Gå til innhold

Gravid i uke 33,og er avhengig av Red Bull....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært avhengig av Red bull i flere år. Når jeg ble gravid,klarte jeg ikke å drikke det.Så holdt meg helt unna det frem til jeg var rundt 4 måneder på vei,da kom avhengigheten tilbake. Nå har jeg drukket det hver eneste dag. Vært på flere UL,alt ser fint ut og er som det skal være,har vært gjennomsnittlig i størrelsen igjennom hele svangerskapet.Er ingenting og utsette på i forhold til prøver,urinprøver og ul. Vekstkurven er helt perfekt. Men,jeg klarer ikke å la være å ha dårlig samvittighet og bekymre meg for det. Er veldig skuffet og forbannet over meg selv som ikke har klart å slutte med det. Jeg vet at man ikke skal drikke det under graviditet. Men,jeg har virkelig ikke klart å slutte. Noen som er i samme situasjon,eller har drukket energi drikker gjennom svangerskapet og alt var bra med babyen?Hvor skadelig er det? Huff,føler meg som en fryktlig mor.

Anonym poster: 72627f8215f700ad553f40b1c17e6c5c

Skrevet

Fant en side hvor det sto at det er halvparten av mengde koffein i red bull per desiliter sammenlignet med kaffe. Så det spørs jo litt hvor mye du drikker per dag da?

Anonym poster: 57ec3ab59d66a57e45c441e75709f9f3

Skrevet

Drikker ca en stor boks på 473 ml per dag! Ikke mer enn det.

Anonym poster: 72627f8215f700ad553f40b1c17e6c5c

Skrevet

Det er ikke anbefalt mer enn 2 kopper kaffe daglig. En kopp kaffe er ca 2 dl. Så i 2 kaffekopper er det 240 mg koffein (60 mg per desiliter). Så i 4 dl med red bull (nesten en boks) er det 120 mg koffein.

Så sånn sett hvis man kun går ut ifra koffeinmengde så kunne du drukket nesten 2 red bull per dag uten å komme over 2 kopper kaffe.

Så hvis du holder deg til en daglig så tviler jeg på at det er farlig.

Skrevet

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):

• Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt

Skrevet

Åh.. nesten godt å høre det er flere! Jeg har drukket en boks med battery daglig nå etter at hyperemesisen slapp taket.. Eneste som hjelper når kvalmen kommer snikende på! Hvilke slike energidrikker er det minst koffein i da? Drakk en liten burn på nattevakt i natt, men husker ikke hva som sto på den. Jeg er bare 14 uker..

Skrevet

Jeg drakk battery daglig. Barnet mitt er friskt og fint idag

Anonym poster: 44f7588d04405c0623cdfcdd8b83e19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...