Gå til innhold

3cm åpning og en uke til igangsetting :)

Anbefalte innlegg

Ble ganske positivt overrasket når jeg var på sykehuset i dag for å sjekke modning og åpning for en evnt. igangsetting. Hele 3cm og igangsetting allerede om en uke :D

Gleder meg stort!!! 22dager til termin så dette hadde jeg ikke helt forventet...

Fortsetter under...

Ble også nyskjerring på dette med at du får igangsetting så lenge før termin (jobber selv med saken pga. tidligere sv.skap)? Hvordan har du gått fram? Har du søkt? Hvor lang tid i forveien fikk du vite at du ville få igangsetting? For øvrig er jo 3 cm godt å ha før man blir satt igang :-) Det hjelper nok masse på.

Endret av Lykke X 4

Hovedgrunnen til at fødselen settes igang er at jeg føder veldig fort. Etter flere styrtfødsler så er det tryggeste for meg å være på sykehuset når babyen kommer. Min forrige fødsel ble også igangsatt ved at de tok vannet.

Jeg har ikke søkt om det men snakket bare med jordmor, og hun sendte et brev til sykehuset om ønsket mitt. Jeg fikk innkallelse og ble sjekket vaginalt, samt en samtale med legen og da jeg hadde såpass god åpning nølte ikke legen med å ringe føden for å si at jeg kommer om noen dager.

Jeg venter mitt 4.barn ,og de har alle journalene mine på sykehuset der de ser at jeg har grunn til å ønske å være på sykehuset under fødsel. Vet ikke om jeg hadde fått igjennom dette ved å være 1.gangs fødende. Min lengste fødsel varte i 5timer fra start til slutt, deretter har fødslene blitt kortene og kortere.

Jeg visste ikke om de ville sette igang fødselen før jeg var på sykehuset i går fordi fødselen settes ikke igang hvis det er helt umodent og lukket. Da venter de noen dager før de sjekker deg igjen men prøver å få det til før termin.

Hei : ) kan jeg få spørre deg hvilket sykehus du hører til?

Har to fødsler bak meg hvor første varte i 3. Og 45 min og andre varte i 1,5 timer...

Vi har 1 times kjøretur til sykehuset og jeg er livredd for å ikke rekke frem i tide da jeg har hatt komplikasjoner ved form av stort barn som har satt fast skulder og en hoved blodåre som har sprukket...

Skal til jm på sykehuset neste uke for å legge en slags fødselsplan, men syns det er vanskelig å si at jeg ønsker igangsettelse fordi jeg er redd for ikke å bli hørt...

Nå skal det sies at begge mine fødsler er igangsatt før tiden pga svangerskapsforgiftning, og det kan jo være grunnen til at det er gått så fort. Men føler meg absolutt ikke trygg!

Annonse

Jeg tilhører Tønsberg sykehus i Vestfold men jeg tror at det er stort sett de samme prosedyrene i hele landet for styrtfødsler. Slik du beskriver det så høres det ut som det ikke skal være noe problem for deg å bli igangsatt slik at du slipper å bekymre deg dagene rundt termin.

Jeg synes du skal fortelle jordmor om din bekymring og tanker, du vil nok bli hørt basert på dine tidligere fødsler. Jordmoren din kan sende et brev til sykehuset, så tar du det derfra :) Det er tross alt en sikkerhet og trygghet for både deg og babyen at dere er på sykehuset.

Alternativet hvis jordmoren din ikke er enig med deg er at du ikke setter deg i bilen når fødselen starter men ringer ambulanse og får de til å kjøre deg slik at det er helsepersonell sammen med deg dersom noe skulle oppstå underveis pga. lang kjørevei.

Men jeg tror nok at sykehuset er villig til å sette deg igang dersom du forteller alt du skrev til meg nå :)

Masse lykke til!!!!

Hovedgrunnen til at fødselen settes igang er at jeg føder veldig fort. Etter flere styrtfødsler så er det tryggeste for meg å være på sykehuset når babyen kommer. Min forrige fødsel ble også igangsatt ved at de tok vannet.

