November-spire-79 Skrevet 9. mai 2013 #1 Del Skrevet 9. mai 2013 Ser at veslejenta på 6 mnd har fått en rød liten bodflekk i gommen sin. Ser nesten ut som om hun har tygd litt for hard på en leke. Det jeg lurer på er: kan det være en tann på vei opp eller er det bare hvit tann man ser da? Tenkte kanskje at det kunne være litt rødt før tannen brøt frem eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 9. mai 2013 #2 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145331992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145332051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 9. mai 2013 #4 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Jo min er født 13 oktober Våkennetter er ikke mye gøy nei... vært noen runder her også men heldigvis ikke så ofte. Han sovner som regel etter litt amming Han har ikke vært så ivrig med rullingen før ca 2 uker siden... og nå ruller han fram og tilbake (mage/rygg) HELE tiden... til og med når han skal ha pupp! Først spise litt... så rulle over på magen... så tilbake på ryggen og litt mer pupp.... er det mulig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145332103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Jo min er født 13 oktober Våkennetter er ikke mye gøy nei... vært noen runder her også men heldigvis ikke så ofte. Han sovner som regel etter litt amming Han har ikke vært så ivrig med rullingen før ca 2 uker siden... og nå ruller han fram og tilbake (mage/rygg) HELE tiden... til og med når han skal ha pupp! Først spise litt... så rulle over på magen... så tilbake på ryggen og litt mer pupp.... er det mulig hehe ja det er morro å rulle her er det veldig gøy å ligge på ryggen og løfte beina opp og ned. I dag lå hun sånn i 1/2 time. Var rød i fjeset og svett på ryggen. Skikkelig treningsøkt hadde hun. Da underholder hun seg selv egentlig. Hun ruller mye ved mating her også. Vi ligger ofte på sengen vår å får pupp. Hun spiser ofte, men ikke så mye om gangen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145332189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 9. mai 2013 #6 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Jo min er født 13 oktober Våkennetter er ikke mye gøy nei... vært noen runder her også men heldigvis ikke så ofte. Han sovner som regel etter litt amming Han har ikke vært så ivrig med rullingen før ca 2 uker siden... og nå ruller han fram og tilbake (mage/rygg) HELE tiden... til og med når han skal ha pupp! Først spise litt... så rulle over på magen... så tilbake på ryggen og litt mer pupp.... er det mulig hehe ja det er morro å rulle her er det veldig gøy å ligge på ryggen og løfte beina opp og ned. I dag lå hun sånn i 1/2 time. Var rød i fjeset og svett på ryggen. Skikkelig treningsøkt hadde hun. Da underholder hun seg selv egentlig. Hun ruller mye ved mating her også. Vi ligger ofte på sengen vår å får pupp. Hun spiser ofte, men ikke så mye om gangen Samme her... nytter nesten ikke amme noen annet sted enn i senga. Da bare tuller han og er uinteressert. Han tar IKKE flaske.... så ikke ofte jeg har vært på cafe for å si det sånn.... han skal jo få med seg ALT som skjer hvis jeg må amme han ute. Vrenger kroppen som en banan bakover... ! Har forsøkt å gi mme i tutkopp (han drikker vann) men det ville han ikke ha, kastet koppen langt vekk. Skal på konsert om noen uker og lurer på hvordan jeg i det hele tatt skal få til det. Vite at han er hjemme og gråter etter puppen klarer jeg ikke tanken på. Jeg har enda ikke vært en kveld borte fra ham.... nettop fordi han må sovne til puppen. Noen råd her? Har du vært borte fra jenta di? