Gå til innhold

Hva savner du av ting og tang som man ikke får kjøpt i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de

Sånn smørpulver/krydder...

savner ikke så mye fornuftige ting men men mye av snax og godteri. smile.png

Anonym poster: 3f48e6fd662ac31c8f6b9bc598f3b25d

Kiwi har begynt å selge smørkrydder nå. Vet ikke om det kan sammenliknes med det du snakker om, men verdt et forsøk smile.png

Anonym poster: 8d5bd89f0ed1eacebddefa23b2849fca

Sånn til poppcorn ? det blir ikke det samme..

Nå tror jeg kansje jeg mener noe annet en deg.

Kiwi har slikt pulver du blander inn i smøret for å få kryddersmør.

Men hvis det er slikt pulver til å ha på popcorn så har de maaange forskjellige til salgs på kinoen her jeg bor.

Men mest sannsynlig då mener du sikker ikke noen av de nevnte. Ville hjelpe smile.png

Nei det er en sånn krydder som smaker smør til å bruke på poteter, pasta osv.. for å få smørsmak uten å bruke smør !!

men ja krydder til poppcorn er genialt !

Skrevet

Milda smør, et sykt godt melkefritt smør de selger i Sverige :)

Skrevet

Handler dette bare om mat? For det jeg skulle ønske man kunne få i Norge er en segway. Kan ikke fatte hvorfor det skal være forbudt her i landet. Selv Kina tillater Segway...

I fjor sommer så jeg en som cruiset rundt på en segway ved Hasle i Oslo

Så vidt jeg har fått med meg er det ikke lovlig å bruke Segway i Norge. Med mindre det har vært en endring på dette helt nylig.

Skrevet

Starbuck's :)

Jada, jeg veeet at det kommer en på Oslo City i sommer, men regner med at den blir like verdiløs som den på OSL - håpløs bemanning. Hvordan er det mulig å bruke en halvtime på å lage en kaffe?

Ellers synes jeg at Pret a Manger burde etablere seg her :)

Også skulle jeg ønske at man fikk tak i produkter fra Rival de Loop.

Du vet at Starbuck`s sin strategi alltid har vært å sjekke ut markedet ved å åpne et utsalg ala det som finnes på Gardermoen, for deretter å ekspandere i stor fart i landet hvis det er slik at det går slik de ønsker. Det åpner en på Oslo City nå i sommer, som du sier, og jeg tror du kan regne med at det dukker opp mange rundt om i byen etter hvert. Ikke at jeg skjønner hva som er så stas med Starbuck`s. De har ikke spesielt god kaffe. Det eneste de har som er verdt å drikke er de der "Iced tea lemonade"-drikkene.

Cheesecake factory, dunkin donoughts, ranch dresssing, og doritos med ranch dressing smak ++++

Anonym poster: dd71bf29a1fb55752800f0a663111260

Dunkin` donuts synes jeg var skikkelig jævlig. De smaker som smultringer som har ligget i 3 uker. Takke meg til skikkelig, ferske, hjemmelagede smultringer i stedet.

Handler dette bare om mat? For det jeg skulle ønske man kunne få i Norge er en segway. Kan ikke fatte hvorfor det skal være forbudt her i landet. Selv Kina tillater Segway...

Mulig du så en som brukte en slik, men det er fremdeles forbudt å bruke både segway og vannscooter i Norge.

Jeg er for øvrig enig med de som vil ha Pret a Manger til Norge. Og så vil jeg veldig, veldig, veldig gjerne ha Chipotle.

