Gå til innhold

Er det noen her som har fått opperert vekk føflekk i ansiktet? Arr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor fikk gjort det i går. Fastlegen hadde henvist henne til sykehuset for å få den svidd bort, siden det kunne bli arr av vanlig fjerning. På sykehuset skar de den likevel vekk. Vil hun få arr nå?

Anonym poster: 46d68e2d7218c94db96daa2dc3b30c9b

Fortsetter under...

Skrevet

jeg fjernet to på halsen, og en over leppen.... dette gjorde jeg hos en hudlege. Det er ingen jobb for en vanlig lege. Men det var vel sikkert en kirurg som fjernet den på din mor?

jeg har ett bittelitte ubetydelig pent arr.. tror ikke noen ser det engang jeg. tynn tynn mikro stripe ... føflekken var nok 0.7 cm ca...

om den som har gjort det har peiling, går det nok bra=) men fastlegen min ville ikke gjøre det selv siden det var i ansiktet, så ble henvist til hudlege,

Skrevet

Tok en på halsen, fikk arr. Tror man alltid får arr når man skjærer bort en føflekk.

Skrevet

Jeg har en på ca 0,5 cm i fjeset og utallige leger og hudleger har sagt jeg ikke må ta den vekk pga arret som blir. Jeg har selv sett en mann som fikk tatt bort en OK stor på kinnet og han fikk et dypt søkk der. Arret ble ca 3 cm, helt sykt!

Jeg tør ikke selv om jeg vil. Siden legene som regel vet mer enn de sier til pasienten..

Anonym poster: ae001b984c54ab1d22a9422cae22f8cd

Skrevet

Det høres ut som det blir arr da. Trist for henne. Hun skulle gjøre seg fin for familiebilder som tas om tre uker og nå må hun gå med arr i ansiktet selv om legen lovet at hun ikke skulle få det hvis sykehuset gjorde jobben. Fatter bare ikke hvorfir de kuttet i stedet for å svi den vekk.

Skrevet
Hun skulle gjøre seg fin for familiebilder som tas om tre uker

Hørt om Photoshop?

Anonym poster: 96f98b76a3f0f0d97b40cf1ce9fcf703

Annonse

Skrevet
Hun skulle gjøre seg fin for familiebilder som tas om tre uker

Hørt om Photoshop?

Anonym poster: 96f98b76a3f0f0d97b40cf1ce9fcf703

Er du frekk? Hun kunne sikkert photoshoppet vekk føflekken, men hun ønsket å få den helt vekk. Nå må hun kanskje leve med et stort arr hver gang hun ser seg i speilet. Speil har ikke photoshop.

Skrevet

Fjerna en i nakken og der er det arr iallefall.. Men det var fastlegen som gjorde det, og det er jo under håret, så vil aldri vises.. De var sikkert ikke såå nøye.

Anonym poster: d7ffe15cfdde2893bb8462887ffff2a1

Skrevet

Har ikke erfaring med føflekkfjerning, men klarte å kløyve leppa for noen år siden. Den erfarne legevaktlegen valgte å sy det selv. Ingen legger merke til det med mindre jeg sier det selv. Selvsagt syns det, men ikke godt.

Vær nøye med solklremen de neste årene.

Anonym poster: 30db83958de78e41fd454046422e74a9

Skrevet

Det er veldig individuelt om man får synlige arr eller ikke. Noen menesker er mer disponert for arr enn andre.

Dette gjelder uansett om man skjærer eller skraper bort føflekken. Jeg har aldri hørt at man kan brenne bort føflekker, men det går sikkert an:) Uansett, brenning er også gjerning av hud og vil også etterlate seg arr som er mer eller mindre synlig. En lege kan aldri garantere at et sår ikke etterlater seg synlige arr!

Et sår tar uansett mer enn 3 uker for å gro skikkelig pent. Det bør plastrer/stripses godt for å hindre at huden glir fra hverandre, det må beskyttes mor sol LENGE. Det tar gjerne flere måneder før det er helt pent. Å gjøre et inngrep i ansiktet 3 uker før man skal ta bilde er kanskje ikke det smarteste!

Anonym poster: c6495bc62c8f06e096d284977ba9a9bc

Skrevet

Enig med hun over her! Jeg har fjernet mange, og det vil selvsagt alltid bli et arr når man brenner eller kutter i huden.

Utrolig dumt å foreta seg dette bare tre uker før man skal se pen ut. Vet hun ikke at hud trenger tid til å gro?

Anonym poster: 0e51ee6fbef3ec76fb24da7b8fd3203e

Skrevet

Man skal ikke svi bort føflekker :) Det blir nok arr ja, men iom hun ble operert på sykehuset var det nok en erfaren kirurg, så da blir det penere. Forhpentligvis en erfaren plastikkirurg, da blir det nesten usynlig :)

Skrevet

Jeg har svidd vekk en - fikk ikke arr

Skåret bort to - ett veldig stygt arr og ett lite arr.

Ingen av disse var i fjeset heldigvis.

De må se an hvilken type føflekk det er om de.kan svi eller kutte.

Anonym poster: 0be4432e24ee1600f3a10205812705ff

Annonse

Skrevet

Om det skal svis vekk er det vel neppe en føflekk i ordets rette forstand, men en annen hudforandring...?

Skrevet

M

Om det skal svis vekk er det vel neppe en føflekk i ordets rette forstand, men en annen hudforandring...?

Ja, det er riktig slik jeg forsto det iallefall. For meg så det ut som en litt utstikkende vanlig føflekk. De måtte se på den med en liten brille greie (lignet på slik som gullsmeder har) for å si hvordan det var best å fjerne den.

De to som måtte kuttes var flate og veldig mørke. De var "festet" dypt i huden og kunne ikke svis av

Skrevet

Enig med hun over her! Jeg har fjernet mange, og det vil selvsagt alltid bli et arr når man brenner eller kutter i huden.

Utrolig dumt å foreta seg dette bare tre uker før man skal se pen ut. Vet hun ikke at hud trenger tid til å gro?

Anonym poster: 0e51ee6fbef3ec76fb24da7b8fd3203e

Hun har gjort den store tabben å stole på legen sin. Det skulle gjøres før, men så ble det utsatt. Legene mente det var tid nok.

Skrevet

Jeg har fått fjernet flere (derav en i ansiktet), arrene er knapt synlige nå. Men det tar tid, arrvevet var jo rosa ganske lenge etterpå, nå må jeg se godt etter for å finne det. Men jeg tror det er viktig at man får en bra lege, tror ikke alle er like flinke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...