Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Er på et lekeland nå, og her følger INGEN voksne reglene... Vi har en ettåring som er på det avgrensa omerådet ( maks tre år) fullt av store barn som er der og gjør det litt farlig for de små.. Foreldrene ser heller ikke til å bry seg om at de klatrer i nettet og løper oppover skliene... Er det virkelug sånn det er på lekeland? De store barna har jo trossalt maaaaange kvadrat for å boltre seg på. Anonym poster: 9168a26906e7067e9522bf1b15555440
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Jepp, lekeland er sirkus. Seksåringer (typ) i fri dressur mens foreldrene skravler og drikker kaffe i en sittegruppe. Ganske frustrerende å måtte passe på mange andre barn som feks. aker i full fart inn i ryggen på mindre barn osv, i tillegg til sitt eget barn.
Gjest sussie77 Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Ja har opplevd det samme selv. Har hatt med to små i småbarns avd. som var for de under 5 år. Masse store skolebarn der som herjet og den ene angrep til å med sønnen min mens foreldrene hans stod å så på. Gutten var sikkert 8 år og min sønn 2 år. Men da sa jeg tydelig i fra.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Ja dessverre. De fleste foreldrene sender inn ungene og gidder ikke passe på de. Sitter og drikker kaffe og leser avisa eller skravler med andre venner. Veldig irriterende. Unger som springer opp sklia og lager farlige situasjoner, bøller seg inn på trampolina selv om det er en om gangen osv osv. Må alltid irettesette andres unger når vi er der. Anonym poster: dad2af3ac476f8366de6a76eadd511ab
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Trodde ikke det var øvre aldersgrense, men at det området var mest tilpasset de under 3? Har alltid vært større barn der når vi har vært der... (Nå har vi bare en 2-åring, så vi har ikke gjort noe galt selv om vi ikke visste om dette altså. ) Men jeg har også reagert på foreldre som ikke passer på.. F.eks. 1-åringer som stabber av gårde langt utenfor foreldrenes synsfelt, gjerne mot utgangen, og de sitter der helt uanfektet med kaffen sin. Virker som de tror lekeland er en slags boble der ingenting galt kan skje? Anonym poster: d009f6b338f02207fe34b2ea6c04c593
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Det er minimal bemanning på sånnesteder. Da er det ikke mer å forvente. Hadde folk vært villige til å betale mer og ønsket strengere regler ville det sikkert blitt det, men det er nok de litt større barna som generer mest penger så da er det viktigst at de har det gøy. Kansje de heller burde sette en aldersgrense på 3-4 år slik at de unngikk de farligste sitasjonene med de små. Anonym poster: a862a8112b61d118c4aca23574abf201
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #7 Skrevet 9. mai 2013 i leikeland der jeg bør har de ansatte brukt å sei frå til foreldrene eller ungene når det er store barn på småbarnsavd. Men aldri foreldrer som sei nokke dessverre Anonym poster: da3e671a6fb717d738d1288adf8d1353
Lurt Skrevet 9. mai 2013 #8 Skrevet 9. mai 2013 Mine barn på 6 og 7 løper rundt på lekeland alene, dette fordi jeg ikke klarer å holde følge med dem hele tiden MEN, hadde jeg sett dem holdt på sånn så hadde dem fått høre det!! Men har aldri opplevd at dem er så intr i det stedet de små barna holder til. Datteren min kan nok finne på å leke der, men bare fordi hun elsker små barn, så hadde nok ikke blitt noe herjing
MissMagica Skrevet 9. mai 2013 #9 Skrevet 9. mai 2013 Ja, ofte er det slik. Har sagt fra en del ganger til større barn om at de pent må forholde seg til reglene om de skal være der. Det hjelper, stort sett.
Peispå! Skrevet 9. mai 2013 #10 Skrevet 9. mai 2013 Har vært på Lekeland to ganger, har bevitnet 3 med neseblod og 2 oppkast.... Det er vilt til tider, mat, herjing, bursdager og vill fart. Som noen over her, det er sirkus og barn i fri dressur.
