Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer vel litt an på økonomien og hvor lenge du orker å vente.

Det er lengre ventetider idet offentlige, men der er egenandelen pr forsøk 1500 kr. I det private koster et forsøk rundt 25 000. I tillegg er det egenandel på medisiner på 15 000.

Vi måtte gå privat etter de offentlige forsøkene, og hvis vi skulle hatt 5 ivf + 4 frys privat hadde det blitt veldig mye dyrere for oss.

I det private er det nærmest ikke ventetid. Vi hadde det fint i det offentlige (Riksen), selv om det er en helt annen verden å komme privat. Ventetider i det offentlige må du nesten se på hvert enkelt sykehus- det kan ikke jeg hjelpe deg med.

Jeg angrer ikke på at vi gikk offentlig først selv om det innebar ventetid, men du må jo avgjøre for deg hvor utålmodig du er etter å komme i gang. Vi har brukt veldig mye penger på ivf, og selvsagt er set verdt det når vi ser resultatet.

Hei Klishe89

Kjære deg, så trist melding du fikk når du hadde Laparoskopi i dag. Må ha være en hard dag for deg når du fikk denne meldingen. Stor klem og masse sympati til deg i dag.

Håper du har fått noe tilbakemelding på når de skal fjerne egglederne så du slipper å gå og vente lenge på dette inngrepet også. Infertil er du vel egentlig ikke for du har eggstokkene inntakt. Du KAN bli gravid du trenger bare hjelp for å lage babyen deres på en klinikk. Det er HÅP for dere!

Med hensyn til det å velge klinikk ville jeg råde deg til å få sendt avgårde en forespørsel om IVF i det offentlige snarest mulig for det kan være lang ventetid, særlig etter sommerferien hvor de har stengt i flere uker. I tillegg ville jeg valgt å starte opp på en privat klinikk om dere har økonomi til det. I det private er det ingen ventetid og du blir bedre ivaretatt. Jeg har selv hatt forsøk på Riksen samtidig som vi tok private forsøk når det var lang ventetid på Riksen.

Har dere mulighet og økonomi til det ville jeg råde dere til å velge Hausken, klinikken i Haugesund. De er hyggelige, serviceminded og super dyktige og har Norges beste labb utstyr inkludert Embryo Scope. Pluss de har høy suksessrate!

Dere har all mulighet til å lykkes og vi er mange som må gå til det skrittet av ulike årsaker og lage baby hos legen. Du er ikke alene, vi er mange og det er HÅP!!

Har spart masse penger til IVF fordi jeg fryktet at det ble eneste løsningen. Er mer opptatt av ventetid, ivaretagelse osv :-)

Da ville jeg gått privat! Utifra egen erfaring så har vi fått super ivaretakelse og er nå gravide med søskenforsøk (første forsøk) Vi fikk tvillinger på 2. Forsøk sist! Vi har heller ikke hatt noe ventetid, men dette varierer nok hvor dere ønsker å prøve!

Annonse

Gjest Gullebolle

For en vond beskjed å få! Trøsteklem til deg!

Vi gikk offentlig og fikk 2 barn:-) Veldig heldige. Litt samlebånd følelse, men veldig fornøyd. For oss var vi nygifte og hadde just kjøpt hus, så hadde ikke økonomi til private forsøk da, dessuten var ventetiden bare 3 mnd.Ble gravid på 2.ivf, fikk en nydelig sønn. Og på første søskenforsøk (frys) fikk vi en vakker sønn til. Nå må vi jo privat, så da valgte vi Klinikk Hauksen, for en plass sier jeg bare! Har ikke satt inn på dette forsøket, ble overstimulert men fikk 4 fine egg på frys. Så da håper vi en liten lillebror eller søster venter på oss der.

Har dere økonomi til det, så ville jeg tatt et forsøk privat mens dere ventet på å komme inn i det offentlige:-) Anbefaler Hausken på det varmeste. Er selv "infertil" hehe, eller ingen mulighet for å klare det selv, men for oss er det liksom blitt helt naturlig nå, vi må til Haugesund å lage barn vi:) Bra for sexlivet er det iallefall!

Masse masse lykke til, håper spiren sitter på første forsøk!

Veldig trist beskjed å få, klishe8g :( Jeg har kun erfaring med offentlig. Da vi fikk beskjed om ivf, så var jeg ganske småhysterisk over av jeg måtte vente 6 mnd for å komme igang. Men mannen var veldig tydelig på at det var verdt å vente, og at vi skulle forsøke offentlig før vi evt. gikk privat.

Det jeg har vært utrolig fornøyd med er at det har vært minimal med venting i etterkant av den første samtalen på klinikken. Faktisk ingen i det hele tatt. Men det spørs vel på klinikken. Det jeg føler er litt dumt med den offentlige jeg tilhører er at jeg føler meg litt som på samlebånd. Pluss jeg blir ikke hørt hvis jeg vil forsøke noe annet - feks prednisolon, ovitrelle v/fryseforsøk osv.

Masse lykke til med forsøk! :)

Vurder helt klart privat. Jeg har fullført 3 forsøk med offentlig og skal starte privat. Angrer vel litt på at jeg ikke gikk privat med en gang. Min erfaring med det offentlige er samlebåndfølelse, lite gode svar å få underveis, gammeldags utstyr og negative leger. Jeg har fått anbefalt maigaard klinikken i Danmark av mange og velger å ta turen dit.

Det er virkelig kort ventetid på privatklinikker, og der er flere gode i Norge: Hausken, IVF-klinikken i Oslo og en i Trondheim jeg ikke husker navnet på akkurat nå ;) Blir tatt godt vare på der, og man får også være med og ta diverse avgjørelser selv. Jeg fikk i alle fall velge kort protokoll først, selv om lang er det vanligste. I tillegg fikk jeg satt inn to egg andre gang, selv om det er vanligst å vente til tredje forsøk med dette. Masse lykke til! Hører til hos IVF-klinikken i Oslo, forresten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...