Gå til innhold

Terminologidyslektiker - PCO, PCOS?

Anbefalte innlegg

Altså... jeg trodde pco og pcos var det samme... er jeg helt på jordet? Ved en UL sa legen at jeg kanskje hadde et snev av pco, men jeg har ingen cyster og alt ser bra ut. Har litt lang syklus, stort sett 32-33 dager, men noen ganger kan det plutselig gå flere ganger. Altså litt uregelmessig. For halvannet år siden hadde jeg amh på 13, det trodde jeg betydde at jeg i alle fall ikke hadde pco(s), men legen sa at det hadde ikke nødvendigvis sammenheng.

Kan noen hjelpe meg litt å rydde opp i terminologien? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046277-terminologidyslektiker-pco-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dessverre lite om dette, men lurer selv også ... nettopp fått diagnosen selv! Uvist om det er pco eller pcos. Var lettere i sjokk når gyn fortalte meg dette, så husker utrolig nok ikke hva jeg hadde! Uansett, håper du får svar på det du lurer på:-)

Har snakka litt med noen om dette nå.. om jeg forstod riktig, så er pcos selve diagnosen, altså da har du syndromet. Da har man jo gjerne flere symptomer. Om man har litt symptomer, men ikke nok til at man har syndromet, så er det pco. Eller noe slikt hehe...

• 1 måned senere...

Joda, går greit her, bare kjedelig med all venting. Skal starte på spray den 28. mai, satser på vi akkurat rekker et innsett før sommeren. Er på tide at det klaffer nå :)

Er en stund siden jeg har vært innlogget, så beklager sent svar. Så spennende!! noe nytt?? :)

Annonse

legen sa til meg en gang at jeg kan gå med på at du har pco , men du har ikke pcos for du har normale hormon nivå...så da tenker jeg at man må ha unormale hormon nivåer for å ha pcos ...ikke vet jeg altså men det var min tolkning...ikke lett å skjønne seg på denne diagnosen.

Fantastisk!! Kjekt når det klaffet :-)) så spennende!!! Krysser fingerene  ;-)

Har nå begynt på femar, i og med prego ikke fungerte- ferdig med mens i dag! Håper dette gjør susen! Men kjenner denne kuren har sine ulemeper- kvalm, hodeverk og ekstremt trøtt.. Men men det er vel verdt det:-) bare et stort problem, mannen er borteist, i antatt eggløysnings tid, så krysser alt for at han kommer hjem i tide !!! Nervepirrende ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...