Wopi Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 Ho ho, jeg er hun "sure mammaen" som oppdrar andres eldre barn, når de kræsjer inn i mindre barn eller sniker i køen. Det gjør jeg med beste samvittighet hvis foreldrene deres drikker kaffe og skravler. :-) Og er det store unger i småbarnområdet, sender jeg de over til det "riktige" området! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Har dessverre sett det en del ganger jeg også nå skal det sies at min eldste får veldig greit å være med lillesøster dit uten at jeg sitter å nipasser på dem FORDI han husker veldig godt hvordan det var som liten når de store herjet - og han tør å si fra til de andre store som herjer og ikke tar hensyn Anonym poster: ddcca2fdd5cd42aded0c59f9e88bd7b9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #13 Skrevet 9. mai 2013 Det er minimal bemanning på sånnesteder. Da er det ikke mer å forvente. Hadde folk vært villige til å betale mer og ønsket strengere regler ville det sikkert blitt det, men det er nok de litt større barna som generer mest penger så da er det viktigst at de har det gøy. Kansje de heller burde sette en aldersgrense på 3-4 år slik at de unngikk de farligste sitasjonene med de små. Anonym poster: a862a8112b61d118c4aca23574abf201 Jeg var på Leos Lekeland i Trondheim. Der har de et stoooort område som passer for de store barna, og et lite ett med aldresgrense tre år (altså, barna som leker der kan ikke være mer enn tre år. Anonym poster: 9168a26906e7067e9522bf1b15555440
MammantilNurket Skrevet 9. mai 2013 #14 Skrevet 9. mai 2013 Du store min! Dette høres jo bare ut som helvetes forgård Hvor ligger disse "Lekelandene", da? (Nord for "Brilleland" og øst for "Klappeland??). Er man som foreldre programforpliktet til å ta med barna på sånne steder? Det MÅ da være andre ting man kan gjøre istedet?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #15 Skrevet 9. mai 2013 Mine barn på 6 og 7 løper rundt på lekeland alene, dette fordi jeg ikke klarer å holde følge med dem hele tiden MEN, hadde jeg sett dem holdt på sånn så hadde dem fått høre det!! Men har aldri opplevd at dem er så intr i det stedet de små barna holder til. Datteren min kan nok finne på å leke der, men bare fordi hun elsker små barn, så hadde nok ikke blitt noe herjing Beklager, men du virker litt som en sånn mor som bidrar til at det blir slik. Om du ikke klarer å holde dem under oppsyn så burde du ikke bare la dem holde på! Det går an å lage noen regler på forhånd. Anonym poster: 982183e9ebcb8d780ac35df8ca788817
beibilykke Skrevet 10. mai 2013 #16 Skrevet 10. mai 2013 Lekeland tar helt av. De store barna eier ikke hemninger og foreldre bryr seg ikke! Har måttet skille barn som sloss, snakket til unger som klatrer og løper opp i rutsjebaner osv. Utolig irriterende at foreldrene ikke bidrar. Lekeland er ikke en barnevakt for giddaluse foreldre. Har ungene fått så dårlig oppdragelse så får dem jaggu ha ungene under oppsyn!
soleia Skrevet 10. mai 2013 #17 Skrevet 10. mai 2013 Vi dreg på leikeland på morgonen når dei åpnar, slik at me kjem før bursdagsselskapa. Der er det jo ikkje så mange vaksne som passar på, og ungane er hypre. Er mest småbarnsfamiliar som vert vekt så tidleg at dei er på leikeland kl 10 .00 Var på leikeland i går, og då var det rolege og ordna forhold, ikkje noko naseblod å spore og ingen store barn i småbarnsavdelinga. Eg kan forresten skrive under på at det ikkje er lett å passe på større barn. Det er utruleg kva fart 4 åringen får opp oppi stillaset der, og sjølv om me ofte er ein vaksen pr unge hender det ofte at han vert borte for oss der han spurtar rundt.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #18 Skrevet 10. mai 2013 Vi er på leos lekeland sikkert en gang i uka med to-åringen vår (han har årskort). Aldri hatt behov for å irettesette andre barn, aldri bevitnet hverken oppkast eller neseblod. Men nå kunne det ikke falle oss inn å dra på lekeland i helgene da, når det er proppfullt med barn. Og vi lar aldri gutten løpe avgårde på egenhånd, for det første så elsker vi å leke og utforske sammen med ham og for det andre er det fort gjort å skade seg på slike steder. Jeg har selv stått og trøstet en gråtende fire-åring i hinderløypa mens moren satt i ei sittegruppe laangt unna og drakk kaffe og leste ukeblad. Anonym poster: e0e4ec6b872f839c81c6c70dbc358386
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mai 2013 #19 Skrevet 10. mai 2013 Sånn er det her og. Min 5åring skulle opp til toppen av en sklie (type luft) og bak sto en drittunge på minst 10 å sparka rett ved foten til min sønn så han ikke klarte å få feste. Sto å fulgte med litt før jeg gikk bort og snakket til han. Guri, han svarte så frekt at jeg ble flau. Og jeg var hyggelig først... Har også hindret noen 14 åringer fra å kjøre ned ungene mine på sykkel. Har også rivd en unge fra en annen når han satt seg oppå å slo løs. Så ingen foreldre hverken før eller etter Og det er derfor jeg ikke ønsker at mine barn skal feire bursdag der!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #20 Skrevet 10. mai 2013 Vært på lekeland i Lillestrøm, og huttetu, aldri mer. Gris og mat på gulvet, foreldre som ga faen, og unger som løp rundt uten grenser. ingen regler ble fulgt. Noen hadde sko, andre var barføtt, æsj. Så ingen som kastet opp, heldigvis, men jeg syns det var så grisete der, samt unger som bare løp oss ned, gjorde at jeg ikke drar dit noe mer. Har bedre erfaring med lekeland på Bøler. Der er det mye større, og det skal litt til før det blir trangt. Er der alltid når det åpner med andre småbarnsforeldre, før de store kommer. Men har blitt ganske irritert der også, på bursdagsbarn fulle av pølser og ketchup, som klatrer på sofaen der jeg sitter. Er ikke så veldig keen på andres klissete snørrfingre på genseren min. Foreldre sa ingenting, selvsagt. Sto bare og så ut som en dum ku. Lekekland på Bøler virker også mye renere enn på Lillestrøm. Selvom de ikke vasker gulvet hver dag, for noen hadde sølt eller tissa på seg i sykkelbanene, og dagen etter var det fortsatt ikke vasket. (Jepp, var der to dager på rad i påsken.) Anonym poster: 8f51121e4e3970f73311e474a932f48c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå