Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en fødsel juni 2012 med haste snitt, ble gravid igjen da nurket var 5mnd og har termin 27 juli 2013. Legen min mener det er for risiko fylt og føde normalt etter så kort tid, derfor har hun bestemt at det skal bli planlagt KS denne gangen. Hadde så dårlig erfaring med KS sist, syntes det var så mye smerte i etterkant, selvom såret grodde fint og medisinsk sett så var alt bra. Men det gjorde fryktelig vondt å bevege seg veldig lenge. Legen begrunnet dette med at jeg hadde gått igjennom alt en normal fødenede ville gått igjennom sist gang det ble KS, kroppen og livmoren din hadde blitt veldig sliten og med en haste KS atpå ble det mere smerte på deg sa hun. Men denne gangen skal du ikke føle noe som helst smerte, så du vil ha bedre erfaring og mindre smerte i etterkant. Jeg for håpe det er sant, for jeg begynte å grine da jeg hørte at hun hadde bestemt seg helt for KS :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144046046-da-blir-det-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går bra :) har ei venninne som opplevde hastek med førstemann- 2 år etter skulle hun ha nr 2 og ville selvfølgelig føde vanlig noe legen ikke anbefalte.. men hun sto på sitt pga at hun ville oppleve vanlig fødsel og syntes haste k første gangen var så traumatisk.. fødsel nr 2 endte også i haste k, hun angret i ettertid på at hun ikke hørte på legen, da ville hun i alle fall fått et keisersnitt som var planlagt og med kun epidural :) Dette går bra- hør på legen :) keisersnitt kan være en god opplevelse og muligens det beste i ditt tilfelle både for deg og barnet :) Lykke til!!:)

Ikke noe å grue seg til! Jeg har én vanlig fødsel og et planlagt ks bak meg, og skal også ha planlagt ks denne gangen.

Slik jeg har skjønt det så kan man ikke sammenligne planlagt ks og haste ks, for det er to vidt forskjellige opplevelser

Jeg hadde bare fine opplevelser med mitt planlagte ks, og ser frem til en like fin opplevelse denne gangen!

Bare spør om du lurer på noe :-)

Jeg fikk også het hastesnitt sist. Jeg fikk samme opplevelsen som deg, masse smerter som varte lenge. Jeg ble forsøkt satt i gang i 4 dager før det endelig virket. Så etter å ha ligget hele siste dagen med rier ble det hastesnitt på kvelden. Det var ikke en opplevelse jeg vil ha igjen

Denne gangen så blir det planlagt snitt noe jeg ikke er så redd for. Jeg velger å tro på det jeg har hørt om at planlagte snitt er mye lettere å komme seg etter.

Jeg har full forståelse for at du er engstelig. Prøv å ta det med ro, tenk at dette klarer du fint.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...