Gå til innhold

Alle er enige om at det er viktig å slappe av når man er prøver, men hvordan i all verden gjør man det da? Hva gjør DU?

Anbefalte innlegg

Og når vet man om man stresset eller ikke? Håpte vi kunne dele noen "avslappingstips" og råd ;)

Jeg vet av erfaring at akupunktur er rene spabehandlingen, selv for meg som ikke er så gira på nåler. Sovner som en stein på benken. Men man kan jo ikke gjøre dette hver dag, spesielt ikke vi ivf-jenter som må regne med store utgifter. Hvordan slappe av i hverdagen...?

Tips noen? :)

Fortsetter under...

Jeg lå tre timer i badekaret med en god bok som jeg har gledet meg til å lese.

I tillegg kan massasje utført av mannen anbefales, greit at de jobber litt også ;)

Sett det opp på kalenderen slik at man klarer å slappe av. Blir liksom enklere når det står der. 08-10 Mor leser bok, 10-11 Mor driver D-vitamin innsamling på verandaen, 11-12 Mor har lunsj osv.

Jeg er stort sett på jobb i rugetiden da jeg har kontorarbeid. Denne gangen er det 17 mai 2 dager etter innsett. Tror far skal få lov til å følge barna mens jeg hjelper til med å spise jordbær med fløte :P

Når du har D-vitamin innsamling på terrasen på timeplanen, bor du ihvertfall ikke på vestlandet slik som meg :-)

God ide med å faktisk sette av tid! Kanskje jeg kunne lastet ned noen avslappingssnutter fra youtube, tropisk regn f.eks. Og så legge meg i badekaret... Mmmmm... :D

Jeg har spart en sesong med Criminal Minds, som er min yndlingsserie :) Denne skal jeg se i tiden fremover når jeg trenger å tenke på noe annet:)

Videre liker jeg å bake og lage mat, så det blir en del av det. Mye tid som går med på å planlegge, lete etter oppskrifter, handle inn og så selve lagingen :)

Tar meg også gjerne ett glass vin (før innsett, men i perioden med hormoner) da slapper jeg godt av :)

jeg også bakte her i forgårs! ikke gjort d fra scratch på mange herrens år, men d funket bra for å få tankene over på noe annet :) ellers har jeg gått litt tur nå og skal fortsette med d. prøve å øke d mer og mer til normalt nivå (normalt nivå er minst 1 time per dag). spesielt i oppholdsvær så er jo d terapi for sjela å høre fuglesang og få masse frisk luft :) ser normalt ikke særlig på tv, men har nå lastet ned en tvserie jeg også i tilfelle jeg skulle trenge d :)

og husk forresten at jeg tror at å bade i badekar er frarådet rett etter innsett. eller tar jeg feil der? trodde d var best å holde seg unna de første dagene i d minste pga infeksjonsfare? ..men ikke ta dette for god fisk. mulig jeg tar feil og bare er litt overhysterisk. foruten d der så høres jo et varmt bad ut som en veldig god ide for å komme i avslapningsmodus ;)

Stemmer det at en skal holde seg unna bading og sex i halvannen til to uker etter innsett for å unngå innfeksjon.

Jeg har hatt fri fra jobb for å senke skuldrene og slappe av. Ble sykemeldt siden jeg har en jobb av en sånn karakter at man absolutt ikke kan slappe av når man er på jobb, og jeg er på en uke om gangen.

Har brukt tiden på å prate mye med ei anna venninne som er gravid(litt lengre på vei enn meg), lese, lage takkekort etter bryllupet, slappe av med å gjøre ingenting i sofaen og gå turer med bikkjen.

En uke etter innsett var jeg så trøtt at jeg ikke kunne gjøre noe annet enn å slappe av, og sånn er det i grunn enda. Minimalt jeg orker å gjøre, har og slitt med svimling og tungpustethet, så har ikke tatt sjansen på de store utfoldelsene heller

Annonse

Jeg var ekstremt stressa , begynte med akupunktur før innsett for hjelp til å roe meg ned og fikk nåler ifbm innsett-og ble da gravid-overbevist om at det var grunnen for at d satt i boksen. Jeg ble en helt annen etter jg beg m akupunktur så anbefaler d for stressa kropper.

Dessverre har jeg ikke klart å slappe ordentlig av de andre forsøkene. Men denne gang skal jeg dra på hytta vår og være der helt fram til testdato. Bare slappe av med gode bøker, strikketøyet og noen gåturer på skogsstier :) Håper det er det som skal til for å få en positiv test som varer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...