Gå til innhold

Har dere begynt å handle inn til babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny vogn til denne karen her og idag handlet jeg babyklær for første gang! er 25 uker på vei... har og begynt å ordne rommet så smått ved å vaske litt og sette på plass seng og stellebord...

Når har dere tenkt å ha alt klart?

Fortsetter under...

Jg er i uke 26 og har bestillt vogn,som skal hentes etter fødsel. Oxo ha vi kjøpt bilstol ++ noen smekket,bodyer og sokker da :) Har oxo valgt stellebord,mn dn blir kjøpt nærmere fødselen :) Klær må vi vente md siden vi ikke vet kjønn ;) Mn masse kos md all dn baby shoppingen <3

Så koselig! Jeg er 23 uker og har ingenting å kjøpe, vi har rett og slett alt vi trenger etter de andre barna. Men kommer nok til å se litt på babyklær etter hvert, noe nytt må hun jo få :-)

Har tittet litt i butikkene, men ikke funnet noe som fristet ennå. Tror jeg bare tar det litt som det kommer, gleder meg til å ta frem klærne etter de andre barna og gjøre klart til babyen kommer! Men tror jeg venter til jeg går ut i permisjon, blir bare rot stående fremme om jeg begynner med det nå :P

Annonse

Gjest StineTh

Hihi, jeg er kanskje litt tidlig ute?

Er i uke 22 og har omtrent hele barnerommet innredet. Har kjøpt vogn, seng, vugge, tripptrapp med newborn set, lekegrind, kommode til klær, fylt opp kommoden med klær, stellematte, madrasser og dyner, sengetøy, leker, babygym... tja.. det var vel det meste kanskje? :) Gøy med babyshopping! :)

Jeg er i uke 24 og har kjøpt litt klær, men ikke noe annet enda.

Vet sånn ca hva jeg trenger og følger med på tilbud ;)

Er egentlig bare seng og bilsete vi trenger, alt annet har jeg eller tar etterhvert.

Ja, handler inn det vi trenger nå og senere. Tenker ha det meste klart i løpet av juli. Har termin månedskiftet aug/sept.

Så gøy md flere 4 gangs gravide :)

Ja, virker som fler og fler velger å få 4 :-) Er så utrolig gøy å få oppleve dette igjen :-)

• 2 uker senere...

Vi har kjøpt litt klær (spesielt etter at vi fikk vite kjønn) og har bestilt vogn og bilsete - er i uke 25 nå. Det var lang leveringstid på vogna så var greit å få det unnagjort, hadde blitt veldig nærme termin viss ikke.

Har SÅ lyst til å begynne allerede, men er bare 13 uker ;) Venter nr.3, men har kun seng etter de andre to, så blir mye koselig babyshopping fremover ja :D Har litt klær da, men hvis dette blir ei høstjente så trenger vi litt ekstra! Har høstgutt og sommerjente fra før ;)

Skal kjøpe vogn og bilstol på sensommersalget, brukt vippestol og bæresjal/sele, stellebord og matte fra Ikea osv... Blir ikke noe eget babyrom her da, men gleder meg til å ordne babyhjørne inne på rommet vårt. Må bare få pussa opp soverommet først :)

Annonse

Jeg har kjøpt stellebord, kun fordi jeg kom over ett kjempe godt tilbud :)

Jeg er også bare 13 uker på vei så jeg kjøper hvis jeg kommer over noen gode tilbud.

Vogn kommer jeg til å kjøpe brukt på finn når den tid kommer, seng og lekegrind kommer jeg til å kjøpe av ei venninne, og alt annet tar jeg etterhvert. :)

Jeg er også bare 13 uker på vei så jeg kjøper hvis jeg kommer over noen gode tilbud.

Vogn kommer jeg til å kjøpe brukt på finn når den tid kommer, seng og lekegrind kommer jeg til å kjøpe av ei venninne, og alt annet tar jeg etterhvert. :)

Hvor fant du stellebord på tilbud da? Og hva slags? Jeg har så lyst på dette her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70167218/

Det kan jo også brukes til oppbevaring på badet senere :)

[quote name=Tredjemann på vei :D' timestamp='1369074441' post='145362455]

Hvor fant du stellebord på tilbud da? Og hva slags? Jeg har så lyst på dette her: http://www.ikea.com/...ducts/70167218/

Det kan jo også brukes til oppbevaring på badet senere :)

Jeg kjøpe på barnas hus :)

Kjøpte stellebord med skuffer og integrert babdebalje. Rett og slett på grunn av plassmangel da jeg ikke har plass til både kommode, balje og stellebord.

Og disse stellekommodene er svindyre!! den jeg kjøpte kostet i utgangspunktet 3300kr og fikk den for 1700kr så jeg syns det var ett godt kjøp :)

Den på ikea så jo fin ut den da! vi vurderte det vi også, men vi har rett og slett ikke plass,da vi må ha ett sted å ha balje og klær og sånn...

Ja, skjønner den.. Egentlig burde vel vi også ha skuffer under, for å lettere få tak i klær... Men balja setter vi bare i dusjen så snart babyen er for stor for å bade i vasken ;) Hvordan tapper man ut vannet fra ei sånn balje på toppen? Har jeg faktisk aldri skjønt :P

Godt kupp da!!

ja når man skal ha klær der så syns jeg det er veldig kjekt med skuffer på grunn av støv og sånn.

men kun bleier og div er jo greit å ha sånn åpent :)

Nei den tappeslangen er det bare å kaste....aaalt for kort! :)

Ettersom jeg har skjønt så går det ikke ann å fylle med slangen men å tappe ut vann går.

da må man skaffe seg sånn "hageslange-tutt" som man fester på krana og fyller i karet med slange.

Meeen...det er snakk om max en 10 litersbøtte så ser ikke helt bryderiet med det. :)

Å tappe karet så bruker man bare en plast slange og suger ut vann ved å bruke hevert funksjonen i en bøtte :)

Hehe :) ja jeg har ikke handlet klært å sånn jeg heller, og jeg prøver å styre meg så godt jeg kan :P

men spørs hvor lenge det varer! :)

På grunn av oppussing og plassmangel så venter vi så lenge som mulig med vogn lekegrind og sånne store ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...