Gjest MMJ Skrevet 8. mai 2013 #1 Del Skrevet 8. mai 2013 Er bedd på FEST om ett par uke til! Det er helt VILLT Da er minsten her 9,5 månder. Jeg samsover med han og ammer han 4-5 ganger pr natt. Jeg har sååå lyst til å ut en tur.... men samtidig så er jeg så redd han skal bli redd når jeg ikke er der for han om natta plutselig. Han har supergod kontakt med pappaen, det er han som er "favoritt" på dagtid. Det er jo ikke SÅ viktig med en fest... men hadde jo vært deilig å komme seg ut en liten tur og da. Kan evt gå uten å drikke alkohol... men da blir det liksom ikke det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 8. mai 2013 #2 Del Skrevet 8. mai 2013 gå ut, kos deg! det fortjener du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 8. mai 2013 #3 Del Skrevet 8. mai 2013 Ta deg en tur ut du Det er deilig å være seg selv litt innimellom, og ikke bare mamma. Dessuten så har ikke babyen vondt av å være sammen med pappaen litt på natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 8. mai 2013 #4 Del Skrevet 8. mai 2013 Ta deg en tur ut du Det er deilig å være seg selv litt innimellom, og ikke bare mamma. Dessuten så har ikke babyen vondt av å være sammen med pappaen litt på natta Jeg er redd han kommer til å gråte masse, og bli redd... det er det jeg er så bekymret for. Føler meg litt ego om jeg velger gå ut Men "alle" sier jeg bare må komme meg ut en tur og at det ikke er noe problem Mulig jeg tar sorgene på forskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SolsidenOppNed Skrevet 8. mai 2013 #5 Del Skrevet 8. mai 2013 Ut og kos deg på fest du! Vel undt, men husk pumpet i vesken så du slipper spreng, om du ikke vil ha Dolly Parton pupper for anledningen da, hehe la pappaen gi mat noen ganger på natten før festen sånn at gutten og pappaen får en litt mykere overgang. Da ser du at dette går helt fint og du kan slappe av på festen og nyte litt fritid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 8. mai 2013 #6 Del Skrevet 8. mai 2013 Da er jeg ENDA mer ego enn deg. DA mini min var 6 mnd reiste jeg på jentetur en hel helg mens han var hjemme med pappa. Det endte jo med at jeg satt i Paris og gråt fordi jeg savnet dem slik. Men hjemme med far og sønn gikk det helt fint. Han var akkurat slik han pleide å være. Han samsov også med oss på den tiden, og fikk masse pupp om natta. Forskjellen var jo bare at nå fikk han flaske når han våknet. Det går som regel mye bedre enn det vi tror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 8. mai 2013 #7 Del Skrevet 8. mai 2013 Ut og kos deg på fest du! Vel undt, men husk pumpet i vesken så du slipper spreng, om du ikke vil ha Dolly Parton pupper for anledningen da, hehe la pappaen gi mat noen ganger på natten før festen sånn at gutten og pappaen får en litt mykere overgang. Da ser du at dette går helt fint og du kan slappe av på festen og nyte litt fritid! Det var lurt at pappaen gir han litt mat noen netter før!!! Geniaaaalt Takk for tips! Om det går greit så kanskje jeg kan slappe HELT av denne kvelden. Det hadde jo vært fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 8. mai 2013 #8 Del Skrevet 8. mai 2013 Da er jeg ENDA mer ego enn deg. DA mini min var 6 mnd reiste jeg på jentetur en hel helg mens han var hjemme med pappa. Det endte jo med at jeg satt i Paris og gråt fordi jeg savnet dem slik. Men hjemme med far og sønn gikk det helt fint. Han var akkurat slik han pleide å være. Han samsov også med oss på den tiden, og fikk masse pupp om natta. Forskjellen var jo bare at nå fikk han flaske når han våknet. Det går som regel mye bedre enn det vi tror Hehe, egodamer her inne Nei, altså dette er jo en personlig