Jeg har ikke søkt om det men snakket bare med jordmor, og hun sendte et brev til sykehuset om ønsket mitt. Jeg fikk innkallelse og ble sjekket vaginalt, samt en samtale med legen og da jeg hadde såpass god åpning nølte ikke legen med å ringe føden for å si at jeg kommer om noen dager.

Jeg venter mitt 4.barn ,og de har alle journalene mine på sykehuset der de ser at jeg har grunn til å ønske å være på sykehuset under fødsel. Vet ikke om jeg hadde fått igjennom dette ved å være 1.gangs fødende. Min lengste fødsel varte i 5timer fra start til slutt, deretter har fødslene blitt kortene og kortere.

Jeg visste ikke om de ville sette igang fødselen før jeg var på sykehuset i går fordi fødselen settes ikke igang hvis det er helt umodent og lukket. Da venter de noen dager før de sjekker deg igjen men prøver å få det til før termin.

Oj! Så det er også en mulighet :-) Venter også nummer fire, sist gang hadde babyen veksthemming og ble satt igang 2 dager før termin, hadde da morkakesvikt. Den fødselen tok 45 minutter og jeg bor en time unna sykehuset.....TØR ikke ta sjansen og vente på at jeg går i fødsel etter termin...

Så bra at du blir tatt på alvor og får bli satt igang :-) Ønsker deg masse lykke til! Dere er heldige :-)

Ja så absolutt en mulighet :D Bare det å ha lang reisevei og bekymring grunnet tidligere fødselserfaringer kan være grunn nok til at du kan bli igangsatt. Hør med din jordmor når du skal dit, så kanskje du slipper å bekymre deg :)

Masse lykke til du også :)

Gjest Trulte med to små

Takk for svar!

Da må du ihvertfall ha masse lykke til og så godt at du blir tatt på alvor!

Håper du får en fin og trygg fødsel og at alt går fint med deg og den lille.

Det nærmer seg vel nå ;) Spennende tider!

Jeg tilhører Tønsberg sykehus i Vestfold men jeg tror at det er stort sett de samme prosedyrene i hele landet for styrtfødsler. Slik du beskriver det så høres det ut som det ikke skal være noe problem for deg å bli igangsatt slik at du slipper å bekymre deg dagene rundt termin.

Jeg synes du skal fortelle jordmor om din bekymring og tanker, du vil nok bli hørt basert på dine tidligere fødsler. Jordmoren din kan sende et brev til sykehuset, så tar du det derfra :) Det er tross alt en sikkerhet og trygghet for både deg og babyen at dere er på sykehuset.

Alternativet hvis jordmoren din ikke er enig med deg er at du ikke setter deg i bilen når fødselen starter men ringer ambulanse og får de til å kjøre deg slik at det er helsepersonell sammen med deg dersom noe skulle oppstå underveis pga. lang kjørevei.

Men jeg tror nok at sykehuset er villig til å sette deg igang dersom du forteller alt du skrev til meg nå :)

Masse lykke til!

Tusen takk for svar :) ja jeg håper de lytter. Er ikke godt å gå rundt å føle seg utrygg i en slik situasjon.

Godt å høre om andre som er blitt tatt på alvor, gir meg kanskje mot til å si hva jeg egentlig vil... Syns det er vanskelig å blottlegge mine ønsker hvis jeg uansett ikke blir hørt, men det er nok en sjangse jeg bør ta..

Håper fødselen din blir en god og trygg opplevelse og at ting går etter planen :)

Annonse

Så heldig du er:)jeg skulle ønske jeg også kunne bli satt igang litt tidligere..har vært på sykehuset begge gangene fødselen har starta,heldigvis..for det har gått veldig fort 1 time og 25 min og 2 timer og 10 min..kjenner jeg gruer meg denne gangen,for at jeg ikke skal rekke det..

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...