Gå til innhold

Gastric balloon... Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gastric baloon? Er dette noe nytt?

Dersom dette må gjøres kirurgisk, noe jeg regner med, så kan jeg ikke helt skjønne at du virkelig vil gjøre dette for skarve 10kg??? Med f.eks grete roede vil du fint klare de kg på egenhånd.

Selv har jeg tatt gastric bypass, men jeg har gått ned 70 kg og ville aldri noensinne klart å gjort det uten operasjon. For meg var det aller siste utvei.

Lykke til uansett, men vær så snill å tenk deg nøye om. Det er ikke bare bare å legge seg under kniven... :)

Annonse

Gjest Sekretøsa

Var om dette på radioen for ikke lenge siden. OverLegen ved senteret for sykelig overvekt i Vestfold sa at dette i praksis var å be folk betale for å være med i et forskningsprosjekt. Han hadde ikke tro på dette overhodet. Det finnes ingen med erfaring fordi man ikke kan måle effekten før 2 år etter at den er tatt ut...

Var om dette på radioen for ikke lenge siden. OverLegen ved senteret for sykelig overvekt i Vestfold sa at dette i praksis var å be folk betale for å være med i et forskningsprosjekt. Han hadde ikke tro på dette overhodet. Det finnes ingen med erfaring fordi man ikke kan måle effekten før 2 år etter at den er tatt ut...

De sa også at når ballongen ble tatt ut, ville det, for pasienten, føles som om h*n aldri ble mett. Han regnet med at folk ville gå veldig fort opp i vekt igjen. ...

Gjest Sekretøsa

De sa også at når ballongen ble tatt ut, ville det, for pasienten, føles som om h*n aldri ble mett. Han regnet med at folk ville gå veldig fort opp i vekt igjen. ...

Ja, stemmer det. Hadde pratesjuke barn i baksete, så fikk ikke med meg alt :P

Hvis problemet er at man spiser for mye er dette en svært kortsiktig løsning. Ja, man går ned i vekt fordi man brått får mye mindre magevolum, men når den fjernes så sitter man jo igjen med de samme problemene som man hadde før? Slike forandringer er kun fysiske, man må jobbe mye med seg selv for å legge om livsstilen og da tenker jeg det er lett å gå på en smell når magesekken er normal igjen. Dette sier jeg som en som er vektoperert...

Anonym poster: 9aad0bd8f083be366d4ea14fd7aee9c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...