følelse, og jeg trenger liksom "godkjennelse" av gud og hvermann for å kunne ta denne avgjørelse om å komme meg ut en kveld Men skal gjøre som SosidenOppNed anbefalte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SolsidenOppNed Skrevet 8. mai 2013 #9 Del Skrevet 8. mai 2013 Ut og kos deg på fest du! Vel undt, men husk pumpet i vesken så du slipper spreng, om du ikke vil ha Dolly Parton pupper for anledningen da, hehe la pappaen gi mat noen ganger på natten før festen sånn at gutten og pappaen får en litt mykere overgang. Da ser du at dette går helt fint og du kan slappe av på festen og nyte litt fritid! Det var lurt at pappaen gir han litt mat noen netter før!!! Geniaaaalt Takk for tips! Om det går greit så kanskje jeg kan slappe HELT av denne kvelden. Det hadde jo vært fint! Bare hyggelig! lykke til, og ha en skikkelig god fest! (Husk å avtale at du får sove godt frempå og dagen etter, hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 8. mai 2013 #10 Del Skrevet 8. mai 2013 9,5 mnd og du har fremdeles ikke fått en hel kveld for deg selv? Da fortjener du det virkelig! Pappaen har også VELDIG godt av en kveld alene med mini, det er jo noe helt annet enn når du er der.. Jeg ville dog ikke samsovet hvis du har alkohol innabords, litt skummelt..(?) Men 9,5 mnd er vel på tide at han lærer å sove i egen seng?? Veldig snart (om ikke allerede) er han stor nok til å klatre over deg når du sover, og da kanhan stupe rett utfor sengekanten. Det var derfor min måtte lære å sove alene da hun var 7 mnd... Sorry altså, mener ikke å leke bedreviter, men vet at min på 11 mnd i allefall aldri kunne ha sovet i min seng nå, hun er "all over the place," og kan finne på å hive seg utfor sengekanten på gøy (ikke like gøy når hun treffer gulvet)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 9. mai 2013 #11 Del Skrevet 9. mai 2013 Ok, da tar jeg meg turen Jeg har samsovet med alle 3 barna mine. Våkner når de våkner så har ikke vært noen problem. Jeg legger dem i sin seng, så når de skal ha mat så legger jeg de over i min seng og så sover vi der i sammen til morgenen. Det er fordi jeg er så trøtt (!!!!!!!!!!), klarer ikke få de over igjen + det er jo så koselig og Jeg skal selvfølgelig ikke sove i den sengen den kvelden jeg har drukket alkohol, da sover jeg på et annet rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnybeach4gull :) Skrevet 11. mai 2013 #12 Del Skrevet 11. mai 2013 Kos deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 11. mai 2013 #13 Del Skrevet 11. mai 2013 Kos deg du men oppdater oss om hvordan det gikk med pappan og babyen da jeg har også lyst til å kose meg litt om noen mnd og trenger å høre at det går bra;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stch85 Skrevet 12. mai 2013 #14 Del Skrevet 12. mai 2013 Er det vanlig at babyer på 9,5 mnd spiser så mange ganger i løpet av en natt? nå bare spør jeg, da jeg har en baby som sover 8-9 timer på natta uten å spise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 12. mai 2013 #15 Del Skrevet 12. mai 2013 Er det vanlig at babyer på 9,5 mnd spiser så mange ganger i løpet av en natt? nå bare spør jeg, da jeg har en baby som sover 8-9 timer på natta uten å spise Det kommer jo an på barnas ulike søvnvaner. En baby som er vant til å spise for å sove, vil nok spise ofte ila natten, mens barn som har lært å finne søvnen selv vil våkne, og så sovne igjen av seg selv. En baby på 9,5 mnd har ikke matbehov på natten, men av andre grunner vil de likevel ønske melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 12. mai 2013 #16 Del Skrevet 12. mai 2013 Er det vanlig at babyer på 9,5 mnd spiser så mange ganger i løpet av en natt? nå bare spør jeg, da jeg har en baby som sover 8-9 timer på natta uten å spise Vanlig her i allefall. Jeg orker ikke noen skriking, så ammer og ammer og ammer i stede Det har jeg gjort med alle mine 3... Men må ærlig innrømme jeg ser frem til en hel natt med sammenhengende søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Fox Skrevet 14. mai 2013 #17 Del Skrevet 14. mai 2013 Eg har ein på 9 mnd og eg var vekke i helga frå fredagsmorgen til søndagskvelden. Det var veldig rart å reise frå han, då eg aldri har sove uten han før. Men eg kosa meg masse på vift!! Pappaen sendte meg mange bilder og oppdaterte meg, og dei kosa seg tydelegvis såååå masse!! Så kos deg på fest du! Med GOD samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibra Skrevet 14. mai 2013 #18 Del Skrevet 14. mai 2013 Synes du skal dra ut å kose deg masse!! Jeg skal på jentetur når minsta er 9.5 mnd og var lenge spent på det, da jeg inntil nettopp ammet hundre ganger om natta. Nå har jeg flyttet inn på gjesterommet og hun sover natta igjennom med pappaen sin, uten at en tåre ble felt i prosessen. Så det går nok som regel bedre uten oss enn vi frykter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 15. mai 2013 #19 Del Skrevet 15. mai 2013 Er det vanlig at babyer på 9,5 mnd spiser så mange ganger i løpet av en natt? nå bare spør jeg, da jeg har en baby som sover 8-9 timer på natta uten å spise Vanlig her i allefall. Jeg orker ikke noen skriking, så ammer og ammer og ammer i stede Det har jeg gjort med alle mine 3... Men må ærlig innrømme jeg ser frem til en hel natt med sammenhengende søvn! Da må jeg spørre:hvordan og når sluttet du med nattamming? Jeg antar du ikke ammer alle tre fortsatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stch85 Skrevet 15. mai 2013 #20 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg hadde heller amma enn å la babyen skrike jeg også, men hun ammes i søvn også sover hun til det er morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 20. mai 2013 #21 Del Skrevet 20. mai 2013 Hei igjen. Da ble det bytur og greier Jeg koste meg virkelig, helt skjønt var det med litt vin og sosialt! Lillemann var hjemme med pappaen. Han hadde spist godt og lagt seg fint. Og det VÆRSTE er.... han ville ikke ha mat hele natta! Han hadde våknet ett par ganger, kikket etter meg og så bare lagt seg til å sove igjen (uten noe grining!!!). I natt sov han også helt til morgenen... kanskje han trodde jeg ikke var der? Med de andre to ammet jeg om natta omtrent til de var over året tror jeg. Da skjedde det av seg selv at de ikke våknet mer om nettene... Så jeg håper det nærmer seg nå med sistemann også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 20. mai 2013 #22 Del Skrevet 20. mai 2013 Slik er det når jeg også har barnevakt på min lille pode. HAn sover både bedre og lengre! Da min mor passet han en natt i helgen, sov han fra 18.15-07.00! og vi pleier å ha problemer med å få han til å sove lengre enn 05.00! I tillegg fikk hun han til å sove 1.5 time på morgenen, hjemme pleier han kun å sove 30 min av gangen. JEg blir helt overgitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 20. mai 2013 #23 Del Skrevet 20. mai 2013 Så deilig for dere som kan klare å komme ut på byen en kveld. Den gang jeg ammet hun eldste datteren min gikk jeg ut en kveld da hun var 5mnd gamle, fikk min foreldre som barnevakt da, ble ringt hjem etter 2 timer pga måtte ammet og hun hadde blitt helt rød av hylte og Grining. Og nå har jeg minste datteren er 6mnd men tørr ikke gå ut ennå, jeg må kanskje vente til etter amme-avvenningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå