Gå til innhold

Du som gikk ned 15 kg på 7 uker med vlcd, se her( eller andre med erfaring)

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg info om denne dietten? Har prøvd å Google det, men får ikke noe svar på det jeg lurer på. Er vlcd en diett eller går mange dietter under denne betegnelsen?

Du som gikk ned 15 kg på 7 uker hva spiste du, osv? Tips til nettsider hvor jeg kan lese meg opp?

Anonym poster: e407eade0304beb0046979e7ea675c68

Fortsetter under...

Står det ikke for Very Low Calory Diet da? Om du googler det finner du masse, her hos mattilsynet f.eks

http://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/spesialmat_og_kosttilskudd/slankeprodukter/veiledning_om_very_low_calorie_diet.-1

Anonym poster: 5c2074d4d2afd471c171227d717bee89

Hei!

Det var meg som hadde gått ned 15 kg på 7 uker. Det stemmer som Lykketrollet sier, det var Xtravaganza. Det går ut på at man tar inn veldig lite kalorier (ca 500 pr døgn), og oppnår ketose. Kaloriene inntas som pulver for at kroppen likevel skal få næringsstoffer, så jeg spiste ingenting, KUN shake i 7 uker. Var den første uka som var tøffest, etter det følte jeg ikke så mye fysisk sult, meeen hadde jo lyst på mat. Var litt svimmel når jeg bøyde meg, men ellers fungerte jeg fint.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på! :)

Anonym poster: 119b0de50ac4579f668741b6fc45f780

Annonse

Jeg har gått på vlcd diett gjennom treningssenteret mitt med Easy Life.

Det kalles vlcd så lenge du kun bruker kosterstattere (pulver og barer)

Anonym poster: 21daf5dce1b874417124794e65ab26e9

Ja, faktisk. Den første tiden var jeg veldig nøye på inntaket av karbohydrater og begrenset det veldig. Sakte men sikkert kom karbohydratene snikende inn i kosten igjen. Nå har jeg et helt normalt kosthold, spiser stort sett sunt, men skeier ut ganske ofte. Har vært igjennom en graviditet også, men har holdt vekten. Tror det må være ca 4 år siden nå. Husker ihvertfall at jeg kun drakk shake på 17 mai. :D

Hvordan Shake brukte du?

Jeg brukte Xtravaganza, men det finnes jo flere typer man kan kjøpe på apotek/dagligvare/helsekost.

Vær obs på at VLCD og LCD er to forskjellige ting.

Mange treningssentre har den dietten.

Ketolysedietten er også noe lignende, bare at den går ikke på kcal, kun fettforbrenning - ketose.

Går på ketolysekuren og har gått ned 4,6 kg på 4 uker. Synes det er litt lite for å være ketolysekur.. Har prøvd xtravaganza før, men klarer ikke å bare drikke shaker.

Trodde vlcd var en diett hvor man spiser mat, men er det bare shaker man drikker på vlcd?

Så ketolyse er en vlcd diett da eller? Spiser ikke så altfor mye,

en skive med ketolysebrød til frokost med hvitos( skiven er på str med en halv skive av vanlig brød strørrelse) lager de selv.

Til lunsj spiser jeg salat som består av isbergsalat, litt revet ost, 3 oliven skjært i skiver, litt agurk, 5 terninger fetaost, og 2 cherry tomater.

Middag består av fisk, kyllingfilet, kjøttdeig med grønnsaker, lager tomatsaus til kjøttdeigen, lager hjemmelagde lavkarbo tortilla osv.

Kvelds hvis jeg spiser en en skive ketolysebrød med ost.

Spiser 2 egg i uken og ca 5-6 skiver bacon, da er dette istedenfor skive til frokost.

Hei!

Det var meg som hadde gått ned 15 kg på 7 uker. Det stemmer som Lykketrollet sier, det var Xtravaganza. Det går ut på at man tar inn veldig lite kalorier (ca 500 pr døgn), og oppnår ketose. Kaloriene inntas som pulver for at kroppen likevel skal få næringsstoffer, så jeg spiste ingenting, KUN shake i 7 uker. Var den første uka som var tøffest, etter det følte jeg ikke så mye fysisk sult, meeen hadde jo lyst på mat. Var litt svimmel når jeg bøyde meg, men ellers fungerte jeg fint.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på! :)

Hei, hi her.

Har tidligere gått på xtravaganza på treningssenteret hvor jeg trente.

Klarte maks 5 dager sammenhengende med shakene. Likte bare den grønnsaks shaken.

Husker de solgte de shakene på treningssenteret, men når jeg jeg var der for ca 1 år siden Og skulle kjøpe noen shaker fikk jeg beskjed om at de ikke solgte de lengre da det ikke var forsvarlig å selge de..

Kan jeg kjøpe på nett? Uten å måtte binde meg til noe kurs ol?

Må ned i vekt. Plutselig så blir syden turen om kun 6 uker. Trodde jeg hadde ihvertfall 11 uker på meg, men pga jobb osv så må jeg ha ferie om 6 uker. Vil ikke vise meg i bikini slik jeg ser ut nå.

