Gå til innhold

ADHD (igjen) - medisinering eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI her.

Nå er jeg om mulig enda mer forvirret enn jeg var... Fy søren, dette er noe av det vanskeligste en mor må oppleve tror jeg, ta slike avgjørelser for et helt lite liv som jeg har ansvar for. En ting kan jeg iallefall si; etter at vi sluttet på Strattera har den glade, ivrige, livlige gutten kommet tilbake - og han vil jeg beholde. Er bare fryktelig spent på om Concerta nå klarer å holde ham noenlunde i sjakk i skolen.

Tiltak de har gjort i skolen; Han får sitte mye på skjermet rom, i de situasjonene de skal jobbe selvstendig. Ellers sitter de i gruppe foran tavla eller jobber i grupper. Små grupper går bra. Han har fått pc, for å slippe pirket med håndskrift (noe som ofte gjør at det renner over for ham, finmotorikken/leselige bokstaver er vanskelig. Han får tilpassede lekser (noe han forøvrig ikke er alene om i den klassen). Klassen har en spes.ped i 70% fordelt på tre elever, deriblant min sønn, de har også en assistent - i tillegg til kontaktlærer. I friminutt er det en voksen som følger med 5 elever ekstra, bl.a. min sønn - for å se årsaken til situasjoner, og kunne hindre situasjoner/løse de greit.

Jeg avventer vel nå dette amerikanske medikamentet, hva utfallet blir da - om vi får prøve det og om vi får dekket det via Folketrygden. Å betale noe slikt fullt og helt selv er uaktuelt, her snakker vi om 15000/mnd. Får vi ikke dette medikamentet, så vet jeg jammen ikke hva jeg skal gjøre. Prøve noe annet? Men hva da? Det er jo rene lappeteppet, det er jo umulig å få noe peiling i forhold til effekt vi har hatt hittil på Concerta og Strattera.

VRÆL, skulle ønske det fantes tryllemedisin!!!!

Anonym poster: f3749ead8f5a2f3e5032b23b45d64498

Så bra han får god oppfølging! :) Virker som dei gjør så godt dei kan :)

Det er nok ikke enkelt å være mor/far oppi alt dette! Ønsker dere masse lykke til og håper dere finner den rette løysningen for han!

Klem skoledama :)

Anonym poster: d78a4570fb57d77b4b30912531704971

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...