Gå til innhold

Hvor mange måltid får din baby på 5-6 mnd?

Anbefalte innlegg

Og hvor ofte ammer dere?

Her pupper vi klokken 03 ca, 06 og 08. Pupp igjen 1030, klokken 1100 får han grøt. Da er han mett lenge. Pupper igjen klokken 15 og 17. Grøt klokken 18. Og mye pupping helt til han legger seg klokken 1930. Våkner klokken 23 for mat igjen.

Veide ved 4,5 mnd 7200 og var 66 lag.

Fortsetter under...

Oi, det var mye i forhold til her. Nå er han i en fase hvor pupp er ut, men til vanlig ser dagen slik ut;

07 - pupp

09 - grøt + pupp

12 - fruktmos + pupp

16 - middag + vann

19 - grøt + pupp

Sover fra 20.00 - 07.00. Hender han våkner i 04-05 tiden, da legger jeg han ved siden av meg også spiser han i kanskje 10 sek før han sovner igjen.

Puppen han får etter måltider er mest for å "svelge" maten.

Ja var egentlig det jeg lurte på om jeg ammer for mye. Men vi har jobbet veldig mye med den grøten. Enkelte kvelder vil han kun ha pupp.

Harprøvd å gi fruktmos, potet, gulrot ol men han brekker seg bare. Advokado er heller ikke en hit..

Vurderte å prøve å innføre middag nå.

Lille Nusse er fem måneder i dag og slik ser dagene ut her sånn ca:

Mellom hun våkner fra 06-07 til hun tar første lur sånn ca 10 får hun pupp 2-3 ganger.

13-14.00 Pupp

16-17.00 Pupp

18.30 Pupp og Grøt

19-1930 til 06-07 Natta,. Etter at vi begynte med grøt for to uker siden har hun ikke våknet på natta.

Idag spiste hun forresten grøt til frokost sammen med meg og storebror. Kanskje det blir en vane nå.

Annonse

6 mnd og spiser fruktmos på dagen, evt grønnsaker, og grøt på kvelden. får (3)-4 flasker på 180ml. har nettop begynt å drikke sviskevann til kveldsgrøten. får prøve med rent vann også, men når vi startet med vann ville hun ikke ha, så da ble det litt fruktavkok i vannet.....

skal jobbe litt for å få et fullt middagsmåltid på dagen men foreløpig er det mest gøy med frukt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...