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145332294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Jo min er født 13 oktober Våkennetter er ikke mye gøy nei... vært noen runder her også men heldigvis ikke så ofte. Han sovner som regel etter litt amming Han har ikke vært så ivrig med rullingen før ca 2 uker siden... og nå ruller han fram og tilbake (mage/rygg) HELE tiden... til og med når han skal ha pupp! Først spise litt... så rulle over på magen... så tilbake på ryggen og litt mer pupp.... er det mulig hehe ja det er morro å rulle her er det veldig gøy å ligge på ryggen og løfte beina opp og ned. I dag lå hun sånn i 1/2 time. Var rød i fjeset og svett på ryggen. Skikkelig treningsøkt hadde hun. Da underholder hun seg selv egentlig. Hun ruller mye ved mating her også. Vi ligger ofte på sengen vår å får pupp. Hun spiser ofte, men ikke så mye om gangen Samme her... nytter nesten ikke amme noen annet sted enn i senga. Da bare tuller han og er uinteressert. Han tar IKKE flaske.... så ikke ofte jeg har vært på cafe for å si det sånn.... han skal jo få med seg ALT som skjer hvis jeg må amme han ute. Vrenger kroppen som en banan bakover... ! Har forsøkt å gi mme i tutkopp (han drikker vann) men det ville han ikke ha, kastet koppen langt vekk. Skal på konsert om noen uker og lurer på hvordan jeg i det hele tatt skal få til det. Vite at han er hjemme og gråter etter puppen klarer jeg ikke tanken på. Jeg har enda ikke vært en kveld borte fra ham.... nettop fordi han må sovne til puppen. Noen råd her? Har du vært borte fra jenta di? nei jeg sitter hjemme hver kveld og natt for å være klar med puppen. Flaskenekt og liker ikke smokk. Jeg har vært på Kiwi alene 1/2 time da hun var hjemme med pappan ikke lett å komme seg ut på noe nei;) vi har vært på cafe 3 ganger, og det har gått greit men hun er en kålorm som helst vil ned på gulvet å sprelle. Vi øver på å sove uten puppen i munnen, men det er ikke lett. Hun vil ikke ha mat ute blant folk. Da virrer hun med hodet sitt så mye at det er umulig å skjule puppen. Nå kan vi snart ha med frukt eller noe annet som metter når vi er ute, men foreløpig får hun ikke i seg så mye fast føde ennå. Det kommer seg da. Hun gulpet broccoli i går hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145332371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 9. mai 2013 #8 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Jo min er født 13 oktober Våkennetter er ikke mye gøy nei... vært noen runder her også men heldigvis ikke så ofte. Han sovner som regel etter litt amming Han har ikke vært så ivrig med rullingen før ca 2 uker siden... og nå ruller han fram og tilbake (mage/rygg) HELE tiden... til og med når han skal ha pupp! Først spise litt... så rulle over på magen... så tilbake på ryggen og litt mer pupp.... er det mulig hehe ja det er morro å rulle her er det veldig gøy å ligge på ryggen og løfte beina opp og ned. I dag lå hun sånn i 1/2 time. Var rød i fjeset og svett på ryggen. Skikkelig treningsøkt hadde hun. Da underholder hun seg selv egentlig. Hun ruller mye ved mating her også. Vi ligger ofte på sengen vår å får pupp. Hun spiser ofte, men ikke så mye om gangen Samme her... nytter nesten ikke amme noen annet sted enn i senga. Da bare tuller han og er uinteressert. Han tar IKKE flaske.... så ikke ofte jeg har vært på cafe for å si det sånn.... han skal jo få med seg ALT som skjer hvis jeg må amme han ute. Vrenger kroppen som en banan bakover... ! Har forsøkt å gi mme i tutkopp (han drikker vann) men det ville han ikke ha, kastet koppen langt vekk. Skal på konsert om noen uker og lurer på hvordan jeg i det hele tatt skal få til det. Vite at han er hjemme og gråter etter puppen klarer jeg ikke tanken på. Jeg har enda ikke vært en kveld borte fra ham.... nettop fordi han må sovne til puppen. Noen råd her? Har du vært borte fra jenta di? nei jeg sitter hjemme hver kveld og natt for å være klar med puppen. Flaskenekt og liker ikke smokk. Jeg har vært på Kiwi alene 1/2 time da hun var hjemme med pappan ikke lett å komme seg ut på noe nei;) vi har vært på cafe 3 ganger, og det har gått greit men hun er en kålorm som helst vil ned på gulvet å sprelle. Vi øver på å sove uten puppen i munnen, men det er ikke lett. Hun vil ikke ha mat ute blant folk. Da virrer hun med hodet sitt så mye at det er umulig å skjule puppen. Nå kan vi snart ha med frukt eller noe annet som metter når vi er ute, men foreløpig får hun ikke i seg så mye fast føde ennå. Det kommer seg da. Hun gulpet broccoli i går hehe He he.... Ja vi får håpe de går lei puppen innen de er konfirmanter! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145332764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 9. mai 2013 #9 Del Skrevet 9. mai 2013 min hadde en rød blodflekk ca 3 uker før den første tannen brøt gjennom. men har aldri lagt merke til det før med eldste når han fikk tenner, da var det alltid hvit strek som kom først. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145333092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 10. mai 2013 min hadde en rød blodflekk ca 3 uker før den første tannen brøt gjennom. men har aldri lagt merke til det før med eldste når han fikk tenner, da var det alltid hvit strek som kom først. Ok da er det kanskje ei tann som er på vei da Blir spennende å se Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145333369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg oppdaget første tann på vei opp i dag! Han skulle drikke av glasset mitt da jeg hørte et "klirr" Tittet i munnen hans og da så jeg en liten hvit flekk som er tannen. Han har ikke vært rød i tannkjøttet, men det kan jo være forskjell fra baby til baby. Kan jo være at hun har en tann på vei opp samtidig tygd litt hardt på en leke? :-) Ja nå skal det bli spennende med amming framover... når puppen blir en tyggeleke med tenner så gøy med tenner, men ja det blir spennende å se hvordan ammingen blir vi hadde ganske jevngamle barn hadde vi ikke? Vesla her er født 1 november.Hun droppet faktisk er dupp i dag og tok kvelden klokka 18 så da sitter jeg her da venter på neste amming og håper hun ikke våkner klokka 3 i natt og vil stå opp hehe Jo min er født 13 oktober Våkennetter er ikke mye gøy nei... vært noen runder her også men heldigvis ikke så ofte. Han sovner som regel etter litt amming Han har ikke vært så ivrig med rullingen før ca 2 uker siden... og nå ruller han fram og tilbake (mage/rygg) HELE tiden... til og med når han skal ha pupp! Først spise litt... så rulle over på magen... så tilbake på ryggen og litt mer pupp.... er det mulig hehe ja det er morro å rulle her er det veldig gøy å ligge på ryggen og løfte beina opp og ned. I dag lå hun sånn i 1/2 time. Var rød i fjeset og svett på ryggen. Skikkelig treningsøkt hadde hun. Da underholder hun seg selv egentlig. Hun ruller mye ved mating her også. Vi ligger ofte på sengen vår å får pupp. Hun spiser ofte, men ikke så mye om gangen Samme her... nytter nesten ikke amme noen annet sted enn i senga. Da bare tuller han og er uinteressert. Han tar IKKE flaske.... så ikke ofte jeg har vært på cafe for å si det sånn.... han skal jo få med seg ALT som skjer hvis jeg må amme han ute. Vrenger kroppen som en banan bakover... ! Har forsøkt å gi mme i tutkopp (han drikker vann) men det ville han ikke ha, kastet koppen langt vekk. Skal på konsert om noen uker og lurer på hvordan jeg i det hele tatt skal få til det. Vite at han er hjemme og gråter etter puppen klarer jeg ikke tanken på. Jeg har enda ikke vært en kveld borte fra ham.... nettop fordi han må sovne til puppen. Noen råd her? Har du vært borte fra jenta di? nei jeg sitter hjemme hver kveld og natt for å være klar med puppen. Flaskenekt og liker ikke smokk. Jeg har vært på Kiwi alene 1/2 time da hun var hjemme med pappan ikke lett å komme seg ut på noe nei;) vi har vært på cafe 3 ganger, og det har gått greit men hun er en kålorm som helst vil ned på gulvet å sprelle. Vi øver på å sove uten puppen i munnen, men det er ikke lett. Hun vil ikke ha mat ute blant folk. Da virrer hun med hodet sitt så mye at det er umulig å skjule puppen. Nå kan vi snart ha med frukt eller noe annet som metter når vi er ute, men foreløpig får hun ikke i seg så mye fast føde ennå. Det kommer seg da. Hun gulpet broccoli i går hehe He he.... Ja vi får håpe de går lei puppen innen de er konfirmanter! ) Ja jeg håper vi er ferdige med å amme når hun fyller 1 år men det tviler jeg egentlig på. Det beste hadde vært å kunne ammet henne en gang på ettermiddagen når den tid kommer, for da får jeg reist bort på kvelden Har ikke store behovet for å dra ut så mye altså, men det er jo greit å kunne dra bort et par timer så jeg kan ta meg en øl med ei venninne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046175-r%C3%B8d-flekk-i-gommen-nede/#findComment-145333379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå