Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har fått 90 prosent prognose på at vi venter jente denne gangen (tidlig UL i uke 13), og har blitt enige om at vi begge liker "Mat(h)ilde". Men vi er litt uenige om navnet bør skrives med eller uten h. Sønnen vår heter Christian – med h – bør man da være konsekvent? Jeg foretrekker "Matilde", og syns det blir litt overkill med stumme h’er i familien hvis begge får det. Samboer holder en knapp på "Mathilde". Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045697-matilde-eller-mathilde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Matilde er best skrivemåte syns jeg.

Når det skrives Mathilde tenker jeg bare Mat Hilde, altså Hilde som er glad i mat.

Syns det er en uting med alle disse stumme h ene overalt. Syns det er totalt meningsløst og bortkasta. Sjøl har jeg et navn med en sånn ekstra H, som navn nr 2 og ergrer meg mye over det. Hva er vitsen?

Endret av Scaniabusslastebilmjau

Jeg er all for å være konsekvente, men når det kommer til navnet Matilde så må det skrives uten h etter min mening. Jeg uttaler navnene forskjellig - Ma-Tilde eller Mat-Hilde. Og Hilde er ikke et pent navn synes jeg...Så heia Christian og Matilde :)

Annonse

Vi skal åsså kall frøet Mathilde om det blir jente :) Æ syns det e et utrulig vakkert navn! Æ lika det bæst med h, men i utgangspunktet e det vel ikke så nøye. Mamma sa at "det blir jo litt unorskt om du skriv det med h.." - æ syns det va litt av poenget ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...