IceNose Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Nå er det 15 grader og jeg lurer på hva man skal kle på baby i vogna eller når vi bare skal på butikken en tur. Synes det er vanskelig jeg..Jeg har en liten fleecedress jeg har brukt nå.+ull "balaclava" eller hva det heter + hjemmestrikks ull lue.Og lille lam votter.+tynn dyne. Han hadde på det dette i går da vi trillet tur og han var ikke svett eller for varm men akkurat passe.Jeg er bare redd han blir for varm.. Kom gjerne med tips!Jeg er ny og blank på det Holder det med pledd?Burde han ha ull under?Fleece?Ikke fleece?Hjeeelp
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Gå etter magefølelsen og hva du selv mener er rett for din baby. Jeg har bare på henne langermet body, strømpebukser (kanskje en bukse utapå), og en bomullsgenser over. Har tynn vårjakke med i vogna, samt lue, i tilfelle mye vind og utover kvelden. så er hun i vognposen (ikke dun, sånn til 299,-) og har et helseteppe der, som taes på kun hvis det blir kaldere. Anonym poster: a258434400fe61e5fe160734cb0cefb7
itb Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 jeg er så lei av å stille meg selv det spørsmålet! jeg går etter magefølelsen, men nå har hu akkurat hatt en ordentlig forkjølelse fordi jeg ikke kledde henne riktig! Nå ligger hu ute i vogna og sover, hu har på seg bukse, sokker, body og en tynn ulljakke+ en tynn ulllue. Hu ligger på ullfelle og ligger inni en fleecepose.... når vi skal ut å trille etterpå tar jeg med en litt tykkere jakke hvis hu vil sitte opp i vogna...hu er 13 måneder da... så det er jo litt avhengig av alder også...
IceNose Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2013 Jeg glemte jo helt å skrive alder!Han er 4 uker! Fleecedress og votter trenger jeg kanskje ikke nå? Så hvis jeg har på han strømpebukse,langermet body,liten tykkere bukse,sokker og en litt tykkere jakke+lue,så holder det? (Lue,ull?Bomull?Med knyting?Tenker litt på evt trekk på øra) Glemte og å skrive at jeg har jo saueskinn i vogna og! Har dere på trekket over der igjen?Jeg har det og nettet på pga insekter.
SvettLama Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Da det var 15 grader her i går, hadde jenta mi på 7 mnd på seg body og strømpebukse med en bomulls-onepiece over og tynntynn ullue og ullsokker :-) hadde med dyna, men hun lå stort sett uten da vi var på trilletur i to timer :-) lå på saueskinn Endret 7. mai 2013 av MIK1989
Fomle84 Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Body, strømpebukse, strikkestrømper, lue, vanlig bukse og en strikkejakke. Lammeskinn og dyne med lokket på. 3,5 uke
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 MIn er åtte måneder så body, strømpebukse, bukse og en genser eller jakke på overkroppen. Samme som vinter og vår. Kler av etter temperatur. Han er utrolig varm av seg så mer trengs ikke. Ellers voksi pose og teppe på vinteren. Nå dyne/teppe. Anonym poster: 96176c539b4b905c71c3dc05ddb856eb
IceNose Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2013 Takk for svar Jeg prøvde meg frem i går og fant ut at langermet body,strømpebukse,sokker og en todelt "kosedress"+bomullslue og ull lue funket bra.(+saueskinn)Han var ikke klam eller noe Hadde bare pledd under lokket + lufting foran på vogna oppe. Det er nok bare en lær og feil periode tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Nå er det 15 grader og jeg lurer på hva man skal kle på baby i vogna eller når vi bare skal på butikken en tur. Synes det er vanskelig jeg..Jeg har en liten fleecedress jeg har brukt nå.+ull "balaclava" eller hva det heter + hjemmestrikks ull lue.Og lille lam votter.+tynn dyne. Han hadde på det dette i går da vi trillet tur og han var ikke svett eller for varm men akkurat passe.Jeg er bare redd han blir for varm.. Kom gjerne med tips!Jeg er ny og blank på det Holder det med pledd?Burde han ha ull under?Fleece?Ikke fleece?Hjeeelp Som hovedregel, ca sånn som du selv er kledd, men legg til ekstra for at barnet ligger/sitter stille i en vogn. Du beveger deg jo. Så et godt lammeskinn og et godt teppe på lur ville jeg hatt! Anonym poster: 08a3951026080c3b3de18040d1284310
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 MIn er åtte måneder så body, strømpebukse, bukse og en genser eller jakke på overkroppen. Samme som vinter og vår. Kler av etter temperatur. Han er utrolig varm av seg så mer trengs ikke. Ellers voksi pose og teppe på vinteren. Nå dyne/teppe. Anonym poster: 96176c539b4b905c71c3dc05ddb856eb Mer trengs ikke?? Du har da jammen kledd han mye nok i 15 + Anonym poster: 1448a0b0031ee736b2661edc954ba6ad
Gjest Julia1984 Skrevet 8. mai 2013 #12 Skrevet 8. mai 2013 Body, bukse, sokker, vårjakke og solhatt. Dyne over eller teppe, avhengig av vind! Tenk seg selv hva du ville hatt på, babyer skal ikke ha masse ekstra. For mye klær er faktisk farlig!!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #13 Skrevet 8. mai 2013 Takk for svar Jeg prøvde meg frem i går og fant ut at langermet body,strømpebukse,sokker og en todelt "kosedress"+bomullslue og ull lue funket bra.(+saueskinn)Han var ikke klam eller noe Hadde bare pledd under lokket + lufting foran på vogna oppe. Det er nok bare en lær og feil periode tenker jeg Men har du to luer på?! Hørtes litt varmt ut:) Bruker en tynn ull/silke lue, og det er nok her nedi vogna:) Anonym poster: 1df5058b8ca929fb25061fbc13f8995a
IceNose Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2013 Takk for svar Jeg prøvde meg frem i går og fant ut at langermet body,strømpebukse,sokker og en todelt "kosedress"+bomullslue og ull lue funket bra.(+saueskinn)Han var ikke klam eller noe Hadde bare pledd under lokket + lufting foran på vogna oppe. Det er nok bare en lær og feil periode tenker jeg Men har du to luer på?! Hørtes litt varmt ut:) Bruker en tynn ull/silke lue, og det er nok her nedi vogna:) Anonym poster: 1df5058b8ca929fb25061fbc13f8995a Hadde det for ull lua har ikke snøring så var litt redd for trekk på øra.Jeg har en tynn balaclava eller hva det heter,hvor bare ansiktet synes
IceNose Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 8. mai 2013 Body, bukse, sokker, vårjakke og solhatt. Dyne over eller teppe, avhengig av vind! Tenk seg selv hva du ville hatt på, babyer skal ikke ha masse ekstra. For mye klær er faktisk farlig!! Farlig?Hvordan da?
IceNose Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 8. mai 2013 Nå er det 15 grader og jeg lurer på hva man skal kle på baby i vogna eller når vi bare skal på butikken en tur. Synes det er vanskelig jeg..Jeg har en liten fleecedress jeg har brukt nå.+ull "balaclava" eller hva det heter + hjemmestrikks ull lue.Og lille lam votter.+tynn dyne. Han hadde på det dette i går da vi trillet tur og han var ikke svett eller for varm men akkurat passe.Jeg er bare redd han blir for varm.. Kom gjerne med tips!Jeg er ny og blank på det Holder det med pledd?Burde han ha ull under?Fleece?Ikke fleece?Hjeeelp Som hovedregel, ca sånn som du selv er kledd, men legg til ekstra for at barnet ligger/sitter stille i en vogn. Du beveger deg jo. Så et godt lammeskinn og et godt teppe på lur ville jeg hatt! Anonym poster: 08a3951026080c3b3de18040d1284310 Sånn ca som meg selv ja Er jo ikke godt å ligge svette nedi der stakkars.
IceNose Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #17 Skrevet 8. mai 2013 Men bomullslue er kanskje for tynt?Bør være ull kanskje?Jeg har noen ull bodier og.Hvordan er det nå? Kan jeg ha ull body og en bukse/jakke over? Eller funker det like fint med vanlige klær under?
Gjest Thunder Road Skrevet 8. mai 2013 #18 Skrevet 8. mai 2013 Synes det høres ut som babyen har for mye på seg jeg da. Min hadde kokt med så mye, men babyer er jo forskjellige. Min har body, strømpebukse, tynn ullgenser og bomullslue inni en fleecepose.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #19 Skrevet 8. mai 2013 Nå er gutten min blitt litt større (9mnd) i går var det 20 grader her og da hadde han på seg bare bukse og sokker + body når han satt i vogna. Hadde med tynt pledd og tynn lue, men det var så varmt i sola at det ikke trengtes. I dag er det litt kaldere og han har hatt på bukse, sokker, sko, body, tynn lue og en jakke utenpå. Anonym poster: 00fb9f37830ae3258fc8b2e6d3b521bd
Gjest sussie77 Skrevet 8. mai 2013 #20 Skrevet 8. mai 2013 Syntes du har på litt mye. Holder med en lue. Og en tynn lue nede i vogna er ikke for kaldt nå. Jeg hadde tatt på body, bukse, vårjakke, og lue. Og en dyne eller teppe.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #21 Skrevet 8. mai 2013 15 grader er jo akkurat som sommer her oppi nord Ville ikke hatt to luer og heller ikke en som er så tett. Her brukes tynn fleecedress, bomullslue og tynne votter med dyne over. På tur til butikken i bilsete er det skoposer, tynn jakke og lue. Anonym poster: e8fb71a43bbcd2d2bb13b5fcd6de5132
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2013 #22 Skrevet 8. mai 2013 Tynt lag med klær over hele kroppen - altså beskytt hals og hode. Ligger vel nedi vogna med vognpose, så noe mer trenger du ikke. Anonym poster: ff2b1813453ea93664e8d6ee391360a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå