Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har to fra før, ei jente på 6 år og en gutt på 4,5 år. Fant ut at jeg er 6 uker på vei nå, og det var ikke planlagt. men tok abort ifjor og vil ikke gjøre det igjen nå.

Gleder meg veldig til nr 3, men er også veldig spent! 3 stk er så mye mer enn bare 2! Og hvordan vil de to vi allerede har reagere? Størstejenta mi spurte meg samme dag jeg tok testen om vi ikke kunne planlegge å bli gravide, for hun ville så gjerne ha en baby(da har vi ikke pratet om det i det hele tatt rundt barna, så ingen sjanse for at hun ville ha visst om det).

Når sier dere ifra til barna deres? Venter jo uansett til jeg er i 2.trimester for å si det til alle andre, men når tenker dere å si det til barna deres?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046059-flere-som-venter-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stuuuptrøtt og tung i hodet. Kunne sovet gjennom dagene. Men ingen kvalme heldigvis. Matlysta er her,hehe. Ellers er d murringer som kjennes :-) Men hadde lette start på de to forrige også,kun trøtthet og økt matlyst.

Spent på hvordan magen blir denne gangen :-)

Føler du deg mindre redd denne gangen da? Jeg er helt avslappet denne gangen,det er godt

Venter nr.3 her også :) Har en gutt på 7 1/2 og ei jente på 5. Tredjemann kommer i november og vi gleder oss alle mann! Hadde en MA i februar, men ble gravid igjen rett etterpå og det ser ut til å gå kjempefint denne gangen :) Fortalte det til ungene ganske tidlig denne gangen, men med et lite forbehold. Sa at "mamma har kanskje en liten baby i magen igjen, men vi må vente litt og se". Så fikk de se UL-bildet da jeg var der ved ca.9 uker.

Annonse

Jeg har ei på 4 og ei jente som døde i magen. Hun gledet seg så til å bli storesøster når vi mistet lillesøster, at nå venter vi så lenge som mulig med å si noe. Orker ikke tanken på å fortelle henne nok en gang at det ikke kommer en baby likevel. Også ER det lenge å vente til november for en 4 åring ;-)

Er nå 13+2 og skal på ny ultralyd i uke 16 ca. Er alt bra da, så kanskje vi forteller henne da :-)

Jeg venter også tredjemann:-) Har ei jente på 7 og ei på 5 år. Vi har pratet tidligere om å få en lilesøster eller lillebror. Det var viktig for med å ha med jentene på laget også:-) Tror ikke jeg kommer til å fortelle det til dem før uke 11 el. 12, da det er leeeenge for små jenter å vente i 9 måneder (for mammaer og, for den sagts skyld;-) Har foreløpig termin 12. januar og er foreløpig trøtt, og må spise hele tiden for å ikke være uvel.

Venter også nr 3! Har en gutt på 5 og ei jente på 3 fra før. Venter nok med å fortelle noe til dem (og resten av familien) til jeg er 12 uker på vei. Veldig sornt på hvor fort det vises denne gang og ikke minst hvordan det blir med 3 barn :-)

Har forresten foreløpig termin 8 januar :-)

Venter også nr 3 og er 5+5 idag. Fortalte ungene på 8 og 3 1/2 at namma har baby i magen og at vi håper den kommer etter jul.. De er helt i ekstase og forstår det er lenge til.. Følte jeg måtte si noe når praten gikk over hodet deres ang hcg blodprøver, tidlig ul osv.. :) krysser fingrene for at alt går bra.. Har fram til nå mistet også beholdt annenhver graviditet så satser på det sitter :)

Gjest Vinglepetrine

Venter også nr. 3, har to på 18 og 12 år fra før. Er i elendig form for tiden, må opp på natten for å brekke meg/kaste opp.... Migrene, trøtthet men umulig å få sove. Har hatt en stor blødning og fikk beskjed om at jeg hadde mistet, men da jeg bestilte time hos privat gyn fant hun foster med hjertelyd.

Kommer ikke til å fortelle det til de to andre ungene før jeg er i uke 12 eller 13 for da har jeg hatt duotest og sett at alt er som det skal.

Annonse

Tror vi også kommer til å vente til jeg er i 2.trimester. mest fordi de er altfor små til å holde på en slik hemmelighet for resten av familien, hvis barna får vite det så vet alle det etterhvert som vi treffer dem,hehe , jenta vår på 6 har veldig lyst på at mamma skal få en liten baby :-)

Jeg venter også nr.3, og jeg fortalte det til jenta mi på 6år veldig tidlig, da vi mistet lillebroren hennes på 1år, 1mnd før jeg ble gravid. Vi trengte litt glede i livet både henne, jeg og samboeren. Det endte med at hele bhg visste det få dager etterpå, så det er allerede kjent blandt de fleste at jeg venter et barn til. På en måte er det greit også, for alle i familien er i sorg etter minstemann.. Så dette hjelper oss nok litt videre.. Å ha noe å se fram til!! Jeg er 11+1 i dag, og skal på UL i morgen! Kjempe spent på om alt er bra!!

Nr 3 på vei her også. Fortalte jentene på 6 og 9 det i går, de ble i ekstase og hadde mange spørsmål ;) Vi har ikke fortalt familien ennå, så det blir spennende å se om de klarer å holde på hemmeligheten. Er 14+2 i dag, så det er ikke så farlig om det kommer ut da. Har fått mage også, greit å slippe å skjule den snart ;) Vi hadde duo-test i uke 12, alt så bra ut da :)

Jeg venter også nr.3, og jeg fortalte det til jenta mi på 6år veldig tidlig, da vi mistet lillebroren hennes på 1år, 1mnd før jeg ble gravid. Vi trengte litt glede i livet både henne, jeg og samboeren. Det endte med at hele bhg visste det få dager etterpå, så det er allerede kjent blandt de fleste at jeg venter et barn til. På en måte er det greit også, for alle i familien er i sorg etter minstemann.. Så dette hjelper oss nok litt videre.. Å ha noe å se fram til!! Jeg er 11+1 i dag, og skal på UL i morgen! Kjempe spent på om alt er bra!!

Jeg kan ikke forestille meg sorgen over å miste et barn! Syns det var kjempe lurt å fortelle storesøster nyheten jeg :) Dere fortjener virkelig denne gladnyheten!!! Vi er nesten like langt på vei vi da :) Jeg er 11+6 i dag!

Venter nr 3 i januar. Har en gutt på 8 år og en jente på 6.

Har alltid sagt at jeg ville ha 3 forholdsvis tette , men så fikk gutten vår hjernesvulst og han har vært over 4 år under behandling med cellegift og stråling, så da ble selvsagt alle babyplaner lagt på hylla. Minstejenta var bare 1,5 da han ble syk. Men nå i april , etter flere tilbakefall , fant dem ingen aktive kreftceller. Hurra for frisk gutt og hurra for baby i magen <3

Har alltid sagt at jeg ville ha 3 forholdsvis tette , men så fikk gutten vår hjernesvulst og han har vært over 4 år under behandling med cellegift og stråling, så da ble selvsagt alle babyplaner lagt på hylla. Minstejenta var bare 1,5 da han ble syk. Men nå i april , etter flere tilbakefall , fant dem ingen aktive kreftceller. Hurra for frisk gutt og hurra for baby i magen <3

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub::wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Jaaa :-) Vi venter nr tre sammen, og min kjære har to fra før, så her blir det fem barn tilsammen :). Ut ifra terminkalkulatoren er terminen 2.januar 2014. Spennende!!!! :-)

Jeg kan ikke forestille meg sorgen over å miste et barn! Syns det var kjempe lurt å fortelle storesøster nyheten jeg :) Dere fortjener virkelig denne gladnyheten!!! Vi er nesten like langt på vei vi da :) Jeg er 11+6 i dag!

Takk:) Ja, det føltes veldig riktig der og da, og det har gått veldig bra også! Alt var bra på UL, så nå venter vi i spenning på ordinær UL, så vi får vite kjønnet:) Ikke at det er spesielt viktig for oss, så lenge det er et friskt barn, men er jo moro å vite!

Hvordan er formen din? Her har kvalmen gitt seg, og jeg føler meg vel egentlig ikke så gravid lenger, men sånn har det vært med de to første også, så nyter den tiden her:) Eneste tegn på graviditeten er på kvelden, da jeg ser ut som om jeg er i 5mnd!! He he Veldig oppblåst!

Så flotte nyheter!! Både at gutten deres er frisk OG at dere venter en liten en til!! Gratulerer så mye :)))

Kjente jeg ble glad nå, lykke til videre med graviditeten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...