Influences Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Skal lage biff-stek og aner ikke hvor mye man skal beregne pr. pers. Og bør jeg servere stekt båtpoteter eller fløtegratinerte poteter?:S Noen som har en GOD oppskrift. Skal ha et utdrikkingslag til helgen med 14-15 stk, tenkte jeg skulle lage black and white(Biff og svin / Peppersaus og bearnise saus) er noen som er litt kresne;P Skal ha en god salat til også! Så var det forretten da:) TIPS?=)=) Dessert? Er det lett og lage sjokkolade fondant? (eller hva det heter)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Er du flink å steke biff? Ellers tror jeg at jeg ville droppet biff og heller laget kyllingfilet fylt med enten kremost eller blåmuggost. Da slipper du seig biff En suppe eller f.eks melonskive med spekeskinke er nydelige forretter. Beregn ca. 150 g kjøtt per person når du har forrett. Sjokoladefondant med iskrem er godt. Ville hatt hjemmelaget hvitløksgratinerte poteter til.... salat med fetaost. Men du? Ikke litt sent ute å planlegge utdrinkningslagmiddag? Anonym poster: a5e32fef9026fc444ad12aac08224d35
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Til en hovedrett sies det at man skal beregne 250 gram kjøtt per pers. Er ikke sjokoladefondant sånn smeltet sjokolade som man f.eks. dypper frukt og bær i? Eller mener du sjokolademousse? Anonym poster: 8c5dde322007d64f4436a7b0a1cbe84e
valkyrien Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Til en hovedrett sies det at man skal beregne 250 gram kjøtt per pers. Er ikke sjokoladefondant sånn smeltet sjokolade som man f.eks. dypper frukt og bær i? Eller mener du sjokolademousse? Anonym poster: 8c5dde322007d64f4436a7b0a1cbe84e Sjokoladefondant er en slags sjokoladekake som fortsatt er flytende i midten. Du tenker på fondue...
Influences Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2013 Er du flink å steke biff? Ellers tror jeg at jeg ville droppet biff og heller laget kyllingfilet fylt med enten kremost eller blåmuggost. Da slipper du seig biff En suppe eller f.eks melonskive med spekeskinke er nydelige forretter. Beregn ca. 150 g kjøtt per person når du har forrett. Sjokoladefondant med iskrem er godt. Ville hatt hjemmelaget hvitløksgratinerte poteter til.... salat med fetaost. Men du? Ikke litt sent ute å planlegge utdrinkningslagmiddag? Anonym poster: a5e32fef9026fc444ad12aac08224d35 hehe, det blir ikke meg som skal lage den=) Jeg har en samboer til den slags:D Han er god til å steke biff.Salat med fetaost er ellt bestemt=) sent ute? syntes ikke det. hehe
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/hvitloksgratinert-spekeskinke-og-reker ser nydelig ut http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/sjokoladefondant desserten du spurte om Om du vil ha en alternativ til en god middag: Paella Anonym poster: 8132518c45e0c2a177f7ded89c0b4c07
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Biff er jo noe av det enkleste å tilberede hvis du steker fileten hel, og skjærer den opp etterpå... Bare å bruke steketermometer det! Enklere blir det ikke, så det synes jeg var lurt. Ville servert fløtegratinerte poteter til, samt en god salat. Jeg pleier å beregne 200 g kjøtt per person når man har forrett. Gode forretter kan være f.eks. rekecoktail (en smule av moten, men så godt!), tomat- og mozzarellasalat, bruschetta med tomat, hvitløk og basilikum, spekeskinke og melon... Vet ikke om jeg ville satset på sjokoladefondant til 15 stk - vanskelig å få de fort nok ut av ovnen, over på fat og ut til gjestene, da de som får sist vil være mer stekt enn de som får først (de fortsetter å steke også etter de er ute av ovnen). Ville valgt en lett dessert servert med en god musserende dessertvin. Is og jordbær eller annen frisk frukt og bær, f.eks. Lykke til Anonym poster: 91dced1757fa3fd1f53c4105e913a13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå