Gå til innhold

Sykepleiere: Hvis dere skulle tatt en videreutdanning innen for yrke hvilken ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt hvilken videreutdanning har du, og trives du med den?

Anonym poster: 4879afc3caec94f3a07dd4e1776294f6

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

En som fikk meg bort fra turnusarbeid. Rett og slett.

Skrevet

jeg er ikke sykepleier men hadde jeg vært det hadde jeg så villet blitt jordmor. det er den store drømmen. nå er jeg barnehagelærer :-D

Skrevet

Jeg håper å få tatt en master i erfaringsbasert helseledelse etterhvert.

Anonym poster: 96e8acd7406d2cbc61df572876be0a11

Skrevet

Helsesøster :)

Anonym poster: 60b4e1b5061a96e641406740855b6773

Skrevet

En som fikk meg bort fra turnusarbeid. Rett og slett.

Hvis du ser bort i fra arbeidstider da? Og tenker bare på hva du kunne ha trives med?

HI

Skrevet

Jeg ville tatt noe innenfor data da de trenger folk med helsefaglig bakgrunn for å lage gode nok løsninger for helsevesenet. Da tror jeg at jeg får bare dagjobb og godt betalt.

Ellers er jeg ganske praktisk av meg så operasjonsykepleie passer.

Skrevet

Helsesøster eller jordmor.

Anonym poster: d254cdbb1196ec3ce368c414aab3d048

Skrevet

Er psykiatrisk sykepkeleir og avdelingsleder på en større avdeling. Jobber kun dagtid og ingen helger.

Anonym poster: 607abb3ef89753463db4d3d32c988de5

Skrevet

Er psykiatrisk sykepkeleir og avdelingsleder på en større avdeling. Jobber kun dagtid og ingen helger.

Lurte egentlig bare på om du trives, ikke når arbeidstidene er. Syns det er så dumt at alle tråder om å være sykepleier skal handle om hvor kjipt det er med turnusjobbing. :)

Skrevet

Har vidareutdanning i rehabilitering, veldig interessant felt men bortkasta i noverande jobb :(

Skrevet

Hei! Jeg har videreutdannelse i akuttmedisin, og har kjørt ambulanse i 7 år. Har også en 2-årig mastergrad fra England i Internasjonal helse- og miljø. Er spesialisert i forebyggende helsearbeide, katastrofeområder, epidemiologi etc. Dette førte til en jobb i FN (World food program) i katastrofeområde etter jordskjelv. Elsket denne jobben, men nå som vi har flere barn, så klarer jeg ikke få meg til å reise ut igjen. Lite aktuelt å bruke denne utdannelsen hjemme. Men den gang jeg tok den, så var jeg singel og ville redde verden...

Anonym poster: c73375413f93212c0f2637c4fe0e5883

Skrevet

Jeg ville vært barnepleier på nyfødtposten :) Men er ikke sykepleier engang så ;)

Anonym poster: 2a94990954165e9a83721db86ef4924c

Skrevet

Har bestandig tenkt på helsesøster,og spesielt jobbe ifht ungdom og psykisk helse:) Ellers hadde det sikkert vært kjempespennende med videreutdanning innenfor anestesi.

Anonym poster: a6a2e77bb3f018610381bee8d3ad4668

Skrevet

Heldiggris!

Skrevet

Høyest på listen står jordmor. Rett etter det står videreutdanning i psykiatri. Var en stund i akuttpsykiatrien og koste meg der.

Heldigvis er det slik at man kan i løpet av et langt yrkesliv ta flere videreutdanninger og jobbe innenfor flere felt :)

Skrevet

Jordmor! Hvilket også var planen da jeg startet på sykepleierutdannelsen.

..men her sitter jeg i psykiatrien, ferdig med videreutdannelse i psykiatri og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.. For drømmen er fremdeles å jobbe som jordmor (på føden, ikke på helsestasjon), men tror det blir med drømmen..

Psykiatrien er greit, det -men du må være rimelig trygg på deg selv for å orke å stå i alle de mulige og umulige situasjonene som fort oppstår.

Anonym poster: 59fefd43b532afb16dc66f030b3bf353

Skrevet

Masse å velge, masse interressant- men ville kanskje valgt anestesi, jordmor, helsesøster...

Jobber på psykiatrisk sykehus nå, kunne godt tenke meg å ta psykisk helsearbeid også.

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg skal videreutdanning meg til jordmor, barnesykepleier eller til kreftsykepleier.. Har heldigvis en stund til enda.

Jeg synes turnus er fantastisk jeg.. Deilig å få fri i ukedagene:)

Skrevet

Jordmor! Hvilket også var planen da jeg startet på sykepleierutdannelsen.

..men her sitter jeg i psykiatrien, ferdig med videreutdannelse i psykiatri og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.. For drømmen er fremdeles å jobbe som jordmor (på føden, ikke på helsestasjon), men tror det blir med drømmen..

Psykiatrien er greit, det -men du må være rimelig trygg på deg selv for å orke å stå i alle de mulige og umulige situasjonene som fort oppstår.

Anonym poster: 59fefd43b532afb16dc66f030b3bf353

Hvorfor valgte du psykiatrien og ikke jordmor da? Syns det er spennende å høre om hva folk har valgt, og hvorfor! :)

Skrevet

Master i klinisk sykepleie. :)

Jeg er allerede geriatrisk sykepleier.

Jeg har forstått det slik at de vanlige videreutdanningene vil forsvinne og bli erstattet med masterutdanning. Hvordan dette skal foregå i praksis aner jeg ikke.... Og om dette gjelder spesielle videreutdanninger som jordmor eller helsesøster.

Anonym poster: bc34b155ac357b1805d2f05b2117e40b

Skrevet

Master i klinisk sykepleie. :)

Jeg er allerede geriatrisk sykepleier.

Jeg har forstått det slik at de vanlige videreutdanningene vil forsvinne og bli erstattet med masterutdanning. Hvordan dette skal foregå i praksis aner jeg ikke.... Og om dette gjelder spesielle videreutdanninger som jordmor eller helsesøster.

Anonym poster: bc34b155ac357b1805d2f05b2117e40b

Har hørt at HIB søker om å få sin jordmorutdanning omgjort til en master så det kan stemme. Vil dette si noe i praksis da? Bortsett fra at man får tittelen "master i ..."

Skrevet

Har tatt en master i helsefremmende arbeid, driver med videreutdanning innen veiledning.

Jobber i en dagtidsjobb som følge av min mastergrad - fornøyd med det :)

Anonym poster: 92534d6d2d236f6aa750e192ec6be74f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...