Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel? Hvordan kjentes riene ut?

Anbefalte innlegg

Dere som har født før... ?

jeg har, men husker jo ikke helt fra forrige gang, selv om det kun er 2,5 år siden. Går liksom tror alt skal bli helt likt som sist nå (er 39+2), hadde tre timer med sterke kynnere/ekstremt svake rier i natt, men så ga det seg.. prøvde dusje, gjøre mye annet etc, så tror det må ha vært noe form for rier, for de ga seg ikke selv om jeg skiftet stiliing/gjorde andre ting, og satt med rieteller og de kom veldig regelmessig hvert 3 minutt og varte ca 45-60 sek. Meeen, så ga de seg jo, og nå går jeg lurer på om de gjorde noe nytte eller om det var sånne maserier eller hva det kalles som ikke har noe effekt... Forrige gang fødte jeg på tre timer, så ble veldig skuffet når det stoppet opp i natt...

Fortsetter under...

Med første merket jeg ingenting før riene startet med et pang, 11, 5 timer seinere var hun ute.

Med nr hadde jeg tak i korsrygg og nederst i magen et døgn (ikke vonde) før riene starta. Gikk relativt raskere denne gangen, 4, 5 time frs første rie til ho var ute.

Husker ikke hvordan det var med førstemann for 6 år siden, men andremann for tre år siden begynte det ved at det ble vondter midt i underlivet, det begynte å rive og slite der nede. Så gikk det over i milde rier som bare ble verre og verre og VERRE...

Håper tredjemann vil ut snart, er så lei at jeg tror jeg forgår....

Det begynte med at kynnerene var litt kraftigere og litt vondere enn normalt og kom regelmessig, ca hvert 10. minutt. Etter nesten ett døgn begynte de å gjøre skikkelig vondt. I begynnelsen gjorde det vondt i korsryggen og i lårene, men lengre ut i fødselen gjorde det bare vondt overalt. Fra de første vonde kynnerene/riene til barnet var ute tok det ca 46 timer..

Annonse

Jeg hadde litt samme som Charlotte 1988: tak nederst i magen og korsryggen hele dagen, men ikke vonde.

Våknet klokken 02 av en sterk rie og skjønte at noe var i gang.

Vannet begynte å lekke, kom inn på sykehuset en time senere og 5,5 time senere var hun ute...

Var regelmessige rier de første tre timene, så fulgte to timer i stort sett en sammenhengende ri, tre pressrier og hun var ute...

Håper på omtrent samme for løp denne gang, var avsindig ondt - men helt overskuelig ettersom det gikk så fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...