Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var til jordmor i dag og magen ble målt igjen. Plutselig har symfysemålene skutt i været igjen, og milt sagt langt over det skraverte feltet. Så i morgen skal jeg inn og få ca vekt på babyen. Håper å bli satt igang hvis det er stor baby, 18 dager til termin.

Noen her inne som har blitt satt igang pågrunn av stor baby og før termin?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045490-ultralyd-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke blitt satt igang på grunn av stor baby selv om symfysemålene sprengte kurven flere uker før fødsel, de tok ikke UL. De lot meg likeså gå ni dager over termin i tillegg, og jeg fødte en baby på 5 kg. Hvor hadde jordmor/sykehuset hodet sitt spør jeg i dag (dette var 14 år siden...). Jeg har derimot blitt satt igang to dager før termin pga. liten baby og lite fostervann. Veldig greit og hadde drømmefødsel. Så du må få UL og kreve igangsetting før termin om babyen er stor :-) Masse lykke til!

Endret av Lykke X 4

Huff hørtes veldig vondt ut. Spurte jordmor i dag og hun sørget for at jeg fikk komme inn i morgen tidlig. Kjenner jeg gleder meg til å se på babyen. Har født en gutt på 4090, i tillegg ar jeg fårt påvist svangerskapsdiabetes under dette svangerskapet. Gjør ting ikke bedre det i hvertfall.

Jeg ble ikke satt igang forrige svangerskap, med sf-mål på over 40 cm i uke 37. Jenta kom av seg selv 8 dager før termin og var 5200g. Denne gangen settes jeg i gang i fare for stor baby. Ikke så hyggelig, dette er dag tre, men er glad jeg slipper en til på 5 kg.

Er det vondere å føde en baby over 4 kg? Min baby er over gjennomsnittet, men innenfor det grønne feltet. Uke 36 nå og har ikke fått noe antydning til at det kan være lurt å få henne ut før, tvert i mot. Noen er jo bare større enn andre, tenker det er bedre enn for liten...

Annonse

Ligger på 38 på symfysemålene og langt over det skraverte feltet. Derfor jeg skal inn på kontroll, har enda 2,5 uke igjen til termin slik at han legger nok enda mer på seg. Blir ikke satt i gang hvis babyen er liten. Revnet utrulig mye innvendig når jeg fødte en på litt over 4 kg, blir også derfor fulgt opp. De setter heller igang fødselen litt før tiden hvis jeg vil føde normalt hvis babyen er stor. Er den langt over normale blir det keisersnitt her i gården. Noe jeg har klart å bestemt meg for å ikke gjøre, gått til mange samtaler på sykehuset om for og imot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...