Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei, jeg har privatisteksamen imorgen og lurer på en del. Hvordan fåregår en muntlig eksamen? Skal det betales eksamensavgift før eksamnen? Jeg har betalt når jeg meldte meg opp i januar, betalte i overkant av 1000 kr for to fag (3 eksamener). Anonym poster: af6791b7796a0471c7d29d1137e01986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Du har alt betalt, og skal ikke betale noe i morgen. La oss si f.eks at du har eksamen i norsk muntlig. Du møter opp på det tidspunktet som står i brevet ditt. Kl 16.00 er veldig vanlig. Der du møter opp henger det gjerne en liste med navn. Dette er rekkefølgen på de som skal inn til eksamen, evt. tidspunktet når du skal inn til forberedelse. Alle møter samtidig, og får ikke vite sin plass i rekken før de ser dette oppslaget. En halv time før ditt tidspunkt, eller når ditt tidspunkt er blir du ropt opp og skal trekke ditt emne f.eks "det moderne prosjektet". Så blir du vist inn i et rom hvor du får en halv time forberedelser. Når halvtimen er over skal du inn til eksamen. Her prater du om ditt tema, og sensor stiller spm. Du kan også bli bedt om å fortelle om særemnet ditt(gjelder norsk eksamen). Når halvtimen er gått går du ut igjen. Da kan du velge å dra hjem og vente til du får karakteren i posten/på privatistweb. Eller du kan vente til alle er ferdig med sin eksamen, da bruker de å rope inn alle i tur og orden igjen og fortelle karaktere samme dag. Anonym poster: 2d53be033de7bcefa430dd1f75298a02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/#findComment-145323516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Du har alt betalt, og skal ikke betale noe i morgen. La oss si f.eks at du har eksamen i norsk muntlig. Du møter opp på det tidspunktet som står i brevet ditt. Kl 16.00 er veldig vanlig. Der du møter opp henger det gjerne en liste med navn. Dette er rekkefølgen på de som skal inn til eksamen, evt. tidspunktet når du skal inn til forberedelse. Alle møter samtidig, og får ikke vite sin plass i rekken før de ser dette oppslaget. En halv time før ditt tidspunkt, eller når ditt tidspunkt er blir du ropt opp og skal trekke ditt emne f.eks "det moderne prosjektet". Så blir du vist inn i et rom hvor du får en halv time forberedelser. Når halvtimen er over skal du inn til eksamen. Her prater du om ditt tema, og sensor stiller spm. Du kan også bli bedt om å fortelle om særemnet ditt(gjelder norsk eksamen). Når halvtimen er gått går du ut igjen. Da kan du velge å dra hjem og vente til du får karakteren i posten/på privatistweb. Eller du kan vente til alle er ferdig med sin eksamen, da bruker de å rope inn alle i tur og orden igjen og fortelle karaktere samme dag. Anonym poster: 2d53be033de7bcefa430dd1f75298a02 Tusen Takk for utfyllende svar. Har engelsk eksamen i morgen. Vet du noe om nivået på slike eksamener? Jeg føler meg ganske god i engelsk, men har lest lite i boka. Gikk et halvt år på skole for 3 år siden, men sluttet pga. Sykdom. Da hadde jeg en veldig flink engelsklærer. Fikk 5 på de fleste stilene og fremføringene. Anonym poster: af6791b7796a0471c7d29d1137e01986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/#findComment-145323638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg har desverre ikke tatt eksamen i engelsk. Er dette på vgs nivå? MIn erfaring er nok at det ikke skal mye til for å få god karakter i et vgs fag. Jeg har tatt 8 fag som privatist, og brukte ca 1 uke på å lese til alle fagene. Fikk seks 5 og tre 4. Brukte 1 uke på å lese 3 år med norsk, og fikk gode karakterer på alle de 3 norsk eksamene. Det handler nok mer om å bruke kunnskapen du har veldig godt, og ordlegge deg riktig. Google og les litt om hva sensoren forventer og hva vil høre, og "lat" som om du har mer kunnskap en du har. Jeg fikk bl.a noen temaer jeg ikke hadde lest om i det hele tatt (f.eks norske dialekter og 1.verdenskrig), men jeg brukte den kunnskapen jeg hadde fra før og dro det i land. Prøv å få en fin flyt med de du snakker til, og henvend deg gjerne til begge to. Bruk fortellerevnene dine veldig godt:) Anonym