Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

jeg pleier av og til å ha veldig langvarige menstrasjoner.Det er bare en gang iblandt og har hendt jeg har måttet få tabletter for å stoppe den...er det flere som pleier å ha det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg har slitt med det samme som deg. Jeg kunne blø flere uker i strekk. Ved noen anledninger blødde jeg f.eks. i 12 dager, pause på 2-3 dager, blødde i ca. 1 uke, opphold på 1 dag, for så å blø i en lengre periode igjen. Slitsomt, med andre ord :/ Jeg har aldri hatt regelmessig menstruasjon siden jeg fikk første menstruasjon da jeg var 12 år gammel. Jeg har hatt PCOS siden tenårene, og den har blitt verre etter fødsel og vektoppgang. Det som derimot har stabilisert blødningene mine og varigheten på dem er Metformin/Glucophage :) Effekten kom etter 2 måneders bruk. Jeg blør i 5-7 dager, og syklusene er noen lunde stabile :) Det går fra 31-39 dager mellom hver menstruasjon, og det er en enorm forbedring fra å ha langvarige blødninger i flere uker, for så å ha pause i 7-8 måneder :P Jeg tar forresten 1500 mg daglig.

Konklusjon: Prøv Metformin/Glucophage! :))

Skrevet

åh ja jeg har spurt fastlegen min etter det men han ville ikke gi meg det..og Driver med behandling for barnløshet på rikshospitalet og nevnte det for dem også men de praktiserte heller ikke med å gi slike medisiner.men jeg har ca 35 dager mellom hver menstrasjon og er sjelden de er lange så det ikke et kjempe problem..Kviser ved kjeveparti og overvekt er et større problem.

Skrevet

også mye kroppshår..men jeg har tatt blodprøve på testosteron og østrogen og de var normale.syntes hele sykdommen er litt vanskelig å forstå og kunne godt tenkt meg å vært på en seminar om det..syntes også fastleger har lite kunnskap om emnet

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg å synes dette syndromet er veldig vanskelig å "forstå", men jeg vet å at det er stor forskjell fra person til person.

Jeg gikk nesten 2år uten mensen.. På en måte syntes jeg det var helt greit, men samtidig følte jeg at kroppen ble utrolig urolig. Jeg kontaktet lege, hvor han sa at det var ikke noe farlig. Jeg begynte med noe som heter primolutt, da kom min mens regelmessig, men dog ble smertene ekreme. Siden da har jeg hatt kraftige menssmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...