Gå til innhold

forranliggende morkake og 2.gangs gravid, når kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror dette er veldig individuelt. Selv kjente jeg liv tidlig, for så å ikke kjenne noe særlig fra ca uke 17-19.

Nå er det masse aktivitet, mange ganger daglig fra ca uke 20. men så er jeg også 3. gangs.

Mener å ha lest at du skal kjenne godt med liv fra uke 24, så du bør nok begynne å kjenne litt snart. Regner med du har vært på UL?

Jeg og hadde det sånn, 2gangs og ventet og ventet på å kjenne liv. Såg på UL hvorfor jeg en ikke kjente noe. Foreliggende morkake og den lille satt med ryggen ut mot magen og sparket innover. Men i uke 20 begynte jeg å kjenne litt, små dult helt nede i magen, bruker blæren som trampoline. No i uke 22 kjenner jeg h*n hver dag men ikke mye, sitter forsatt i samme stilling :( Har du vært på UL? Kan jo ringe jordmor og høre med hun, kanskje komme inn å høre hjertelyden, slik at du ikke bekymre deg så mye :)

Gjest StineTh

Jeg har også foranliggende morkake, har kjent liv siden uke 15/16, først små boblinger og nå er det full fest :) Kan se det utenpå magen også. Det er nok veldig individuelt, men som andre sier, spør lege eller jordmor om de kan høre etter hjertelyd :)

Jeg er 3. gangs og foranliggende morkake, kjenner nå liv hver dag fra ca uke 20 og noe. Stor stas, men ikke harde spark enda. Jeg har kjent liv sent på alle mine da. Ta kontakt med jordmor eller lege om du er veldig bekymret.

Annonse

hei hei, jeg hadde helt glemt at jeg hadde lagt inn ett innlegg her.

jeg har vært på UL, det er jo derfor jeg vet at morkaka ligger forran. og i uke 20 hørte vi hjertelyd hos jordmor. så jeg vet jo at det e "noe" der med to armer og to bein.

men jeg etterlyser det e faktisk KJENNE liv. ikke bare se det på en skjerm eller høre det fra en dopler.

jeg vil kjenne sparkene, kjenne dultene, kjenne boblinga.

akkurat nå kjenner jeg ingenting.

nå er jeg kommet til uke 22 (en uke siden jeg skrev innlegget) still nothing.

men mulig det er normalt å ikke kjenne noe daglig fra uke 24 da, så er det bare å vente noen uker til.

synes jo det er litt rart, babyen er jo nesten 30 cm og føttene er nesten 4 cm. det begynner jo å bli størrelse der inne, så rart at jeg ikke skulle merke det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...