pusseluskan Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Begynner å bli litt desperat nå. Etter at vi mistet 2 ganger i fjor har syklusene blitt lenger og lenger. Nå er det 6 uker siden forrige mens. Lurer på om det er noe galt med stoffskiftet eller no'sånt. Er nok ikke gravid da vi ikke har hatt sex siden forrige mens... Er det noen som har opplevd lignende problemstilling? Jeg lurer på om det er en sammenheng mellom lange sykluser, spontanaborter og det at vi strever med å bli gravide igjen..... Er 38 år, tenkte at det var overgangsalderen, men har jo ikke hetetokter og sånt..... Håper på svar!
Evas cecilie Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Har ikke mistet men etter fødsel så er alt ute av lage. Meste oppe i 50 dager eller noe syklus. Jeg fikk sjekket hormonene den ene gangen hos legen. Ville gjort det samme hvis jeg var deg. Kan jo være at det kan være grunn til å begynne utredning? Har du prøvd å kartlegge el? Holder på med d nå for å finne ut når el er i perioden min.
Puella Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har også lange sykluser, ofte mellom 37-40 dager og iblant lengre. Ble gravid for noen år siden ved et "uhell", men mistet i uke 6. Er 27 år og har hatt lange sykluser hele livet, så tror ikke det er overgangsalderen hos meg. Jeg tok thyroid prøver, men alle de var fine og prolaktin var også normalt. Tenker på å teste meg for PCOS. Jeg har ikke cyster på eggstokkene, men det er ikke et krav for å få denne diagnosen. Oligomenorrhea (lange mens sykluser), amenorrhea (ingen mens eller over 6 mnd mellom sykluser) og høye verdier av androgener er visst nok for å få diagnosen har jeg lest. Du kan jo teste deg for eventuelt PCOS eller måle eggreserver med AMH verdier, FSH med østrogen og/eller ultralyd av eggstokkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå