Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Hunden kan være så søt den bare vil, men når den sitter ved bordet og tigger og piper da går grensa for meg altså. Er ikke dette noe man kan lære en hund opp til å ikke gjøre ? Et vennepar har en søt, liten hund som ikke er valp lenger og dermed bør ha lært noen manerer etter mitt skjønn. Men når eieren sier Neeei til tigging, samtidig som hun gir unden mat med bordet - da er det jo ikke håp . Nå kan man ikke ha en is i hånden engang, uten at hunden blir helt kokko og bjeffer og piper fordi den vil ha. Er alle hunder sånn eller ? Jeg er ikke hundeeier, så vet ikke helt hva man kan forvente. Men synes det er en uting, og litt slitsomt å måtte passe på hele tiden hva barn og voksne har i hånden av spiseslige ting så ikke unden skal spise på det samme. Anonym poster: f3c2b4a62e1984af3160cb15c225d35c
Poetika med K Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ja det er en uting, og ikke alle hunder er slik. Men om folk vil ha pelsdotten sin sittende og pipe ved bordet så får det bli deres sak. Jeg bryr meg ikke om det, men ville bedt dem fjerne dyret hvis den begynner å mase på meg eller ungene mine. Min erfaring med tiggende dyr er at de tigger his de som de vet de får noe av. Endret 11. mai 2013 av Poetica von Tryll
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Nei, ikke alle hunder er sånn. Vi har lært vår hund til å gå å legge seg i senga si når vi spiser og det er veldig deilig å slippe tigging ved bordet. Kan hende hun titter litt spørrende på meg hvis jeg spiser en pinneis ute i parken eller lignende, men det er i orden for min del:) Anonym poster: fbf75f5e69bb4bf1f2806ce1493fa5e3
Cat.68 Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 Nei ikke alle hunder er slik og de kan fint læres opp til å ikke tigge. Vi har to hunder og jeg avskyr tigging. De er lært opp til at de ikke får være i kjøkkenet når vi spiser og prøver dem seg ved andre tilfeller blir de sporenstreks kommandert til kurven/ buren å legge seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå