Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste plutselig at barn under ett år ikke skal ha solkrem på. Jeg har smurt litt i ansiktet når vi er på tur. Han ligger i vogn under solbeskyttet trekk uv/uva50, men har luftevindu på sidene som kun inneholder solfaktor 3. Her kommer solen inn og treffer han i ansiktet, derfor har jeg smurt. Vi skal sydover når han er syv mnd. vi skal selvsagt ha på beskyttelse som klær/parasol/solhatt/briller, men hva med hender/armer/ansikt? Man kan ikke beskytte seg 100 % mot solen. Er solkrem fy-fy?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045791-ikke-solkrem-p%C3%A5-baby-6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det rareste jeg har hørt. Selfølgelig skal barna ha solkrem?

Smører gutten vår med solfaktor 50.

Skal til syden om 2 uker. Da blir det solkrem+solbeskyttende klær.

Tenkt så tynn hud de har.

Skjønner godt du blir usikker hvis du leser at noen sier man ikke skulle bruke det osv. Du kan jo lese litt på apotekets hjemmeside

Jeg har også hørt dette, men tenker at det er jo umulig. Da kan man jo ikke være ute i sommer. Vi kommer til å bruke solkrem. Vi kjøpte også solbriller i dag til tulla på 6 mnd men ser ikke helt hvordan vi skal klare å få de på uten hyl, for det var ikke populært hehe

Annonse

Jeg er litt skeptisk til diss solkremtestene Grønn Hverdag utfører.. De er kun opptatt av om solkremene inneholder miljøskadelige eller såkalte hormonforstyrrende stoffer (og opererer med helt andre grenseverdier enn norske myndigheter), ikke beskyttelsesevnen solkremen har. Dette burde jo være et vel så viktig parameter å få med i en solkremtest. Jeg er i alle fall ikke interessert i at mine barn skal få solskadet hud pga av veldig miljøvennlig solkrem med dårlig UVA/UVB beskyttelse.

Når det er sagt ville jeg absolutt brukt solkrem på baby. Jeg bruker Eucerin Kids på begge frøknene mine.

Babyens hud trekker inn mer av solkremens virkestoffer enn hos oss voksne. I tillegg har babyer større hudoverflate ifh til kroppsvekt enn oss voksne. Derfor skal man være forsiktig med solkrem til så små barn, og heller bruke solklær og holde barna i skyggen!! Google it!!!

Enig i det! Men syns det er viktig at man setter seg inn i det og kun bruker solkrem når helt nødvendig, f.eks når man har planlagt å være ute. Og ikke smører på flere ganger daglig når barnet først er på stellebordet, sånn i tilfelle man skal ut. Mange vet nok ikke at solkrem kan være skadelig, det virker jo veldig selvmotsigende.

Jeg har også hørt dette, men tenker at det er jo umulig. Da kan man jo ikke være ute i sommer. Vi kommer til å bruke solkrem. Vi kjøpte også solbriller i dag til tulla på 6 mnd men ser ikke helt hvordan vi skal klare å få de på uten hyl, for det var ikke populært hehe

He he... solbriller var IKKE populært her heller. Kjøpte en tøff caps i dag og den ville han ha ;)

Poenget er vel at babyer ikke skal være så mye i sola at de trenger solkrem..

Mange solkremer inneholder veeeldig mye rart (allergifremkallende, kreftfremkallende, hormonforstyrrende..), derfor er det viktig å velge riktig krem hvis man må bruke solkrem..

Tror både cosmica og vichy har kommet bra ut i tester :)

He he... solbriller var IKKE populært her heller. Kjøpte en tøff caps i dag og den ville han ha ;)

hehe de er artige disse små ja :) vet hva de vil. Vi øvde litt inne med brillene i går og fikk tatt noen fine bilder med solbriller og solhatt ;) vi har også investert i en parasoll til vognen slik at hun ikke blir blendet av solen når vi går tur. Tror ikke vi trenger solkrem på en stund ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...