Gå til innhold

HOVEN SKJOLDBRUSKKJERTLEL og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i noen uker hatt tydelig forstørret skjoldbruskkjertel. Jeg har i tillegg en haug med små lymfeknuter på halsen (noen av de har jeg i snart et år nå, så vet ikke om det kan ha sammenheng). I tillegg er jeg veldig sår på innsiden av halsen, også helt nede ved kjertelen (har vært mer eller mindre sår i halvannet år nå, så vet heller ikke om det kan ha sammenheng). Sliter også med stemmen, ikke fordi den blir hes men fordi jeg er så sår til tider og fordi det rett og slett er ekstremt anstrengende å snakke.

Noen som har vært borti noe lignende, evn noen leger som kan si noe om hva dette kan komme av? Skal til ultralyd av hals i slutten av måneden, er litt lenge til synes jeg. Er bekymret for den skjoldbruskkjertelen, spesielt pga alle de små lymfeknutene som popper opp... Virker for øvrig ikke som om lymfekjertlene andre steder i kroppen er forstørret, bortsett fra en jeg fikk under armen for en halvt år siden.

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen som har opplevd å ha forstørret skjoldbruskkjertel?

Skrevet

Hm, kan vel ikke gi deg noe svar. Har selv hoven skjoldbruskkjertel og en stor klump siden av den. Var på ultralyd for en drøy måned siden. Fått beskjed om at det mest sannsynlig er en cyste, men må på videre utredning, så har fått time på sykehuset om knappe 2 mnd. Sliter med sårhet som deg, men har ingen hoven lymfeknuter. Håper du snart får noen svar, det går dessverre ikke så fort i helsevesenet.

Skrevet

Jeg har hatt betennelse i skjoldbruskkjertelen, det så de på en eller annen blodprøve (tok en haug med prøver).

Stoffskiftet mitt ble litt lavt, men jeg slapp akkurat unna medisiner (lå på grensen til å måtte ha medisiner). Jeg hadde hoven skjoldbruskkjertel, øm og sår hals og mange typiske symptomer på lavt stoffskifte. Legen sa at en slik infeksjon på skjoldbruskkjertelen kunne bli kronisk og da ville man antagelig måtte gå på stoffskiftemedisiner livet ut, men den kunne også gå over av seg selv (det så man gjerne innen et år).

Hos meg gikk det heldigvis tilbake av seg selv. Jeg var til kontroll noen ganger og tok nye prøver, hadde jeg vært veldig plaget av stoffskiftet ville jeg også fått medisiner selv om jeg lå i grenseland, men jeg fungerte greit selv om jeg jo kjente at ting ikke var helt som de skulle i kroppen.

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt? For meg høres det ut som om du har høyt stoffskifte. Jeg har hatt det i sju år og skal opereres for det før sommeren. Skjoldbruskkjertelen min er stort sett alltid forstørret, og jeg sliter ofte med "hes"/ sår stemme. Har du andre symptomer? Høy puls, hjertebank, skjelvinger, problemer med synet, generell rastløshet/ stress/ uro?

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt? For meg høres det ut som om du har høyt stoffskifte. Jeg har hatt det i sju år og skal opereres for det før sommeren. Skjoldbruskkjertelen min er stort sett alltid forstørret, og jeg sliter ofte med "hes"/ sår stemme. Har du andre symptomer? Høy puls, hjertebank, skjelvinger, problemer med synet, generell rastløshet/ stress/ uro?

Har normalt stoffskifte... Ikke plaget av rastløshet ol..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...