Har gått på ketolysekuren i 4 uker, men har bare Gått ned 4,6 kg. Bær helst gå ned 10 kg til, helst 12 kg..

Annonse

Allevo som du får kjøpt på apotek og f.eks Vita er en godkjent vlcd.

http://www.allevo.nu/Site/Templates/Page.aspx?id=300&epslanguage=NO

Tror du får kjøpt de på nett hvis du har vært medlem før, men er ikke sikker. Jeg brukte de som en del av kostholdet en stund etterpå, men det er lenge siden.

Jeg klarte KUN sjokoladeshaken. De grønnsakssuppene syntes jeg var de verste. Brukte å ha litt knust is oppi, og blande med stavmixer så ble det bedre. Også tok jeg 6 halve shaker, ikke 3 hele.

Ellers synes jeg noka smaker godt, men den har noe mer kalorier.

500 kalorier om dagen?!?!!?!

Er jo en ekstremdiett, og er ikke anbefalt å gjennomføre uten at det er i samarbeid med lege.

Det er heller ikke anbefalt for personer med en bmi under 30, det er ikke spesielt bra for kroppen dette så det er først når fedmen er veldig alvorlig at skaden på kroppen er større pga fedmen enn pga dietten...

Tror du får kjøpt de på nett hvis du har vært medlem før, men er ikke sikker. Jeg brukte de som en del av kostholdet en stund etterpå, men det er lenge siden.

Jeg klarte KUN sjokoladeshaken. De grønnsakssuppene syntes jeg var de verste. Brukte å ha litt knust is oppi, og blande med stavmixer så ble det bedre. Også tok jeg 6 halve shaker, ikke 3 hele.

Takk for svar. For se hva jeg klarer. Allevo er det også vlcd? Står det på esken om det er en vlcd diett? Og kommer man også i ketose på allevo og Noka?

Mange treningssentre har den dietten.

Ketolysedietten er også noe lignende, bare at den går ikke på kcal, kun fettforbrenning - ketose.

Går på ketolysekuren og har gått ned 4,6 kg på 4 uker. Synes det er litt lite for å være ketolysekur.. Har prøvd xtravaganza før, men klarer ikke å bare drikke shaker.

Trodde vlcd var en diett hvor man spiser mat, men er det bare shaker man drikker på vlcd?

Så ketolyse er en vlcd diett da eller? Spiser ikke så altfor mye,

en skive med ketolysebrød til frokost med hvitos( skiven er på str med en halv skive av vanlig brød strørrelse) lager de selv.

Til lunsj spiser jeg salat som består av isbergsalat, litt revet ost, 3 oliven skjært i skiver, litt agurk, 5 terninger fetaost, og 2 cherry tomater.

Middag består av fisk, kyllingfilet, kjøttdeig med grønnsaker, lager tomatsaus til kjøttdeigen, lager hjemmelagde lavkarbo tortilla osv.

Kvelds hvis jeg spiser en en skive ketolysebrød med ost.

Spiser 2 egg i uken og ca 5-6 skiver bacon, da er dette istedenfor skive til frokost.

Jeg hadde heller ikke så stor effekt av ketolysekuren, men trodde det bare var meg... ;-)

Vlcd er vel kun shaker. Jeg bruker ferdigshakene i sjokoladesmak. Likte ikke pulverposene. Det er tungt å ikke få spise eller tygge, sier mange. Man må nok være superinnstilt på dette for å klare det.

Takk for svar. For se hva jeg klarer. Allevo er det også vlcd? Står det på esken om det er en vlcd diett? Og kommer man også i ketose på allevo og Noka?

Nei ikke på noka, da man blander med melk. Allevo har flere typer, hvorav en av de er tilsvarende som noka. Men tror allevo også har vlcd. Hvis du MÅ spise noe i tillegg, velg ren kyllingfilet og grønnsaker. :)

Nei ikke på noka, da man blander med melk. Allevo har flere typer, hvorav en av de er tilsvarende som noka. Men tror allevo også har vlcd. Hvis du MÅ spise noe i tillegg, velg ren kyllingfilet og grønnsaker. :)

Melk kan jeg ikke drikke da jeg blir dårlig i magen så må være en shake som blandes med vann. Hvis jeg velger f.eks allevo hvis de har vlcd, og spiser ett måltid om dagen, f.eks 1 kyllingfilet med litt grønnsaker, vil jeg da oppnå like gode resultater som om hvis jeg bare drakk shaker?

Tror jeg kanskje gir ketolysekuren 1uke til, hvis jeg ikke går ned noe særlig får jeg prøve meg på vlcd, eller evt psmf dietten. Den er vist også effektiv eller?

Hi

Ja, psmf skal visst også være effektiv, men den vet jeg veldig lite om dessverre.

Uansett, ønsker deg lykke til! Har aldri angret på at jeg holdt ut de få ukene. I den store sammenhengen er 7 uker kort tid, mens vektapet har du glede av lenge. Og du FÅR jo smake alt igjen når du er ferdig, ikke sant!? :)

Håper jeg får høre fra deg hvordan det går! :) You can do it!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...