Gå til innhold

soving i seng på dag- ødelegge nattesøvnen?

Anbefalte innlegg

mini er snart 5 mnd. Den siste mnd har han flere ganger våknet 30 min etter at han har sovnet for natten. Han kan da holde på opptil 2 timer før han sovner igjen. Om natten etter han har fått MM kan han også holde på opptil 2 timer før han sovner videre.

Han sover 3 ganger om dagen, 2 korte og en lang. Den Lange duppen sover han i vogn, mens de to andre i sprinkelseng. Har ikke mulighet til å la han sove ute i vogn hver gang, da vi ikke har terrase/balkon.

Kom over denne siden: http://www.barnogsøvn.com/?page_id=213

Her står det at dagsoving i sengen sin kan ødelegge for nattesøvnen. Er det noen som har opplevd forbedring på nattesøvnen ved å slutte å la mini sove samme sted dag og natt?

Endret av Happypregnant

Fortsetter under...

Det skal ikke ha noe å si. Min sover alle lurer i senga si eller vår. Gjelder alle i min omganskrets også... Din er så liten ennå. Gi det tid. Det kan være tenner som plager, magevondt, utviklingsfaser og mange andre grunner til dette.

Det vil gå seg til etterhvert når de nærmer seg året :) Men det er også mange unger som sliter med søvnen i flere år før de endelig sover natta gjennom.

Ha tålmodighet :)

Siden han var nyfødt har han sovet i sengen både dag og natt. Før sov han veldig godt om natten så tror egentlig ikke at det er det som gjør at han våkner oftere. Fram til 31/2 mnd sov han ofte natten gjennom. Tror det er som du sier snuppelupp1988, at det er andre ting som gjør det :)

Om dagen er det alltid mye lyder og lys når han sover. På den måten virker det som han har skjønt forskjell på dag og natt :)

Endret av Happypregnant

Lillemor her er 4,5 mnd, sover i vognbag dag og natt. Det går egentlig helt fint:)

Når det er sagt så surrer min - i likhet med din- mer nå enn da de var mindre.

Før sov hun natten gjennom, mens det nå er mer surr og styr før hun sovner. Og så våkner hun rimelig fort igjen, enten for smokk eller mat.

Hun sover mer urolig enn før, med mer kaving og "prating" og invitasjon til lek.. Og mat. Bah...

Tror dog ikke det har noen forbindelse til sovested å

gjøre! Håper dette er en fase... en ikke altfor lang fase:-P

Annonse

Lillemor her er 4,5 mnd, sover i vognbag dag og natt. Det går egentlig helt fint:)

Når det er sagt så surrer min - i likhet med din- mer nå enn da de var mindre.

Før sov hun natten gjennom, mens det nå er mer surr og styr før hun sovner. Og så våkner hun rimelig fort igjen, enten for smokk eller mat.

Hun sover mer urolig enn før, med mer kaving og "prating" og invitasjon til lek.. Og mat. Bah...

Tror dog ikke det har noen forbindelse til sovested å

gjøre! Håper dette er en fase... en ikke altfor lang fase:-P

Håper det går også! Sovnet fint igår kveld, men Var våken fra 21.20-22.50 og fra 03.30-05.30.. Morgen kl.07.30.. i dag er mamma trøtt!

Etter min mening skal det ikke ha noe å si, så lenge rommet er lyst på dagen og mørkt på natten. Gjerne litt lyder på dagen, la døren til rommet stå åpen e.l., så man merker at det er dag :) Min sover bestandig i sengen når vi er hjemme på dagtid, ingen problem.

Det kommer an på babyen :) Noen babyer trenger å få kveldsbad, pysjamas osv for å vise at nå er det kveld, mens andre har døgnrytmen inne fra dag 1.

Alle mine har fått sovet noen av lurene i løpete av dagen i sengen, gjerne i armkroken min og at vi sover ilag :) De har aldri trengt å få markert at det er kveld, men sovnet fint for natten og sover til morgenen.

Du kan jo selvsagt prøve å la babyen sove bare i vognen inne eller ute på dagtid og sengen på natten, så ser du om det blir noen forskjell :) Men kanskje babyen våkner av andre grunner? Tenner på gang? Nettopp innført fast føde og litt mageknip?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...