Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Leker litt med tanken, men vi liker å reise til mange forskjellige steder og ønsker ikke å kun "måtte" dra til "hytta" i utlandet for at vi har den og må bruke den mest mulig. Det ville derfor være som et "investeringsobjekt" som ville blitt leid ut en del. Tenker da kanskje Spania eller muligens Florida. Noen som har eller kjenner noen som har bolig i utlandet. Er dere fornøyd med investeringen, blir det mye styr å holde orden på hjemmefra? Er det greit med utleie? Hvilket land er det best å satse på? Kanskje det er like greit å bruke penger på å reise forskjellige steder i feriene? Anonym poster: 77cebf4d9d7f4b7b4245f06b8f6930e5
Firekids Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Vi har hus i Frankrike og ja det er en hel del å holde orden på. Vi orker ikke å leie ut pga alt styret med det, men det er jo veldig mange som gjør det da. Anbefaler ikke Kroatia og Tyrkia. Husk at det noen steder er countyregler i tillegg til de føderale.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Anbefaler ikke Kroatia og Tyrkia. Husk at det noen steder er countyregler i tillegg til de føderale. Hei hvorfor anbefaler du ikke Tyrkia? Svigermor har hus der og er så beldig fornøyd. Anonym poster: bdb0ed2fdc6a4bdb2ad630129f9adad6 Anonym poster: bdb0ed2fdc6a4bdb2ad630129f9adad6 Anonym poster: bdb0ed2fdc6a4bdb2ad630129f9adad6
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Foreldre som har hus i Spania. Det er mye styr. Huset må taes vare på selv når du ikke er der og det kan være vanskelig og få ordnet fra Norge. Uforutsett ting kan skje som krever øyeblikkelig tilsyn feks strømbrudd, ødelagt kloakk osv.. De prøvde å leie ut en gang og sier aldri mer. Vet aldri hva du får i hus og om de tar vare på huset. Dette krever og endel organisering i forhold til "innsjekking og utsjekking". Hvis jeg var i deres sko ville jeg heller leid hus selv Anonym poster: 5774b2aa835e3fe26741b63e94360a41
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Mine foreldre eier leilighet i Spania. Det er "norsk" sameie og styres deretter. De leier ut, nå igjennom en agent for å slippe å forholde seg til leietakere. Tjener ikke like godt på det, men så slipper de alt arbeidet. De har i alle år (før de begynte med agent) leid ut til nordmenn og svensker. Det har gått veldig greit. vi er veldig glad for at de har leilighet, kjekt å komme på "hytta" med eget sengetøy som vi har på loftet. Norske tvkanaler, Internett og svømmebasseng! Helt genialt. Litt småharry da, men det må man tåle. Slutt på dagene med eksotiske ferier;) Anonym poster: 53c3f83c5f7d09a1f1f1b6261c92fa40
Mammatil1prins Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Foreldrene mine har i Tyrkia og er kjempe fornøyde. De kjøpte det før det var bygd, så det var litt slit der med feil farger og feil produkter som ble montert. Alt er rettet opp i nå og det går veldig greit. De leiger ut en del. Det er et stort leilighetskompleks med to-etasjers leiligheter, svømmebasseng ute og inne og treningsrom.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har sommerhus i Danmark og er veldig fornøyd. Men så er jeg også dansk så vi er ofte i Danmark. Har kjøpt sommerhus rett ved mine foreldre slik vi kan være i DK i flere uker på sommeren og ikke bli lei hverandre. Mine foreldre ser etter hus når de likevel er i sommerhuset sitt (de er pensjonister så de er ofte der) og en nabo klipper gresset. Har vært inne på tanken om utleie, men det blir kun til venner. Orker ikke styret dersom noen trasher huset og jeg sitter 800 km unna. Om du kjøper hus i utlandet må du huske at dette skal innrapporteres til skatteetaten. Min anbefaling er å satse på et sted hvor det er relativt billigt å komme til eller vil dere ikke få brukt stedet så mye. Husk på at der er omkostninger i forbindelse med huset så en ferie koster ikke kun flybiletter. Jeg betaler 22.000 kr året på lån. 6000 kr i eiendomsskatt, renovasjon, vann og strøm på til sammen 4000 kr + transport til og fra ferien. I tillegg kommer vedlikehold. Om ikke jeg hadde hatt familie i DK hadde jeg aldri kjøpt hus i utlandet. Jeg liker å reise til nye stteder hvilket vi gjør sjeldent nå, men barna får i hvert fall et nært forhold til sin danske familie Lykke til Anonym poster: acb329db2c8f748c3cfd3ed87d6bb3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå