Gå til innhold

Grinete baby etter nedtrapping av ammingen...

Anbefalte innlegg

Lille jenta vår på 7 måneder har blitt så grinete og irritabel etter at jeg trappet med med ammingen. Nå ammer jeg kun morgen og kveld. Dag/natt-amming sluttet jeg med da hun ikke lenger var interessert og bare tullet ved ammingen. Får nå grøt morgen og kveld, ammer morgen og kveld. Middag og frukt i løpet av dagen. Og vann. Men hun har helt endret seg. Er så grinete og irritabel hele tiden og hun vil heller ikke ligge/leke alene lenger. Merker på henne at også tennene er på vei, men det har de vært lenge... Noen som har noen gode råd?

Fortsetter under...

Min har også blitt mer gretten etter den siste nedtrappingen. Jeg har innført et måltid igjen, og det har hjulpet litt, men dersom det er noe annet, så vil det jo ikke hjelpe.. Jeg vet folk sier at ved utviklingssprang og separasjonsangst, så blir de mer sutrete og klengete (eller kontaktsøkende :))

Ammingen er visst smertelindrende for dem, så hvis de har ubehag med feks tenner, så hjelper det for dem die.

Gir du mme på de måltidene du har kuttet ut?

For hvis du har kuttet ut amming og ikke gir mm, så kan det jo hende hun er sulten?

Jeg ammer 3 ganger om dagen og hvis det går for lenge til amming nr 2 blir hun sutrete. Kan evt gi fruktmose hvis jeg ikke skal amme.

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Husk at barn etterhvert kan die svært effektivt, og noen kan tømme brystet på 5 minutter. Derfor kan selv "tullemåltider" gi betydelige mengder næring. Jeg ville gitt bryst oftere og sett om det hjalp på humøret.

For hvis du har kuttet ut amming og ikke gir mm, så kan det jo hende hun er sulten?

Jeg ammer 3 ganger om dagen og hvis det går for lenge til amming nr 2 blir hun sutrete. Kan evt gi fruktmose hvis jeg ikke skal amme.

Nei, jeg gir ikke mme. Hun spiser til hun er mett og ikke vil ha mer på alle de tre faste måltidene. Litt fruktmos mellom måltidene, men det er ikke mye hun har lyst på da. Får også vann. Så jeg tror ikke hun er så veldig mye mer sulten.

Nei, jeg gir ikke mme. Hun spiser til hun er mett og ikke vil ha mer på alle de tre faste måltidene. Litt fruktmos mellom måltidene, men det er ikke mye hun har lyst på da. Får også vann. Så jeg tror ikke hun er så veldig mye mer sulten.

Hvis hun er som min (på 12 mndr), så kan hun være veldig sulten selv om hun ikke vil ha mer fast føde. Han stagnerte på vekta og hadde tørre bleier på dagen de to første månedene jeg jobbet..

Annonse

Hvis hun er som min (på 12 mndr), så kan hun være veldig sulten selv om hun ikke vil ha mer fast føde. Han stagnerte på vekta og hadde tørre bleier på dagen de to første månedene jeg jobbet..

Huff da. Det skal ikke være enkelt. Men her går vekten opp og har flere våte bleier til dagen. Hmm.

3 måltider i løpet av en dag er jo altfor lite! Du skal gi mat ca hver 3 time. Feks frokost kl 8, lunsj kl 11, mellommåltid kl 13.30, middag kl 15 og kvelds kl 18.

Det høres ut som om du gir altfor lite mat..

3 måltider i løpet av en dag er jo altfor lite! Du skal gi mat ca hver 3 time. Feks frokost kl 8, lunsj kl 11, mellommåltid kl 13.30, middag kl 15 og kvelds kl 18.

Det høres ut som om du gir altfor lite mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...