Anonym poster: fdd68a7242512878ed3eb19a1d4055d5

Skrevet

Det er ting som er moraomt å prøve når vi er i utlandet, men jeg kommer egentlig ikke på så mye som jeg egentlig savner, som arbeidsgiver savner jeg høy arbeidsmoral og de fleste lasnds lønnsnivå, men det var vell ike sånne ting HI tenkte på :)

Anonym poster: 34a709be3637c8a271bb0d14ab72c71e

Skrevet

Det er ting som er moraomt å prøve når vi er i utlandet, men jeg kommer egentlig ikke på så mye som jeg egentlig savner, som arbeidsgiver savner jeg høy arbeidsmoral og de fleste lasnds lønnsnivå, men det var vell ike sånne ting HI tenkte på smile.png

Hoy!! Den synes jeg var rimelig drøy. Mulig du har mange ansatte med lav arbeidsmoral, men de aller fleste kolleger jeg har hatt gjennom mitt yrkesaktive liv (som begynner å nærme seg godt over 25 år) har hatt mer enn god nok arbeidsmoral, og nettopp av den grunn har jeg vært veldig stolt av mine arbeidsplasser.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

http://www.kentuckyfriedcruelty.com/

Kan ikke fatte og forstå at noen ønsker seg KFC til Norge når man ser resultatet av denne masseproduserende industrien. Verre enn McD.

Usunn mat er det også....hvorfor ønsker man seg dette til Norge??? Så man har like mange muligheter til å blir feite som amerikanerne har??

Anonym poster: cf42d676fa959b9cd63a3f7b95b01661

Ja, akkurat derfor. Flink du er som skjønner det ❤ stjerne i boken!

Skrevet

Starbucks,Tim Horton,store outlet sentere md maaaaasse gode tilbud,billig lunsj steder og store pakninger av mat og shampoo osv....... +++ tusen andre ting...:)

Skrevet

Pottery barn. Eeeeelsker pottery barn!

Skrevet

Mye. Bl. A. Dove sjokolade, pillsbury, funions...nam!!

Anonym poster: b1b858b0c1a8e70b68ca27f6f51e3b70

Skrevet

Arbeidsmoral skapes i stor grad av ledelsen på arbeidsplassen. Invester i arbeidsmiljøet og sett pris på de ansatte, så kommer arbeidsmoralen av seg selv.

Jeg savner jicama (hvis noen har sett denne grønnsaken til salgs noe sted så si ifra!)

Lemsip-lageret mitt begynner å gå tomt, så det savner jeg virkelig.

Ellers savner jeg mest usunne ting, kaker, istyper mm. De vil jeg helst fortsette å ha utenfor rekkevidde. Ellers ville figuren min blitt umulig å opprettholde....

Anonym poster: 01201245fe801fc60385650d73ad44d0

Skrevet

Arbeidsmoral skapes i stor grad av ledelsen på arbeidsplassen. Invester i arbeidsmiljøet og sett pris på de ansatte, så kommer arbeidsmoralen av seg selv.

Jeg savner jicama (hvis noen har sett denne grønnsaken til salgs noe sted så si ifra!)

Lemsip-lageret mitt begynner å gå tomt, så det savner jeg virkelig.

Ellers savner jeg mest usunne ting, kaker, istyper mm. De vil jeg helst fortsette å ha utenfor rekkevidde. Ellers ville figuren min blitt umulig å opprettholde....

Anonym poster: 01201245fe801fc60385650d73ad44d0

Prøv å ansette nordmen i fysisk krevende eller monotone jobber. De gjør ikke mer enn omtrent halvparten av en polakk eller til og med en svenske og ender med et fravær, sykefravær og annet, på minst det dobbelte. Til og med NAV svarer at det ikke er noen vits i å sende norske arbeidsledige til jobber i vår bransje.

Skrevet

Melkefritt smør? Da er det ikke smør!

Anonym poster: bff5baa22b68798d161a9099158cde99

Skrevet

Jeg vil ha flere laktosefrie melkeprodukter til like lave priser som vanlige melkeprodukter. Og så bilgal som jeg er så ønsker jeg at vi kunne kjøpt biler uten å måtte betale så store avgifter. Holder liksom med moms og avgifter på vei osv...

Anonym poster: cce439d7d03b5f330763c5586d070552

Skrevet

En skikkelig god gyros fra et gatekjøkken!

Skrevet

Melkefritt smør? Da er det ikke smør!

Anonym poster: bff5baa22b68798d161a9099158cde99

Okey... en erstatning til smør for å ha på brødskiva og kan brukes til steking og baking og. Bedre?

