Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min er 7 mnd og 1 uke. Venninnen min sin datter er 3 dager yngre, og hun sier: "gir du SÅÅÅ mye mat?" Hun gir 1 porsjon grøt morgen og kveld, resten MME og litt frukt.

Gjør jeg det helt feil? Mister litt selvtillitt :)

Slik spiser han ila dagen:

kl 07: morsmelk

kl 09: grøt + vann

kl 12: 200 ml morsmelkarstatning + frukt

kl 15: 1 middagsglass + vann

kl 1730: grøt + vann

kl 18:30-19: morsmelk

Han sover hele natten gjennom, og dette er alt han spiser. Han har alltid vært en stor baby. Har ikke vært hos HS på en stund, men tipper han ca er 74 cm og rundt 10 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045624-gir-jeg-for-mye-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjempeanonym

Min sønn er fem mnd og han får en porsjon grøt til frokost,

en halv banan eller en fruktmos til lunsj,

en smaksprøve av noe middag til middag,

og så spiser han en og en halv porsjon grøt til kvelds.

Og selfølgelig melk ( mme).

Men han er stor og sulten. Han var ni kg på firemnd kontroll, så regner med at han er ti kg nå når vi skal på fem mnd kontroll.

Så jeg syns ikke at du gir for mye når din er syv mnd.

Min datter på 8 måneder spiser

0700: morsmelk

0900: 1/2 porsjon grøt + vann

1200: morsmelk + Frukt (f. eks en Ellas Kitchen eller tilsvarende mengde hjemmelaget)

1500: Middag, ca. 1/4 aventbeger med hjemmelaget et eller annet

1800: En porsjon grøt med fruktmos

1900: morsmelk

Så ammer jeg kanskje 2-3 ganger i løpet av natten:-( Syntes hun spiser altfor lite, og vil gjerne ha i henne MER fast føde for å kutte ut nattammingen. Hun kniper desverre igjen munnen, eller spytter ut maten når hun har fått nok. Hun er også veldig urolig når hun spiser, både fra puppen og annet. Ikke interessert med andre ord. Vær glad for at gutten din er glad i mat, mye mer stas en å "tvinge" i mat til de små.

Annonse

Datteren min er 5 mnd, og hun spiser bare en porsjon grøt om dagen og resten MME.

Noen dager blir det litt middagsglass eller frukt i tillegg. Gir jeg for lite fast føde jeg da?

Hun har alltid vært en liten baby, ca 6 kg nå.

Det er stor forskjell på babyene, enkleste er nok å stole på morsinstinktet :)

Min er åtte måneder.

0900: Grøt med fruktbeger/brødskive med leverpostei.

1200: Brødskive og banan.

1500: Middag.

1800: Grøt med div frukt ved siden av.

3 flasker 180 ml får han løpet av dagen og noen ganger en på natta (ikke helt ferdig med nattavenning).

Enda kunne han trengt mer mat siden han ligger på kanten av det han burde gå opp. Han vokser fortere enn han legger på seg, men mer mat orker han ikke løpet av dagen ennå. Som hun over her sier at barn er forskjellige. Stol på morsinstinket :)

Min jente spiser hele tiden hun ;) 3 måltider med fast føde og masse mm hele dagen og natten. Så lenge de spiser så trenger de det vel ;)

Min også ;) Gir grøt til morgen og kvelds.... litt fruktmos om dagen. Han HATER grønnsaksmos og middagsglass.

I natt hadde han en soveperiode på 4 1/2 time... det er rekord!! ;)

Min jente spiser hele tiden hun ;) 3 måltider med fast føde og masse mm hele dagen og natten. Så lenge de spiser så trenger de det vel ;)

Min også ;) Gir grøt til morgen og kvelds.... litt fruktmos om dagen. Han HATER grønnsaksmos og middagsglass.

oi så bra ;) fikk du sovet den perioden selv eller? Deilig at man ser litt bedring av og til :)

oi så bra ;) fikk du sovet den perioden selv eller? Deilig at man ser litt bedring av og til :)

Sov noe... men våknet og måtte på do. Da våknet selvsagt han også.... så godt mulig han hadde klart å sove lengere! På tide med eget rom tror jeg ;)

Sov noe... men våknet og måtte på do. Da våknet selvsagt han også.... så godt mulig han hadde klart å sove lengere! På tide med eget rom tror jeg ;)

åhhh typisk det da. Ja det hender hun våkner av oss her også. Men vi har bare et soverom frem til vi flytter igjen i oktober. Vet ikke om jeg får sove uten å ha henne på rommet, men det går seg nok til ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...