Gå til innhold

Blødninger etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen blødde jeg ganske greit i rundt fire uker, da ble det mindre mengde, og for det meste brunt (gammelt blod). 5,5 uke etter fødselen fikk jeg ny blødning (friskt blod), som jeg vil si var litt mindre enn en vanlig mens (pleier å blø mye ved mensen). På 6 ukerskontrollen fikk jeg gyn. kontroll, hvor legen mente alt var i orden, og at jeg rett og slett hadde fått mensen tilbake. Og det var jo greit nok det, og blødningen avtok etter 5-6 dager, hvor det så bare kom brunt igjen, slik før denne blødninga. 8 uker etter fødselen, startet en ny blødning?! Det er ikke så mye, jeg kan bruke truseinnlegg om jeg skifter det ca hver 3-4 time (det er fullt da, så da MÅ det skiftes). Det er veldig mørkt blod, og mye brunt.

Er dette normalt? Var ikke forrige blødning mensen likevel da?

Jeg fullammer, og er 8 uker siden fødselen nå. Ingen smerter, og (beklager detaljer) ingen klumper. Kun litt trådete/slimete (dette er brunt. Det friskere blodet er for det meste uten slim).

Jeg har alltid hatt veldig uregelmessig syklus, men for det meste har det gått laaaang tid mellom hver mens... Ikke to uker! Så hva kan dette være? Kan renselsen plutselig starte opp igjen, to ganger? Bør jeg kontakte lege/gyn?

Anonym poster: 69afbb378b142f2532e16f36db556929

Skrevet

Det er helt normalt at renselsen minker for så å ta seg opp igjen. Kan denne siste blødningen din være mensen? Ellers vil jeg tro at det fortsatt er renselse.

Skrevet

Jeg visste ikke det var normalt, jeg.

Jeg har ingen aning hva denne blødningen er, men hvis det er normalt at renselsen kommer og går litt, så er det vel bare det som er skjedd, om det ikke er mensen. Hvor lenge er det vanlig å blø etter fødsel da? Jeg fikk beskjed om 6 uker på sykehuset, men jeg har lest at noen har det i 8 uker... Når bør jeg bli bekymra om dette fortsetter? Ser jo ikke ut som det har tenkt å stoppe med det samme...

HI

Anonym poster: 69afbb378b142f2532e16f36db556929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...