Gå til innhold

Dere som hadde "gulpebaby". Når sluttet de å gulpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 6,5 mnd, og gulpinga er bare blitt ENDA verre nå når han snur seg på magen selv. Trodde det skulle begynne å bli bedre nå jeg. Er store mengder, men utrolig nok har han lagt godt på seg til nå, så helsesøster sier jo at det ikke er noen grunn til bekymring.

Hva er deres erfaringer?

Anonym poster: e32e2670f0422773a6d82a947999bdb0

Skrevet

Datteren min gulpet enormt og spruten stod ut av munnen noen ganger..

Det ble bedre når hun startet med fastføde, men det hun gulpet fortsatt endel. Ved 1årsalderen ga det seg..

Skrevet

Min gulper fortsatt, og han blir 9 år til høsten.

Jeg trodde han sluttet da han var 3 år, men har holdt det skjult for oss fordi han har vært redd for at han må operere. Fant det ut for noen uker siden. Venter på å komme til legen.

Skrevet

Han sluttet å gulpe etter en rekke behandlinger hos manuell terapeut for skjev nakke(kiss syndrom). Han var da 4 mnd eller noe sånt...

Anonym poster: 4aeb27cc0d84fdcdce4a0c41f4d7ffcc

Skrevet

Da hun var 8-9 mnd ble det bedre, men sluttet først helt ved 1-årsalderen :)

Skrevet

sluttet å gulpe som verst da han var rundt 6mnd og ikke ville ha mm noe mere.

Anonym poster: f63eda308aa340420627319484680f7d

Gjest Lagå
Skrevet

Slutta rundt 8-9 mnd. Var helt EKSTREM på gulping da hun var yngre

Skrevet

Min første var gulpebaby. Hadde alltid med to ekstra skift til henne og ett til meg. Hun la på seg fint, men ble likevel sendt til utredning etter å ha gulpet utover helsesøster og kontoret hennes. Fikk beskjed av sykehuset at det var patologisk og hun burde begynne på medisiner, men fikk aldri innkallelse til dette og når jeg purret på var jeg falt ut av systemet og det var bare rot. Hun var ca 10 mnd ved utredningen. Stoppet av seg selv da hun var 15 mnd. De sier ofte at det går over når de begynner å gå.

Skrevet

hvis hun gulper mer enn det som er normalt at spedbarn gjør bør du få henne utredet, hun kan ha refluks.

Skrevet

Jenta mi gulpet som bare det, men rundt 8-9 mnd var det plutselig slutt... Og godt var det, kjedelig med gulp, spesielt når de begynner å få fast føde...

Anonym poster: 8dcd59cd3e22a52e67441da8add9901c

Skrevet

Min gulper fortsatt, og han blir 9 år til høsten.

Jeg trodde han sluttet da han var 3 år, men har holdt det skjult for oss fordi han har vært redd for at han må operere. Fant det ut for noen uker siden. Venter på å komme til legen.

Huff, stakkar liten. Håper virkelig han slipper noe operasjon også da... Masse lykke til! :)

HI

Anonym poster: 66f617f2b8e8e4f80278beb3b7ff10ae

Skrevet

Takk for svarene deres :)

Ja, det er kjedelig med gulp. Han gulper uansett hva han får. Mme, grøt, brødskive, middag... Det kommer opp igjen. Og det verste er at han er begynt å gi uttrykk for at han selv synes det er ubehagelig, og det er begynt å lukte oppkast, ikke bare babygulp.

Har tenkt på om det kan være refluks men både lege og hs sier at så lenge han legger på seg er alt ok....

HI

Anonym poster: 66f617f2b8e8e4f80278beb3b7ff10ae

Skrevet

Min var ca 1, 5 år.

Anonym poster: 658f61276ea14210d9eed0b03cc5a14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...