poster: 2d53be033de7bcefa430dd1f75298a02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/#findComment-145323686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg har desverre ikke tatt eksamen i engelsk. Er dette på vgs nivå? MIn erfaring er nok at det ikke skal mye til for å få god karakter i et vgs fag. Jeg har tatt 8 fag som privatist, og brukte ca 1 uke på å lese til alle fagene. Fikk seks 5 og tre 4. Brukte 1 uke på å lese 3 år med norsk, og fikk gode karakterer på alle de 3 norsk eksamene. Det handler nok mer om å bruke kunnskapen du har veldig godt, og ordlegge deg riktig. Google og les litt om hva sensoren forventer og hva vil høre, og "lat" som om du har mer kunnskap en du har. Jeg fikk bl.a noen temaer jeg ikke hadde lest om i det hele tatt (f.eks norske dialekter og 1.verdenskrig), men jeg brukte den kunnskapen jeg hadde fra før og dro det i land. Prøv å få en fin flyt med de du snakker til, og henvend deg gjerne til begge to. Bruk fortellerevnene dine veldig godt:) Anonym poster: 2d53be033de7bcefa430dd1f75298a02 Ja, er vg1. Søkte litt på Google, det kom frem at mange har levert inn leseliste. Jeg har ikke lest noe utenom læreboka, og ikke fått noe info om dette tdligere. Ble veldig stresset nå, så jeg må bare spørre om du har levert noen leselister for dine eksamener, og fordypnimgsemner? Anonym poster: af6791b7796a0471c7d29d1137e01986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/#findComment-145323741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Del Skrevet 6. mai 2013 Man skal egentlig ha leseliste, men jeg var på "forkurs" i norsk, og hun sa at ikke alle privatistene har leseliste. Lykke til! Jeg skal ta norsk i mai, samt matte. Og har konsentrert meg mest om matten. Så jeg håper det går. Anonym poster: 56e4bc116f9c29527f572e821ffed746 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/#findComment-145323964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
beibilykke Skrevet 6. mai 2013 #7 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg har desverre ikke tatt eksamen i engelsk. Er dette på vgs nivå? MIn erfaring er nok at det ikke skal mye til for å få god karakter i et vgs fag. Jeg har tatt 8 fag som privatist, og brukte ca 1 uke på å lese til alle fagene. Fikk seks 5 og tre 4. Brukte 1 uke på å lese 3 år med norsk, og fikk gode karakterer på alle de 3 norsk eksamene. Det handler nok mer om å bruke kunnskapen du har veldig godt, og ordlegge deg riktig. Google og les litt om hva sensoren forventer og hva vil høre, og "lat" som om du har mer kunnskap en du har. Jeg fikk bl.a noen temaer jeg ikke hadde lest om i det hele tatt (f.eks norske dialekter og 1.verdenskrig), men jeg brukte den kunnskapen jeg hadde fra før og dro det i land. Prøv å få en fin flyt med de du snakker til, og henvend deg gjerne til begge to. Bruk fortellerevnene dine veldig godt:) Anonym poster: 2d53be033de7bcefa430dd1f75298a02 Ja, er vg1. Søkte litt på Google, det kom frem at mange har levert inn leseliste. Jeg har ikke lest noe utenom læreboka, og ikke fått noe info om dette tdligere. Ble veldig stresset nå, så jeg må bare spørre om du har levert noen leselister for dine eksamener, og fordypnimgsemner? Anonym poster: af6791b7796a0471c7d29d1137e01986 Hei. Lykke til på eksamen. Karakteren får du vite rett etter din eksamen. Du går it på gangen i 5 min så roper de deg inn igjen og gir deg begrunnelse og karakter. Ut i fra hvilke tema som er i bola, så er det ett av de temeane de kommer til å snakke om. Nå vet jeg ikke hvilken bok du har , men da jeg skulle ha muntlig eksamen i engelsk ( samfunnsfaglig engelsk) var det mye om politikl, styrereformer, historie om england, det var litt om australia og new zealand og til og med india siden de snakker mye engelsk der og! Men dette var for 3klasse da! Det er nok ikke slik at de vektlegger så mye engelsktalen din så mye som før. Nå er sikkert 70% av fokuset på innholde! Masse lykke til ;-) og husk ID med bilde ; ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045366-privatisteksamen/#findComment-145324019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå