Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg har et STOR valg foran meg. så stor at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle det. Er nå i uke 4-5 (fikk vite det idag etter en test) og usikker på hva jeg skal gjøre. Har ikke snakket med lege eller jordmor enda. noe jeg vurdere! Barnefaren og jeg er ikke i et forholdt, men han derimot er i et annet forholdt med barn. som gjør dette enda mer komplisert... Han vil absolutt at jeg skal ta abort, men jeg er veldig usikker. føler det er et valg mellom død og liv... redd for at jeg skal angre hele livet mitt etterpå. Er gravid nå og har kanskje ingen mulighet senere. føler derfor at jeg bør gripe sjansen jeg har nå, men er det riktig overnfor hans famile. hans liv. hans meninger. hans ønske? Han sier det er mitt valg til sist, men han er veldig bestemt på abort. Om jeg beholder det så vil jeg jo bli alenemor. Er ung (21), men har fast jobb så økonomien er ingen problem! Så dette skal jeg klare alene om jeg bare klarer å bestemme meg. Kommer til å få støtte fra familien om jeg beholder det. ingen tvil, men vil først bestemme meg før jeg sier noe. tar jeg abort kommer de ikke til å vite det. noe sier jeg ABSOLUTT bør beholde det, noe sier OVERHODE IKKE! Redd for å ta et feil valg og er meget redd på hvordan barnefaren vil ta det om jeg beholder det. Kanskje feil å si, men sitter å venter på at kroppen selv skal ta det bort. for da er ikke det lengre mitt valg, men kroppen sin. Grusomt dette her! Anonym poster: e50fa3c057d997c175e8c68e1033340d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #2 Del Skrevet 10. mai 2013 Du venter på at kroppen skal ta det bort selv? Min kropp har gjort det fem ganger.. Og det er ikke noe du bør ønske.. Du har da selv valgt å ha et forhold til en etablert mann.. Og vet da hvordan du ikke skal bli gravid? Skaden skjedde vel da du valgte å ligge med en mann med forpliktelser et annet sted?? Du får ingen støtte fra meg på å velge abort... Og du har helt rett, det er spørsmål om liv eller død.. For spiren til liv du bærer på... Det er litt sent å angre nå? Du har allerede ødelagt en familie.. Ta ansvar!!! Anonym poster: e9aaa8a923fb0538317fd8cd37f73025 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145336152
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #3 Del Skrevet 11. mai 2013 Forstår dilemmaet ditt, og klart det ikke er en lett situasjon! Vi kan alle gjøre ting man i ettertid angrer på og skulle hatt ugjort, så å begynne å kritisere som du over her synes jeg er unødvendig! Vi har alle gjort ting som ikke alltid har vært de beste valgene!! Når det er sagt, synes jeg du skal kjenne etter i hjertet ditt hva som er det mest riktige valget for deg. Du skal i hvertfall IKKE tenke på hva barnefaren vil si, for han er like mye ansvarlig her som deg, og burde tenkt på dette før han hadde ubeskyttet sex. Som du også skriver, er du redd du skal angre resten av livet. Jeg kan hvertfall si deg at du vil aldri angre på at du beholdt barnet, men en kan fort angre på at man ikke beholdt det, for da vil det være for sent. Selv ville tanken "om hva jeg kunne hatt" vært med meg. Et barn er en fantastisk og unik gave, og før jeg selv fikk barn visste jeg ikke hva jeg gikk glipp av. Dette er til sist ditt valg, men ønsker deg lykke til uansett hva du velger! Anonym poster: 4e3027881279686bc542f5e4e017abf2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145337947
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #4 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg vil beholde barnet framfor å ta abort. Ser på abort som drap... Dette er noe han ikke godtar i det hele tatt! Får ikke kontakt med han etter det ble fortalt. Siste han sa var: ser deg på den andre siden!! Slik har han ALDRI hvert før. Når vi snakket sammen tidligere så har han vært veldig rolig og saklig. Slik han har brukt å vær. Så skulle jeg ringe på han igjen og da fikk jeg høre masse bråk og den setningen. Nå vet jeg absolutt ikke hva jeg bør gjør! Livredd Skal jeg virkelig kvitte meg med mitt barns liv mot hans!? Vi jobber også i lag, men han er borte nå over en lengre periode pga hans egen familie. Hvordan vil det bli etter han kommer tilbake og vi fortsatt ikke har fått snakket ut? Da er det for sent med en abort og da vil han også se magen vokse. Noen han overhode ikke ønsker. Men vil jo heller ikke ødelegge hans liv, faren til mitt barn! Kanskje dette går over etter hvert? Han skal ut av forholdet som han er i nå og vi har snakket om å flytte sammen før jeg ble gravid. Men ser dessverre ut som jeg blir alene om jeg er sterk nokk til å stå på mitt valg om å beholde. Sukk Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338243
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #5 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg vil beholde barnet framfor å ta abort. Ser på abort som drap... Dette er noe han ikke godtar i det hele tatt! Får ikke kontakt med han etter det ble fortalt. Siste han sa var: ser deg på den andre siden!! Slik har han ALDRI hvert før. Når vi snakket sammen tidligere så har han vært veldig rolig og saklig. Slik han har brukt å vær. Så skulle jeg ringe på han igjen og da fikk jeg høre masse bråk og den setningen. Nå vet jeg absolutt ikke hva jeg bør gjør! Livredd Skal jeg virkelig kvitte meg med mitt barns liv mot hans!? Vi jobber også i lag, men han er borte nå over en lengre periode pga hans egen familie. Hvordan vil det bli etter han kommer tilbake og vi fortsatt ikke har fått snakket ut? Da er det for sent med en abort og da vil han også se magen vokse. Noen han overhode ikke ønsker. Men vil jo heller ikke ødelegge hans liv, faren til mitt barn! Kanskje dette går over etter hvert? Han skal ut av forholdet som han er i nå og vi har snakket om å flytte sammen før jeg ble gravid. Men ser dessverre ut som jeg blir alene om jeg er sterk nokk til å stå på mitt valg om å beholde. Sukk Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Uff, leit å høre at han er sånn! Men husk at dette er DITT valg og DIN kropp, så du bestemmer dette! Han sa jo også selv at det var ditt valg til sist. Jeg tror han reagerer så sterkt fordi han er redd.., og fordi han ønsker å skremme deg til å ta abort. Når valget ditt er tatt og det er for sent å endre valget, og ting har roet seg så tror jeg at han vil roe seg, og til og med venne seg til tanken. Stå fast ved det du mener er det rette å gjøre for deg, uavhengig av hva han sier! Husk du er sterkerer enn du tror! Det stormer kanskje rundt deg akkurat nå, men en dag vil du se tilbake på dette som en erfaring som gjorde deg sterkere! Jeg sender over mange gode tanker Anonym poster: 4e3027881279686bc542f5e4e017abf2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338410
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #6 Del Skrevet 11. mai 2013 Virkelig ikke lett dette for oss begge av ulike årsaker. Har heller ikke mange uker for å ta det endelige valger. Desto lengre gravid jeg er, desto vanskeligere er det å ta abort. Noe jeg egentlig ikke vil, men er dessverre flinkere til å tenke på andre enn meg og mine ønsker. Kanskje det er nå jeg bør tenke på meg selv. Ingen andre vet jeg er gravid, noe som gjør det vanskelig. Har ekstremt lyst til å snakke med min mor om dette. Hun har vært gjennom en abort tidligere, men føler jeg ikke kan ovenfor han (hun vil spørre om hvem) Forholdet mellom meg og barnefaren har vært hysj hysj. Og når jeg ikke får noe mer kontakt fra han er det veldig fint å få lov til å skrive anonymt her. Huff, dette er tungt psykisk!!! Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338475
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #7 Del Skrevet 11. mai 2013 Virkelig ikke lett dette for oss begge av ulike årsaker. Har heller ikke mange uker for å ta det endelige valger. Desto lengre gravid jeg er, desto vanskeligere er det å ta abort. Noe jeg egentlig ikke vil, men er dessverre flinkere til å tenke på andre enn meg og mine ønsker. Kanskje det er nå jeg bør tenke på meg selv. Ingen andre vet jeg er gravid, noe som gjør det vanskelig. Har ekstremt lyst til å snakke med min mor om dette. Hun har vært gjennom en abort tidligere, men føler jeg ikke kan ovenfor han (hun vil spørre om hvem) Forholdet mellom meg og barnefaren har vært hysj hysj. Og når jeg ikke får noe mer kontakt fra han er det veldig fint å få lov til å skrive anonymt her. Huff, dette er tungt psykisk!!! Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Uff jeg føler virkelig med deg! Men hva om du hadde pratet med din mor om dette, og evt fortalt hun hvem det er.. hadde det gjort noe det? (Hun trenger jo ikke si noe om dette, det blir mellom dere). Uansett må du tenke på deg selv her, og ikke få dårlig samvittighet for at du evt beholder barnet. Skjønner dette er utrolig tungt for deg, men jeg kan love deg at du kommer til å elske dette barnet over alt. Og hvis du skulle velge å beholde det, vet jeg du en dag kommer til å være sjeleglad for at du ikke tok det bort. Tenk på deg selv og barnet her, og ingen andre! Gjør det du vet i hjertet ditt er det beste å gjøre for deg Anonym poster: 4e3027881279686bc542f5e4e017abf2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338507
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #8 Del Skrevet 11. mai 2013 Er ikke aktuelt å si hvem det er enda. Hadde vært enklere om vi hadde stått sammen. Kan ikke si vi gjør det akkurat nå dessverre. Min familie kjenner hans... Han er også endel eldre, noe jeg trur min familie vil reagere på. Han er min teamleder på jobb og min far er vår sjef!!... Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338534
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #9 Del Skrevet 11. mai 2013 Er ikke aktuelt å si hvem det er enda. Hadde vært enklere om vi hadde stått sammen. Kan ikke si vi gjør det akkurat nå dessverre. Min familie kjenner hans... Han er også endel eldre, noe jeg trur min familie vil reagere på. Han er min teamleder på jobb og min far er vår sjef!!... Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Skjønner problemstillingen din! Men som du skrev, så kommer du til å få støtte av fam din om du velger beholde det... Det er jo positivt Har ikke annet råd til deg enn at du bruker dagene fremover nå til å tenke over dette, også kanskje du får en visshet i hjertet om hva du skal gjøre! Ønsker du å ta abort, så er ikke det galt det heller. Bare husk du skal ha det godt med deg selv etter valget, og tungt blir det uansett hva du velger. Men jeg tror alt vil ordne seg i enden! Anonym poster: 4e3027881279686bc542f5e4e017abf2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338559
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #10 Del Skrevet 11. mai 2013 Håper virkelig det! Takk for gode råd. Fint å bruke dette forumet til å få snakket ut. Takk igjen! Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338566
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #11 Del Skrevet 11. mai 2013 Håper virkelig det! Takk for gode råd. Fint å bruke dette forumet til å få snakket ut. Takk igjen! Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Bare hyggelig kjære deg! Anonym poster: 4e3027881279686bc542f5e4e017abf2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145338598
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #12 Del Skrevet 25. mai 2013 Da er valger tatt... Ble abort Ble hans liv fremfor mitt barns, ja han prøvde å komme over til den andre siden. Sukk. Kommer aldri til å gjøre dette igjen! Neste gang blir det mer beskyttelse enn bare piller! Også tenke mer over hvem man har sex med... bli bedre kjent med personen først. Klarer ikke å få se alle sidene fra en person på kort tid! Forferdelig følelse når nå kjenner kroppen kvitter seg med spiren som er i kroppen Noe jeg kommer til å tenke på over lengre tid. Lærte, men synd at det måtte gå så lang før jeg reagert. Ikke stolt over meg selv akkurat nå :'( Anonym poster: f2a3c37639712db13fc1ede0aa7d490a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046509-redd-og-usikker/#findComment-145377701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå