Ungmammamia Skrevet 9. mai 2013 #1 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Hei jenter! Jeg er andregangsfødende nå i uke 32 og lurer på om noen andre flergangsfødende har erfaringer å dele med meg... Jeg fødte min første datter i uke 37 og jeg har den siste tiden kjent lignende symptomer som jeg følte noen uker før jeg fødte min første. Magen har sunket, hodet er festet, masse vann i kroppen og mensmurringer i ryggen og mye kynnere. Jeg har de siste dagen vært kvalm og dårlig i magen også! (kan også være dårlig Thai mat jeg spiste 3 dager siden...!) Jeg skjønner at det kan gå mange uker til termin, men jeg har en liten følelse på at også denne babyen kan komme tidlig.. Er det noen av dere som har født rundt uke 34-35 og kjent fødselssymptomer noen uker i forveien? Eller kan jeg forvente å gå sånn i 10 uker til??? Er det "vanlig" ¨føde tidlig med nr. 2 hvis man gjør det med nr. 1? Krysser fingrene for at han holder seg inni der en del uker til! Takk for svar:) Endret 9. mai 2013 av Ungmammamia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046162-hode-festet-nedpress-og-menssmerter-uke-32/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2,5barn+1engel Skrevet 9. mai 2013 #2 Del Skrevet 9. mai 2013 Min datter kom i uke 35+5, og da hadde jeg gått med åpning i 5 uker. Hodet var festet fra uke 24/25 og gikk til kontroll for å sjekke mormunnen pga komplikasjoner i svangerskapet før det igjen. Jeg gikk med masse vonde Kynnere igjennom hele svangerskapet. Jeg er nå 35+6 med junior.. Har slitet med vonde Kynnere, mensmurringer og nedpress siden ca uke 28/29. Går denne gangen også til kontroll, men nå er det ingen åpning og ingen fare for tidlig fødsel. Legen min trodde jeg fint kunne gå til termin denne gangen selv om frøkna kom 4,5 uke for tidlig. Min mormunn har vært ca 4 cm lang igjennom hele svangerskapet.. Denne uken ble den målt til 2 cm. Så er veldig spent på neste kontroll 22 mai. Mass lykke til. Håper du slipper å gå slik o 10 uker til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046162-hode-festet-nedpress-og-menssmerter-uke-32/#findComment-145331963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungmammamia Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mai 2013 Min datter kom i uke 35+5, og da hadde jeg gått med åpning i 5 uker. Hodet var festet fra uke 24/25 og gikk til kontroll for å sjekke mormunnen pga komplikasjoner i svangerskapet før det igjen. Jeg gikk med masse vonde Kynnere igjennom hele svangerskapet. Jeg er nå 35+6 med junior.. Har slitet med vonde Kynnere, mensmurringer og nedpress siden ca uke 28/29. Går denne gangen også til kontroll, men nå er det ingen åpning og ingen fare for tidlig fødsel. Legen min trodde jeg fint kunne gå til termin denne gangen selv om frøkna kom 4,5 uke for tidlig. Min mormunn har vært ca 4 cm lang igjennom hele svangerskapet.. Denne uken ble den målt til 2 cm. Så er veldig spent på neste kontroll 22 mai. Mass lykke til. Håper du slipper å gå slik o 10 uker til. Takk for svar! Ok, så det er jo ca 7 uker med mensmurringer på deg uten at det betyr du skal føde tidlig... hmm...Håper det går over for deg snart Hvordan gikk det å føde i uke 35? Ble det noe komplikasjoner eller hadde jenta di det fint? Håper han holder seg der inne til uke 37 så jeg kan føde i vann slik som forrige gang, men jeg tviler litt på det...Fikk du beskjed om å ta det rolig eller holde deg i lite aktivitet eller har det ikke så mye å si? Lykke til og gi meg gjerne en update på hvordan neste kontroll går:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046162-hode-festet-nedpress-og-menssmerter-uke-32/#findComment-145332147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2,5barn+1engel Skrevet 10. mai 2013 #4 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg ble innlagt fra uke 32 til 34 på sykehuset for å være i nærheten hvis fødselen skulle starte. Jeg bor 25 min unna sykehuset, og det syntes de var for langt unna hvis fødselen skulle starte før. De var så sikre på at fødselen skulle gå veldig fort.. Der tok de jaggunfeil. Fra riene startet til frøkna var ute så gikk det nesten 48 timer. Hun var stjernekikker og satt fast. Måtte bli tatt med tang. Frøkna hadde det fint etter fødselen. Hun var påmstørrelse med en vanlig nyfødt. Eneste var at hun ville ikke ta pupp. Hun hadde ikke sugebehovet som nyfødt har. Kan du ikke føde i vann før uke 37? Jeg skulle egentlig få føde i vann da jeg fødte i uke 35. Men pga at jeg har GBS (gruppe b streptokokker) i kjeden. Så da må je ha antibiotika under fødselen,mog kan da ikke føde i vann.. Desverre.. Kunne virkelig tenkt meg å føde i vann.. Men jeg får lov til å ligge i badekaret før vannet går for å døve smertene. Så håper jeg rekker det denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046162-hode-festet-nedpress-og-menssmerter-uke-32/#findComment-145333486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungmammamia Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg ble innlagt fra uke 32 til 34 på sykehuset for å være i nærheten hvis fødselen skulle starte. Jeg bor 25 min unna sykehuset, og det syntes de var for langt unna hvis fødselen skulle starte før. De var så sikre på at fødselen skulle gå veldig fort.. Der tok de jaggunfeil. Fra riene startet til frøkna var ute så gikk det nesten 48 timer. Hun var stjernekikker og satt fast. Måtte bli tatt med tang. Frøkna hadde det fint etter fødselen. Hun var påmstørrelse med en vanlig nyfødt. Eneste var at hun ville ikke ta pupp. Hun hadde ikke sugebehovet som nyfødt har. Kan du ikke føde i vann før uke 37? Jeg skulle egentlig få føde i vann da jeg fødte i uke 35. Men pga at jeg har GBS (gruppe b streptokokker) i kjeden. Så da må je ha antibiotika under fødselen,mog kan da ikke føde i vann.. Desverre.. Kunne virkelig tenkt meg å føde i vann.. Men jeg får lov til å ligge i badekaret før vannet går for å døve smertene. Så håper jeg rekker det denne gangen. Takk for svar:) Hva var grunnen til at du ble lagt inn, altså hva slags symptomer hadde du? Jeg fødte på ABC klinikken på Ullevåll forrige gang i uke 37 og jeg fikk bekjed om på forrige kontroll at hvis jeg føder tidligere en det så kan jeg ikke føde på ABC, da må jeg på den " vanlige fødeavdelingen og de vil ikke at premature babyer fødes i vann. Det var så fantastisk sist gang så jeg krysser fingrene. Kan ikke tenke meg å føde på noen annen måte... Tok jenta di pupp etterhvert og hvordan gikk det med sugebehovet? Fikk hun da sonde i begynnelsen? Takk for svar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046162-hode-festet-nedpress-og-menssmerter-uke-32/#findComment-145333547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2,5barn+1engel Skrevet 10. mai 2013 #6 Del Skrevet 10. mai 2013 Mitt første svangerskapet endte i vannavgang/dødfødsel i uke 22, og derfor ble jeg veldig godt fulgt opp ved neste svangerskap. Hadde ny kontroll på sykehuset ca hver 3 uke. Da jeg var 32 uker så hadde jeg 1 cm åpning og ble derfor lagt inn til observasjon. Jeg hadde ingen symptomer utenom vonde Kynnere og nedpress. Men det var noe jeg hadde fra uke 13.. Så jeg tenkte ikke så mye på det. ble litt sjokka og skremt da jeg fikk beskjed om at jeg måtte være på sykehuset fremover for fare for prematurfødsel. De trodde jeg skulle føde når som helst.. 2 uker senere drog jeg hjem med babyen fortsatt i magen. tok jo da ennå 2 uker før frøkna kom. vi var på sykehuset i 4 dager etter fødselen før vi drog hjem. Puppen tok hun aldri. Brukte kopp til mate henne første 3 dagene før vi gikk over til flaske. Flaska tok hun da med en gang. jeg pumpa i 10 uker, men melka kom aldri skikkelig i gang.så ble mer styr enn melk.. Så ga da opp. Så jeg håper junior tar puppen denne gangen.. Skal sies at vesla ble ikke lagt til før etter maaaaaange timer pga at jeg mistet masse blod og måtte på operasjonsbordet for å sy.. Så på observasjonsrommet noen timer. Og da jeg endelig fikk se datteren min igjen så ble jeg beordret til å spise og dusje. Så når hun endelig ble lagt til så nektet hun.. Mange barnepleiere prøvde å hjelpe til, men hjalp ikke. Vi prøvde ofte, men vesla ville ikke prøve engang. Tok ikke tak.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046162-hode-festet-nedpress-og-menssmerter-uke-32/#findComment-145333873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå