fikas Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Per nå er de eneste to variantene vi bruker frosne erter og hermetiske tomater.. Omvend meg gjerne slik at jeg kan spare inn enda mer på matbudsjettet Syns frosne grønnsaker blir så vassne og ekle - gjør noe feil i tilberedningen kanskje? Og hermetiske i lake syns jeg bare er ekle nei, vent - bruker faktisk litt kastanje og bambusskudd i wok
skjotta Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Jeg bruker gjerne findus sine frosne grønnsaker til det meste jeg. Pleier å dampe dem.
Von Hertelhofen Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Dette lurer jeg også på! Frosne erter bruker jeg mye, i nudler, i potetmos osv. Jeg prøvde å lage lapskaus av lapskausblanding en gang, men den ble ikke god. Hender jeg kjøper en wokmix iblandt, men ferske grønnsaker smaker best der også. Kan forresten tipse om at det går an å lage en skikkelig god pastasaus av hermetiske paprika
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Kanskje du koker de frossne grønnsakene for lenge? Jeg bruker mye av dem, for mannen her liker ikke grønnsaker, og jenta vår spiser heller ikke så mye av det, slik at om jeg bare skal bruke ferske grønnsaker ender jeg opp med å kaste mye.. Så da kan jeg heller ta opp en halv pose frossne gr.saker også holderdet til en middag her. Jeg lar de koke i kort tid bare, slik at de får en flott farge og holder seg litt krispe inni, liker tyggemotstand på grønnsakene.
labine Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Jeg bruker lapskausblanding til både lapskaus og pølsesuppe, og lager det da som om det skulle vært ferske grønnsaker.. Og så bruker jeg det i fiskegrateng.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Jeg bruker ofte frossene grønnsaker (ala findus) som tilbehør til wok, fiskegrateng osv. Da smørdamper jeg de og de blir gode og knasende. Bruker frossen spinat sammen med pasta og kalkunpølser, med et par dråper sitronsaft blir det kjempegodt (barnas favoritt her i huset) Ellers kan det hende jeg bruker hermetiske bønner i salater, rødebønner i tomatsaus ved siden av hjemmelaga potetstappe og kjøttboller i brunsaus. Eller så bruker jeg bambusskudd, bønnespirer, vannkastanjer osv når jeg lager thaimat osv. Det er mye man kan bruke hermetisk og frossene grønnsaker til... Anonym poster: 73099f4b60b2d0e42934aae512c7d0ac
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 putter dem i folie i ovnen en 20 mins tid spesielt sånne wok-blandinger og sånt. har dem til laks og kylling feks. Anonym poster: 2d689bcc9d9393d5fb111439a2393792
Gjest yrild Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Vi bruker i tillegg til erter og tomatbokser frosne grønne bønner som freses i panna med allerede blankstekt småhakket løk og muligens litt hvitløk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå