Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...nå er jeg usikker på om vannet kan gå uten at man kjenner rier. Har lekket en gang, bare en dråpe jeg klarte å holde igjen, og det er jeg ganske sikker på luktet urin. Man kjenner det vel på babyen om vannet går? Er jo lett å lekke når babyen har hodet ned. Og det kommer vel lekkasje flere ganger om det går litt og litt? Spennende dette :)

Annonse

Man må ta kontakt med føden dersom man tror man lekker fostervann, isåfall må fødselen settes i gang innen to (?) døgn på grunn av infeksjonsfaren. Man kan ikke holde igjen fostervannet, det kommer ukontrollert. Det kan lekke litt og litt eller det kan komme fossende. Det lukter ikke noe særlig, men kan være litt søtaktig på lukta. Man lekker gjerne litt mer hvis man presser eller hoster.

Min startet å gå natt til 1mai. I formiddag kom en svær gulbeig klump som må ha vært siste rest. De tidligere gangene har den hatt tråder av blod i seg, men ikke denne gangen.

I den svangerskapsboken står det at det kan gå alt fra bare dager til uker før fødselen går i gang.

Noen som har hørt noe om "hvor mange uker det kan gå"? etterpå? Er det liksom bare snakk om et par, eller kan det fortsatt gå mange? Jeg er bare i uke 34 enda. (Men flergangs) Fødselen har aldri startet fort etter at proppen har gått, så jeg er ikke bekymret for å føde med det første. Lurer bare på om jeg fortsatt kan gå til termin/overtid. Eller om det er mest sannsynlig at det vil skje om et par uker.

Tidligere har også proppen gått litt og litt. I mindre klumper. Men denne gangen kom det en handfull og lignet faktisk en glassmagnet bortsett fra på fargen. Jeg kunne ta tak i den og dra den som en klump med slim. Jeg hadde lyst å skrive gele, men det passer jo absolutt ikke. Den var bare skjelven som fersk hjemmelaget gele ;)

Kanskje det er håp om å slippe overtid denne gangen?!

...nå er jeg usikker på om vannet kan gå uten at man kjenner rier. Har lekket en gang, bare en dråpe jeg klarte å holde igjen, og det er jeg ganske sikker på luktet urin. Man kjenner det vel på babyen om vannet går? Er jo lett å lekke når babyen har hodet ned. Og det kommer vel lekkasje flere ganger om det går litt og litt? Spennende dette :)

Vannet kan gå uten at rier setter igang. Man kan også lekke litt og litt. Er du usikker så ring føden! Man bør da settes i gang etter et par døgn hvis man lekker.

forrige svangerskap begynte jeg å lekke vann. Var litt, men såpass at jeg skjønte at det ikke var urinlekkasje;) Kom etter samleie. Dro inn til føden, men de mente at det ikke var gått hull på fosterposen, evt bare et lite hull øverst. fikk beskjed om å reise hjem og evt ha samleie neste dag for å se om riene kom igang av seg selv. Neste natt skjedde det samme, på samme tidspunkt ;) Dro da inn på føden igjen, hvor de bestemte at de skulle sette meg igang dagen etter pga infeksjonsfare.

Håper denne gang at vannet går med et plask, og riene starter med det samme! ;-) Har aldri merket noe til slimpropp da.. men har mye gul/grønn utfold for tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...