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg savner utvalget og kvaliteten på ferskvarer og andre varer, skikkelig god service i butikker, å kunne snakke med folk på bussen, naboer som sier hei og veksler noen ord selv om man ikke kjenner dem eller omgås dem, kultur- og aktivitetsmuligeheter som ikke ikke koster skjorta eller kanskje ikke koster noe i det hele tatt.

Jeg savner ikke Starbucks - i grunnen savner jeg absolutt ikke Starbucks, skjønner ikke hvor folk har det fra at de har så veldig god kaffe. Men jeg savner andre lignende konsept hvor man kan gå inn å få seg en god ta-med-kaffe som smaker godt. Jeg savner å kunne gå ut å spise rimelig og enkel og god mat. I det hele tatt så savner jeg masse fra våre år i utlandet.

Men det er likevel veldig deilig å bo i Norge, ikke minst med den tryggheten vårt sosiale system og oppbygning gir oss. Det er vel egentlig verdt mangelen på kaffe-sjapper og andre ting.

Skrevet (endret)

Starbuck's :)

Jada, jeg veeet at det kommer en på Oslo City i sommer, men regner med at den blir like verdiløs som den på OSL - håpløs bemanning. Hvordan er det mulig å bruke en halvtime på å lage en kaffe?

Ellers synes jeg at Pret a Manger burde etablere seg her :)

Også skulle jeg ønske at man fikk tak i produkter fra Rival de Loop.

Du vet at Starbuck`s sin strategi alltid har vært å sjekke ut markedet ved å åpne et utsalg ala det som finnes på Gardermoen, for deretter å ekspandere i stor fart i landet hvis det er slik at det går slik de ønsker. Det åpner en på Oslo City nå i sommer, som du sier, og jeg tror du kan regne med at det dukker opp mange rundt om i byen etter hvert. Ikke at jeg skjønner hva som er så stas med Starbuck`s. De har ikke spesielt god kaffe. Det eneste de har som er verdt å drikke er de der "Iced tea lemonade"-drikkene.

Cheesecake factory, dunkin donoughts, ranch dresssing, og doritos med ranch dressing smak ++++

Anonym poster: dd71bf29a1fb55752800f0a663111260

Dunkin` donuts synes jeg var skikkelig jævlig. De smaker som smultringer som har ligget i 3 uker. Takke meg til skikkelig, ferske, hjemmelagede smultringer i stedet.

Mulig du så en som brukte en slik, men det er fremdeles forbudt å bruke både segway og vannscooter i Norge.

Jeg er for øvrig enig med de som vil ha Pret a Manger til Norge. Og så vil jeg veldig, veldig, veldig gjerne ha Chipotle.

Sier bare "Gingerbread latte" ... *sukk* ... og gledelig jul :)

Typisk når jeg har flyttet på landet :(

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg pleide å savne hvit toblerone, før svigermor gikk amokk og sendte millioner av dem. Nå har jeg til og med latt noen gå ut av dato. Jeg savner cappuchinopulver i stor pose som jeg fant da vi var i Polen. Det var godt det. Også sånne kaker med sjokoladetrekk og blåbærgele inni. Og kalvepølser!

Skrevet

Egentlig savner jeg større utvalg i kjøtt, fisk og grønnsaksavdelingene, sånn generelt.

Skrevet

Mest av alt savner jeg at frukt, bær og grønnsaker har ordentlig smak av å stått i ekte sol.

Anonym poster: 113fcd3b5e2c0223cfe537f7f35b204e

Skrevet

Savner et større utvalg av kjøttprodukter, det er alt for dyrt og et kjedelig marked.

Ellers er det mye sjokoladegreier som jeg skulle ønske var i Norge, spesielt de uten sukker. Er kommer litt av den type sjokolade, men hadde jo vært morsomt med flere enn et merke.

Skrevet

Signerer cappuchino-drysspulver. De eolgte det i Norge for noen år siden, men tok det av markedet:(

Anonym poster: 4cfc7f7e76d50ed704bf887d8fbed43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...