fikk hun 10 min så var dette 40 min med tull på kvelden!

Du kan no i allefall kutte ned på dagsoving. La han få 45min f.eks.

Vi trappet ned dagsovinga til 1 time, så 30 min. Det hjalp veldig. Nå er vår snart 2,5 og vi er tilbake på langtekkelig legging. Sovner ikke før 20-20.30 selv om han vekkes 6.30 om morgenen. Prøvet å kutte ut dagsovingen helt i bhg en uke, men det funket ikke der ( holdt på å sovne ved matbordet til fruktmåltid) og ikke hjemme (sovnet på vei hjem eller ved middagsbordet). Trur vi bare får leve med at han er oppe sent en stund til. Da har han det hvertfall fint selv om jeg kunne tenkt meg litt mere voksentid;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...