Gå til innhold

Er jeg helt dum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 20 år i år og har en samboer som jeg har vært sammen med i 5-6 år. VI har bodd sammen i 1 1/2 i en liten leilighet som vi leier. Vi har et godt forhold og jeg har egentlig ingenting å sette fingeren på han på. Han er god og snill mot meg og han bidrar like mye som meg i husarbeidet om ikke mer. Jeg er snart ferdig med yrkesfaglig utdannelse og han arbeider i butikk. Han har tenkt å studere senere.

Jeg har alltid vært veldig interessert i dette å få barn og har tenkt i flere år at hvis det skulle skje at jeg blir gravid så skal jeg beholde. Det som er da er at han sier til meg at det spiller ingen rolle om vi får barn nå eller om 20 år så lenge du er ferdig med den utdannelsen du vil ha". Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha barn mellom jeg er 20-25. Mamma fikk meg når jeg var ung og vet at det kan gå helt fint.

Men, når jeg spør han "ønsker du å få barn f.eks nå?" så svarer han unnvikende og spør om jeg tenker mye på dette. Jeg forstår at han synes det er vanskelig å snakke om. Jeg kan tenke meg til hvorfor. Alt som har med velge mellom vanskelige ting og ta et skritt videre har han veldig vansker med. Han liker f.eks ikkje å snakke om videre utdannelse for han føler det er en del mas og press om dette fra flere kanter.

Jeg kan ikke snakke med dette om venninner. Da de fleste av mine venninner tenker slik "Du må være ferdig med minst en bachelor grad, ha stort hus og være minst 30 år før man tenker på å få barn."

Jeg lurer rett og slett på om jeg er teit som tenker på å få barn som så ung og hvordan jeg kan få virkelig snakket med han om hva HAN ønsker? Jeg tror han tror at en baby plutselig kommer fra løse lufta en gang mens jeg går på p-piller. Det kan jo skje for så vidt, men dere skjønner kanskje? ;)

Anonym poster: 3506fd99d44dc56c11dab512a8c1ab0d

Anonym poster: 3506fd99d44dc56c11dab512a8c1ab0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

di fleste mannfolk tror det, blir gravid i dag, og født i mårra, hehe...

skjønner tanke gangen din, alle har mening om alder. selv skulle jeg aldri ha barn, men ble gravid på pilla, og nå prøver vi på nr 2.

søstra mi er sammen med en fyr som sier ikke enda hele tiden, dem har vært sammen i 3 år, men rett før jul slutta hun med pilla, og nå er hun gravid. veit henne sa hun slutta på pilla, så får han passe på selv ;) og nå gleder dem seg begge 2 :D

var ikke mye svar og gi deg, men lykke til :)

Anonym poster: 35e1ecfa12775e8d2ed424998a4276b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...